K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Guido-BMW-K1600GTL
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
Contacteer:

K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door Guido-BMW-K1600GTL »

Zijn er nog mensen die een K1600GTL hebben in de buurt van Perk? (Steenokkerzeel)

Voor mij is het een nieuwe moto en wil er nog veel van leren.
Hebben jullie advies voor deze fantastische motobike?


MVG,
Guido en Christine
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.

Afbeelding
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
pmarien
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2013, 08:17

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door pmarien »

Beste, een goede aanrader is zeker de bijkomende garantie te nemen :grin: anders kan je wel eens voor verrassingen komen te staan in verband met de problemen die deze machine in petto heeft :-| ik kan er zeker over mee praten. Ik zal eens beginnen met het op noemen van mijn persoonlijke bevindingen bij deze motor.
- afbladeren van rem olie deksel
- beide bedieningen aan het stuur vervangen
- piepend geluid voorste vering ( rubbers)
- achtervering vervangen
- waterpomp vervangen
- Op dit moment start hij niet meer , juist groot onderhoud gehad 30000km ( ontsteking ? bobijn ? wie weet...)

Hou het veilig en tot in de bochten, :alien:
poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door poestexas »

waarschijnlijk heeft pmarien de pech een motor te hebben -zoals ze bij ons zeggen - die op een maandag geproduceerd is. Ik denk echter niet dat zijn problemen moeten aanzien worden als een algemeen fenomeen voor deze motor. Daarvoor hoor je er immers te weinig klachten over.
Ik heb er nu ongeveer 30.000km op 3 jaar (9/2011) en dit is wel mijn beste Bmw dat ik tot nu toe heb gehad. Nog steeds sta ik regelmatig stil over de bewondering van de motor op technisch gebied. Het enige dat bij mij is vervangen is de waterpomp. Niet dat daar problemen mee waren, maar de dealer heeft die vervangen op eigen initiatief en uit voorzorg. De problemen die pmarien reeds heeft gehad, lees je ook regelmatig bij andere modellen.
Mijn vriend heeft identiek dezelfde motor als ik, en heeft daar ook nog nergens een probleem mee gehad en is daar ook supercontent van.
Maar als je de pech hebt... Kocht ooit eens een splinternieuwe wagen van veel geld met de befaamde ster, en stond na 2 dagen al in de garage met een lekkende mazoutpomp, volgende week moest de boite er al uit.. enfin, voor een lang verhaal kort te maken, op een jaar tijd hadden ze alles al vervangen wat bewoog en heb hem overgelaten aan de garage.. Heb er ondertussen alle verschillende van hetzelfde merk gehad en nooit meer enig probleem mee gehad.
Maar altijd welkom voor een babbel (woon in Ninove).
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door Beemer »

Costerke uit Kortenberg zal u zeker kunnen helpen....
Guido-BMW-K1600GTL
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
Contacteer:

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door Guido-BMW-K1600GTL »

Dat Pmarien tegenslag heeft gehad met zijn K is wel duidelijk. Ik kan wel snappen dat dit alles niet zo leuk.

Poestexas heeft dan de K dan weer even opgefrist met goede commentaar.
Mijn RT 1200 die ik voor deze K had heeft deze problemen van Pmarien ook al doorgemaakt.
Maar al bij al waren het kleine dingen, vond ik. Er zijn ergere dingen in het leven, he.

Ben toch blij dat ik een goede reactie heb gekregen op mijn vraag.
Met deze vraag en antwoord plaats kan ik (en andere) veel opvangen en leren over de positieve en negatieve dingen van onze geliefde K1600GTL.
Ik bewonder mijn motor nog steeds als ik hem zie staan in mijn garage en voel me heel goed als ik er mee ga rijden.

Mijn vorige R 1200 RT was een perfecte motor maar nu ben ik dubbel gelukkiger met deze K.

Hopelijk blijft deze pret.

Guido
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.

Afbeelding
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door costerke »

Hey Guido,
zoals je al weet ben ik van Kortenberg. Ik heb de mijn van mei 2013, dus iets meer dan 15 maand. Er staan nu 16000 km op de teller, probleemloze kms. De K heeft begin 2013 een kleine update gehad, andere bevestiging(steunafdekking) van de mistlichten, bredere handgrepen voor duo en nieuwe kleuren. Deze motor schaft mij enorm veel rijplezier(genot)en is zo verslavend dat ik na het werk nooit rechtstreeks naar huis rijd. Met de vorige moto(R1200RT) reed ik 6000 tot 6500 km per jaar, met de K zat ik aan 12500km op een jaar.De minpunten? Tja een beetje muggezifterij, lichtinval op GPS toestel bij heldere lucht, en tweede minpunt zal wel aan mij liggen zeker :pig: het rechterpolleke voor de bandensleet en eerste snelheidsboete met de moto.
Ook eventjes vermelden dat nu vrijdag de maandelijkse bijeenkomst in "den axe"is.
Waarschijnlijk spring ik wel binnen.

