service melding

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
peerlinck

service melding

Bericht door peerlinck »

Vrienden, ik heb onlangs mijn eerste boxer gekocht na vele jaren met japanners te hebben gereden.
Een GS 1200 van 2008 met 5000 km. Ik heb er nu 5000 bijgedaan. Onderhoud moest gebeuren en daar ik zelf al jaren mijn motoren onderhoud, heb ik dit zelf eens grondig uitgevoerd, alle vloeistoffen en filters vervangen, kruiskoppeling ed ingevet....
Nu hoe krijg ik de melding service weg? Het stoort mij niet echt maar zou er op termijn soms geen problemen opduiken omdat er geen onderhoud is uitgevoerd ???
Heeft iemand die ook zelf onderhoud doet hier ervaring mee ?
Frank.
Léon

Re: service melding

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 24 jun 2015, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
willy

Bericht door willy »

Die melding is niet meer dan dat, een melding. Het maakt niet uit als ze blijft bestaan.
Mij hindert ze wel in die zin dat ik er onbewust van uit ga dat als er een melding is, het
dan toch die service melding is.
Daardoor denk ik dat ik mogelijk al eens een andere melding over 't hoofd zou kunnen zien.
Zoals Léon al aangeeft is de GS-911 de oplossing om het zelf te doen.
Als je toch het onderhoud en mogelijk herstellingen zelf doet is dat een bijzonder goede
investering want het ding kan heel wat meer dan de service melding resetten.
Iemand in de buurt hebben met een GS-911 kan ook, in de goedkope versie is plaats voor 10 VINs.
Op de Duitse site kijken is prima, maar er is ook een Belgische: http://www.gs-911.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny

Bericht door Danny »

De kruiskoppeling ingevet, waar is dat goed voor??

't onderhoud van je motor is niet gedaan met eens wat vloeistoffen verversen he, remvloeistof kan enkel met een toegevoegde software matige manipulatie, stappenmotoren calibreren kan ook enkel via pc, uitlezen en eventuele storingen detecteren en/of verwijderen (na herstelling euvel) kan ook slechts via pc... net als onderhoudsinterval reset.
Plaats reactie