K1300R lege accu na enkele weken

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
sneltrekker
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2015, 09:41
Woonplaats: gentbrugge

K1300R lege accu na enkele weken

Bericht door sneltrekker »

Hallo!

ik ben geboren in 1970 en rij al van 1988 met de moto.
Toevallig een K1300R gekocht van 2009 , een 'vree wijze' moto! :) (ja, uit Gent) :razz:
Daarom mij lid gemaakt van BMW forum, ik denk dat dat geen kwaad kan.

Nu heb ik een probleem als de moto enkele weken non actief staat.
Ik wou gisteren rijden en ik stond plat, de accu gaf amper 6 v!

normaal leg ik hem altijd aan de optimate 4 (voor can bus geschikt)
Nu was ik het vergeten... :oops:

Wie heeft ook de ervaring met deze motoren uit de K reeks?
Ik denk niet dat dit normaal is, het mag toch nooit na een maar weken stilstand zijn dat de accu al leeg is?
Ligt er zo veel nog aan bij BMW dat dit altijd zo zal zijn?

alvast bedankt!
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: K1300R lege accu na enkele weken

Bericht door st1100 »

Een batterij die slechts 6v geeft (onbelast?) is dood. Blijft de vraag hoe komt het ? ouderdom ? (een jaar of 6 is normale levensduur voor een batt) , is er iets mis met het laadsysteem van de moto ? (als je gas geeft zou de spanning moeten stijgen naar 14Volt en ook niet te veel meer dan dat) , is uw batterij in het verleden al eens erg plat geweest ? (dan is het goede eraf vandaar)....

De K sluit gebruikers af na een bepaalde tijd via de canbus en zelfs de ontvanger van het alarm gaat uit na een bepaalde tijd , zelfs het alarm zelf schakelt aut uit na een bepaalde (langere) tijd. Er zijn wel gevaarlijke dingen voor sluimerverbruik : aftermarket alarm , gps mount die onder spanning blijft (wel pas na langere tijd) , andere accesoires die stroom blijven verbruuiken? Maar dan nog zou die een paar weken wel moeten overleven.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: K1300R lege accu na enkele weken

Bericht door Dirk Pauwels »

Een kapotte batterij is het einde vd wereld niet, en die die BMW er origineel insteekt zijn al helemaal niet schitterend, dus als dit de originele nog is, is ze aan vervanging toe.
Moet nu niet denken, 't is nen BMW er gaat niets kapot, want dat is niet zo.
Zoals ST1100 zegt, eens de batterij volledig ontladen geweest is, houdt ze het meestal niet lang meer uit.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: K1300R lege accu na enkele weken

Bericht door Lukas »

'Sneltrekker'. Schone nick.
Welkom stadsgenoot.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Plaats reactie