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
pmarien
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2013, 08:17

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door pmarien »

Hallo allemaal, natuurlijk wil ik deze motor niet afbreken :oops: het is zeker een bom van een machine :bom: en een plezier om mee te toeren :alien: maar mocht ik de bijkomende garantie niet genomen hebben zou het mij wel veel euro's gekost hebben. De achtervering en waterpomp zijn onlangs vervangen geweest en vielen normaal niet in de gewone garantie van 2 jaar :-? De motor was toen 2,5 jaar oud is van 09/2011 dus had ik geluk bij een ongeluk met de bijkomende garantie verlenging , op deze moment heeft mijn motor 30500km en mocht ik terug een nieuwe motor aanschaffen zal het terug de k1600 gtl zijn :grin:


Hou het veilig op de weg en tot in de bochten :alien:
Guido-BMW-K1600GTL
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
Contacteer:

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door Guido-BMW-K1600GTL »

Pmarien, heeft je motor (De K) al 305.000 km op de teller staan?

Ammai. Das veel. Dat moet dan wel een goede zijn.

Het enige wat ik raar vind aan de K tegenover de RT is de schakelbak.
Hij maakt veel meer geluid.
Precies of ik met een Harley rijd.

Guido
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.

Afbeelding
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door frederik »

Test vooral eens de K1600GT uit. Andere zithouding (beter voor de rug). ALs je verder op de GT alls wil van op de GTL neem je gewoon alle opties (dezelfde prijs).
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door -Wim- »

Ik heb de mijne net overgelaten aan Ludwig motors. De enige problemen die ik heb gehad waren de schakelaars die niet tegen de warmte kunnen.
Men heeft die na mij trip naar Sardinië onder garantie vervangen en voor de rest niet het minste probleem gehad.
Ik had er ook voor alle zekerheid de 2+3 garantie bijgenomen.

Voor de rest, een dijk van een motor. Alleen de kleine vertraging op de gasrespons in de "dynamic" mode heeft me wel eens parten gespeeld ...
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Guido-BMW-K1600GTL
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
Contacteer:

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door Guido-BMW-K1600GTL »

Ik ben er nu en dan eens met aan het toeren maar ik merk het verschil wel met de RT
De RT is een kei goede motor maar deze K is voor mij veel veel beter in alles.

Ik ben verkocht
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.

Afbeelding
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
rudi gtl
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 aug 2007, 21:02
Locatie: 1853 Strombeek-Bever

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door rudi gtl »

hallo ik heb ook een k 1600gtl gekocht tweedehands model 2011 ik vindt ook dat de versnellingsbak meer lawaai maakt dan op den rt 1200 verder is er ook meer speling op de cardan ga het toch is navragen of da nomaal is ik dacht dat da bij de testmoto ni het geval was nog 1 vraagje had graag van naam veranderd van boxercup rm naar rudi gtl vaar moet ge da vragen grtj rudi
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door costerke »

boxer cup rm schreef:hallo ik heb ook een k 1600gtl gekocht tweedehands model 2011 ik vindt ook dat de versnellingsbak meer lawaai maakt dan op den rt 1200 verder is er ook meer speling op de cardan ga het toch is navragen of da nomaal is ik dacht dat da bij de testmoto ni het geval was nog 1 vraagje had graag van naam veranderd van boxercup rm naar rudi gtl vaar moet ge da vragen grtj rudi
Hoy Rudi, proficat met je aankoop en welkom in de club van de 6. :grin: Uw naam kan je zo wijzigen in uw profiel.
En wat zegt Michel ( de witte) ervan? Speling op de cardan is gekend op de eerstejaars modellen. Vermoed ik, kan mis zijn.
Misschien eens langs gaan bij de dealer. Vele en veilige kms gewenst.

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
rudi gtl
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 aug 2007, 21:02
Locatie: 1853 Strombeek-Bever

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door rudi gtl »

he costerke ik heb het hem nog ni kunnen vragen maar ga zeker is langs bij de dealer grtj rudi
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door John »

Aléz Rudi! Je naam nog aanpassen makker.
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: K 1600 GTL ??? ADVIES ???

Bericht door Zeppe »

poestexas schreef:waarschijnlijk heeft pmarien de pech een motor te hebben -zoals ze bij ons zeggen - die op een maandag geproduceerd is).
Ik heb het nog gezegd, maandagen zouden ze beter afschaffen, niets goed aan :-x
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie