Versnellingsbak problemen 2014 K1600GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Versnellingsbak problemen 2014 K1600GT

Bericht door wooter »

Verdorie... Ik heb mijn K sinds mei en heb er nu 23000km op zitten, maar de versnellingsbak is bij mij toch de zwakste schakel...

Al enige tijd heb ik soms een mis shift tussen 4 en 5, een soort van valse neutraal waarbij je dan als de assen van de versnellingsbak nog draaien je de tandwielen hoort ratelen. Sinds een paar dagen blijkbaar ook tussen 5 en 6, me pas opgevallen deze ochtend, en deze avond blokkeerde de bak zelfs in 6e versnelling.

Na wat heen en weer proberen gaat alles 1-5 goed, maar hij gaat heel moeilijk in 6 en eens in 6 moet ik stevig wat druk zetten om 'm uit 6 te krijgen. Niet fijn.

Morgen naar de dealer, maar ik vroeg me af of dit probleem al eens in België is voorgekomen. Op de internationale fora komt het sporadisch voor, maar daar blijkt dat men sinds 2013 ook andere bakken steekt...

http://www.k1600forum.com/forum/bmw-k16 ... rried.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door wooter op 18 nov 2014, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
VDS
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 dec 2009, 16:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Versnellingsbak problemen 2013 K1600GT

Bericht door VDS »

Vrees dat ge voor ne soepel schakelende bak niet bij Bmw moet zijn...
De Bmw Rockster die ik had schakelde ook van geen meter, hakerig, valse neutraal tussen de versnellingen door en soms bij het afschakelen blokkeerde die en moest je eerst tussengas geven. Had nochtans maar 8000 km bij aanschaf en weg gedaan bij 25000 km en nog steeds slecht schakelen. Went wel maar eens ge ne keer met iets anders rijd een verademing. Rij nu met Guzzi, dat schakelt pas goed en geen vals neutraal...
Je mag met een dijk van een motor rijden, als hij niet goed schakelt is het plezier eraf!
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Versnellingsbak problemen 2013 K1600GT

Bericht door wooter »

Ik heb 142000km op een 2010 RT gedaan dus de BMW bakken zijn me bekend. Maar het blokkeren en het vals neutraal niet.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Versnellingsbak problemen 2013 K1600GT

Bericht door ®win »

Soortgelijke klachten hebbem mij destijds een nieuwe v-bak en koppeling opgeleverd. Bij mij schoot hij ook uit de versnelling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Met de nieuwe bak geen problemen meer gehad.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Versnellingsbak problemen 2014 K1600GT

Bericht door wooter »

En dus ook vergelijkbaar opgelost: nieuwe bak erin, fiets is terug thuis.
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: Versnellingsbak problemen 2013 K1600GT

Bericht door frederik »

VDS schreef:Vrees dat ge voor ne soepel schakelende bak niet bij Bmw moet zijn...
... met Guzzi, dat schakelt pas goed en geen vals neutraal...
!
Dat komt nog wel, en sneller dan je denkt.

Een andere Guzzi rijder,

F
Plaats reactie