Voor ne 6-cilinder rijdt hij goed op de gravel, modder is iets minder
Op de openingsrit had ik het er wel koud op en wreed ambetant dat kuisen achteraf.
Best ne GT kopen zonder die zware topkoffer (vervang die eventueel door een lichte Givi) maar met het comfortabel GTL zadel
K 1600 GT OF GTL
Moderator: GVN
Re: K 1600 GT OF GTL
Hallo allendillen schreef:Dag Benner,
Ook ik vond en vind de K1600 een geweldige motor en ik heb het geluk gehad (of ongeluk, lees verder...) om er meerdere dagen, dus niet alleen zo'n uurtje in Bornem, mee te kunnen testrijden.
Fantastische look, 6-cylinder-power op overschot, geraffineerd, prestigieus, ... ik droom er nog steeds van
En toch heb ik hem niet gekocht... Waarom niet?
Om te beginnen, die machtige 6-cylinder-sound die is er wel, maar alleen bij hogere toerentallen. Bij gewoon dagelijks (min of meer legaal) gebruik hoor je er eigenlijk spijtig genoeg (te) weinig van
En verder, bij al die superlatieven mag je niet vergeten dat zijn gewicht... ook superlatief is
Uiteraard is het omgaan met dit gewicht en welk belang je er aan hecht voor ieder van ons anders, dus ik wil hier zeker geen discussie over starten.
Ik wil alleen de raad geven om tijdens een testrit (liefst met passagier) eens even een onverharde parking (met kiezeltjes of zo, ...) op te rijden en daar een U-turn te maken, of eens een klein gravelbaantje in te rijden (neen, geen GS-toestanden maar zo een gewoon onverhard weggetje dat je met je RT wel probleemloos zou inrijden), of de motor eens (met volle bagage) op zijn zijpoot te zetten op een niet zo vlakke ondergrond zodat hij net iets te schuin komt te staan en hem dan terug recht trekken (rugproblemen?), of hem gewoon eens aan de hand in en uit je garage duwen.
Als dit alles voor jou zorgeloos lukt dan is de K1600 inderdaad de "betere" RT voor jou.
Zo niet, misschien toch even naar de nieuwe RTLC kijken, het is echt een totaal andere (betere) motor dan de vorige RT hoor...
In elk geval succes met je testrit en hopelijk vind je de meest geschikte motor voor jou
grtjs,
Dirk.
Na veel testen , rekenen en denken ... Is het terug een K 1600 GTL geworden ,
Test GS ; prima motor ook goede zit houding --> Minder leuk voor de duo zitter,minder wind bescherming
Test RT LC : vroeger RT 1200 2005 en RT 12000 2010 gereden --> toch een groot verschil deze nieuwe RT LC
Test K 1600 GT Prachtige motor , eens een 6 cilinder gereden ....maar de zithouding wat minder
Test K 1600 GTL Terug zelfde prachtige motor wel wat zwaarder , maar toch 100kg minder dan mijn huidige motor een Goldwing (Kleine misstap )
Alvast bedankt voor de vele reacties
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: K 1600 GT OF GTL
Proficiat met uw aankoop, goede keuze.
En wanneer is de levering?
Groeten Rudy
En wanneer is de levering?
Groeten Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: K 1600 GT OF GTL
Dag Benner,
proficiat met je aankoop
Groetjes,
Dirk
proficiat met je aankoop
Groetjes,
Dirk
"...Explore, Dream, Discover!"
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: K 1600 GT OF GTL
Tevreden te leven dat je het licht gezien hebt !
Vooral leuk te lezen dt het uit onze streek is !
Groeten uit Kortrijk,
Frederik
ps wat betreft die honda misstap, niemand is perfect
Vooral leuk te lezen dt het uit onze streek is !
Groeten uit Kortrijk,
Frederik
ps wat betreft die honda misstap, niemand is perfect