service call

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Knorreke
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2014, 08:15
Woonplaats: Merksem, Antwerpen
Locatie: Antwerpen

service call

Bericht door Knorreke »

Hi, heb vandaag onderhoud gedaan en olie + filter vervangen, maar vind nergens een handleiding om service call aanduiding van de computer te resetten Iemand een idee
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: service call

Bericht door willy »

Zie bijvoorbeeld hier:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 11#p484621" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: service call

Bericht door Danny »

De meesten denken echt dat een onderhoud olie en filter is, eigenlijk is olie en filter 't minste van je zorgen maar zijn er nog tig andere dingen die aandacht vragen en die je moet nakijken, afstellen, vervangen...
achteraf horen we hier dan vaak hoe kan dat nu kapot gaan...

maar goed ieder zijn ding :mrgreen:

ik wil hel wel effe voor je resetten!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: service call

Bericht door Dirk Pauwels »

De meesten denken zelfs dat ne BMW niet kapot kan.....
Als je pas in aktie schiet als je problemen hebt is het te laat en kost het geld, veel meer dan je bespaard hebt door "gebrekkig" onderhoud te doen.
Ik heb ook zo'n paar kennissen, er is er eentje bij die al 5 jaar met dezelfde olie rijdt... Onderhoud is goedkoop zegt hij dan..., is ondertussen azijn zeg ik... :lol:
Een andere had al 40k de kleppen niet gecontroleerd, want "ze maakten nog geen lawaai en de moto reed goed"... Uitleggen dat dat bij een boxer niet noodzakelijk een goed teken was hielp niet.... :roll:

Ik begrijp wel dat iemand die maar 3k per jaar doet best een paar jaar met enkel een oliewissel voortkan, maar leeftijd vd onderdelen heeft soms ook zijn invloed op de slijtage, niet alleen de kms.

Maar soit, die service melding kan iedereen die een GS911 heeft resetten
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: service call

Bericht door the riding man »

Misschien heeft Knorretje wel (veel) meer uitgevoerd dan enkel olie + filter maar heeft hij dit niet vermeld omdat de essentie van zijn vraag daar niet ligt.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: service call

Bericht door Danny »

the riding man schreef:Misschien heeft Knorretje wel (veel) meer uitgevoerd dan enkel olie + filter maar heeft hij dit niet vermeld omdat de essentie van zijn vraag daar niet ligt.
Als je onderhoudsinterval niet kan resetten dan zie ik ook niet in hoe je bv stappenmotoren kan calibreren, remvloeistof verversen etc...
Plaats reactie