Verdorie... Ik heb mijn K sinds mei en heb er nu 23000km op zitten, maar de versnellingsbak is bij mij toch de zwakste schakel...
Al enige tijd heb ik soms een mis shift tussen 4 en 5, een soort van valse neutraal waarbij je dan als de assen van de versnellingsbak nog draaien je de tandwielen hoort ratelen. Sinds een paar dagen blijkbaar ook tussen 5 en 6, me pas opgevallen deze ochtend, en deze avond blokkeerde de bak zelfs in 6e versnelling.
Na wat heen en weer proberen gaat alles 1-5 goed, maar hij gaat heel moeilijk in 6 en eens in 6 moet ik stevig wat druk zetten om 'm uit 6 te krijgen. Niet fijn.
Morgen naar de dealer, maar ik vroeg me af of dit probleem al eens in België is voorgekomen. Op de internationale fora komt het sporadisch voor, maar daar blijkt dat men sinds 2013 ook andere bakken steekt...
http://www.k1600forum.com/forum/bmw-k16 ... rried.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Versnellingsbak problemen 2014 K1600GT
Moderator: GVN
Versnellingsbak problemen 2014 K1600GT
Laatst gewijzigd door wooter op 18 nov 2014, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Versnellingsbak problemen 2013 K1600GT
Vrees dat ge voor ne soepel schakelende bak niet bij Bmw moet zijn...
De Bmw Rockster die ik had schakelde ook van geen meter, hakerig, valse neutraal tussen de versnellingen door en soms bij het afschakelen blokkeerde die en moest je eerst tussengas geven. Had nochtans maar 8000 km bij aanschaf en weg gedaan bij 25000 km en nog steeds slecht schakelen. Went wel maar eens ge ne keer met iets anders rijd een verademing. Rij nu met Guzzi, dat schakelt pas goed en geen vals neutraal...
Je mag met een dijk van een motor rijden, als hij niet goed schakelt is het plezier eraf!
De Bmw Rockster die ik had schakelde ook van geen meter, hakerig, valse neutraal tussen de versnellingen door en soms bij het afschakelen blokkeerde die en moest je eerst tussengas geven. Had nochtans maar 8000 km bij aanschaf en weg gedaan bij 25000 km en nog steeds slecht schakelen. Went wel maar eens ge ne keer met iets anders rijd een verademing. Rij nu met Guzzi, dat schakelt pas goed en geen vals neutraal...
Je mag met een dijk van een motor rijden, als hij niet goed schakelt is het plezier eraf!
Re: Versnellingsbak problemen 2013 K1600GT
Ik heb 142000km op een 2010 RT gedaan dus de BMW bakken zijn me bekend. Maar het blokkeren en het vals neutraal niet.
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: Versnellingsbak problemen 2013 K1600GT
Soortgelijke klachten hebbem mij destijds een nieuwe v-bak en koppeling opgeleverd. Bij mij schoot hij ook uit de versnelling.
Met de nieuwe bak geen problemen meer gehad.
Met de nieuwe bak geen problemen meer gehad.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: Versnellingsbak problemen 2014 K1600GT
En dus ook vergelijkbaar opgelost: nieuwe bak erin, fiets is terug thuis.
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: Versnellingsbak problemen 2013 K1600GT
Dat komt nog wel, en sneller dan je denkt.VDS schreef:Vrees dat ge voor ne soepel schakelende bak niet bij Bmw moet zijn...
... met Guzzi, dat schakelt pas goed en geen vals neutraal...
!
Een andere Guzzi rijder,
F