Toscane zomer 2015

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Benner
Berichten: 152
Lid geworden op: 28 dec 2005, 22:53
Locatie: Wevelgem

Toscane zomer 2015

Bericht door Benner »

Hallo

Wij zijn nog wat opzoek naar tips , route's en algemene info om onze reis naar Toscane deze zomer verder voor te bereiden !

Alvast bedankt
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door luc gs »

Véél,véél te warm in de zomer daar om motor te rijden !!!
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door Stelo »

Beste,

Zelf heb ik mijn motorfiets een 5-tal jaar geleden mee genomen naar Umbrie/Toscane.

Koop zeker een kaartenboek van Michelin (groene kaft)
Daarin is er een aanduiden van de mooie wegen met het gekende groene randje.

Persoonlijk beleefde ik veel plezier aan de wegen rond Montepulciano en Siena.
Ook leuke weg van Lago Trasimeno naar Orvieto, maar niet in het dal. Wel de weg parralel die net in de heuvels loopt.

Je vindt er zeker veel mooie wegen.

Hou er wel rekening mee dat de wegen soms in zeer slechte staat zijn.
Tevens kan het er inderdaad extreem warm zijn om met de motor onderweg te zijn.
Maak dus jouw ritten vroeg in de voormiddag.

Veel plezier
Stelo
R1200RT
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door Koppel!! »

Enkele jaren geleden in de zomer daar 2 weken gezeten, temperaturen van 25 tem 28°C overdag en 's avonds minder dan 20°C vind ik nu niet zo overdreven warm zulle.
Dan is de Provence andere koek, en daar ij ik in de zomer ook door :wink:

Geen idee of TS met een all-road rijdt, indien zo zijn de diverse Strade Biance misschien wel iets heel leuk om te doen, regio van Montalcino, Montepulciano etc.
De abdij van San Galgano is 's nachts leuk om te bezichtigen, heel toffe locatie om foto's te pakken in den donkere.
Sienna is een parel van een stad, absoluut de moeite waard om te bezoeken, veel aangenamer dan Firenze wat in mijn ogen overroepen is tot en met.
Kust stelde teleur, daarvoor moet ge niet naar ginder gaan, Lago Trasimeno en Castiglionde del Lago zijn ook de moeite waard.

't Is dat een autoreis was of ik had waarschijnlijk veel meer info inzake baantjes genoteerd, nu was 't vooral bezoeken etc.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door BéRTke »

Sienna is een parel van een stad, absoluut de moeite waard om te bezoeken, veel aangenamer dan Firenze wat in mijn ogen overroepen is tot en met.

... Eindelijk iemand die mijn mening deelt :grin: ..
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door GVN »

Vraag is misschien wat té algemeen gesteld?
Waar ligt je belangstelling (cultuur, natuur,...). Rij je rond of blijf je op één centrale plaats? Heb je de klassiekers al gedaan of is dit een verdiepingstrip? Heb je veel tijd of weinig?
Eén advies : blijf er alleszins weg laatste week van juli en de 3 eerste weken van augustus.
Klassiekers (de 7 Unesco-sites: Firenze, Siena, San Gimignano, Pienza, Pisa, Val d'Orcia en het zevende weet ik niet meer).
Verdieping : Volterra, Pitigliano, Saturnia, Lucca, eiland Elba,...
Heb je weinig tijd, sla dan Firenze over en maak er later een citytrip van. Daar ga je niet naar toe voor het uitzicht van de stad, maar voor de musea.
Veel plezier.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door Relax »

Kijk eens in het reizen-topic van het Nl GS-forum. Staat een reis met heel wat interessante info.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door Den Woesten »

Toscane 09-2011

Ik heb een verblijf geboekt bij http://www.amoliv.com, maar daar er geen plaatst meer was in de B&B hebben we een huisje gekregen in Le Macie en moesten we ons verplaatsen voor ontbijt en avondmaal . Was super en natuurlijk veel rustiger dan verblijf in B&B.
Afbeelding
Afbeelding
Siena mooi ,maar veel volk . Steden heb ik met bestelwagen bezocht om meer op je gemak te zijn .
Afbeelding
Castello di Brolio
Afbeelding
Streek van Ortimino
Afbeelding
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Benner
Berichten: 152
Lid geworden op: 28 dec 2005, 22:53
Locatie: Wevelgem

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door Benner »

Beste
Buur :-)

Ondertussen geboekt maar iets hoger maar iets hoger tussen Lucca Firenze.

Als alles goed meezit gaan we de volgende keer meer naar de richting van Umbrië

groetjes
Stelo schreef:Beste,

Zelf heb ik mijn motorfiets een 5-tal jaar geleden mee genomen naar Umbrie/Toscane.

Koop zeker een kaartenboek van Michelin (groene kaft)
Daarin is er een aanduiden van de mooie wegen met het gekende groene randje.

Persoonlijk beleefde ik veel plezier aan de wegen rond Montepulciano en Siena.
Ook leuke weg van Lago Trasimeno naar Orvieto, maar niet in het dal. Wel de weg parralel die net in de heuvels loopt.

Je vindt er zeker veel mooie wegen.

Hou er wel rekening mee dat de wegen soms in zeer slechte staat zijn.
Tevens kan het er inderdaad extreem warm zijn om met de motor onderweg te zijn.
Maak dus jouw ritten vroeg in de voormiddag.

Veel plezier
Stelo
Benner
Berichten: 152
Lid geworden op: 28 dec 2005, 22:53
Locatie: Wevelgem

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door Benner »

Alvast bedankt voor de info Philip

Wij gaan alvast met een 2 tal Moto's.

Grtz

Koppel!! schreef:Enkele jaren geleden in de zomer daar 2 weken gezeten, temperaturen van 25 tem 28°C overdag en 's avonds minder dan 20°C vind ik nu niet zo overdreven warm zulle.
Dan is de Provence andere koek, en daar ij ik in de zomer ook door :wink:

Geen idee of TS met een all-road rijdt, indien zo zijn de diverse Strade Biance misschien wel iets heel leuk om te doen, regio van Montalcino, Montepulciano etc.
De abdij van San Galgano is 's nachts leuk om te bezichtigen, heel toffe locatie om foto's te pakken in den donkere.
Sienna is een parel van een stad, absoluut de moeite waard om te bezoeken, veel aangenamer dan Firenze wat in mijn ogen overroepen is tot en met.
Kust stelde teleur, daarvoor moet ge niet naar ginder gaan, Lago Trasimeno en Castiglionde del Lago zijn ook de moeite waard.

't Is dat een autoreis was of ik had waarschijnlijk veel meer info inzake baantjes genoteerd, nu was 't vooral bezoeken etc.

Grtz, Philip!
Benner
Berichten: 152
Lid geworden op: 28 dec 2005, 22:53
Locatie: Wevelgem

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door Benner »

Relax schreef:Kijk eens in het reizen-topic van het Nl GS-forum. Staat een reis met heel wat interessante info.
Idd wat info op deze site gevonden ,

Bedankt
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door dbr »

Benner,
Net in Umbria geweest en getourd in de regio Gubbio, Perugia, Assisi, Spello, Terni, Orvietto, Norcia, enz. Mooiste vonden we de ritten tussen Assisi en Gubbio, maar vooral de rit door de Monti Siblissi.
Maar, de kleine wegen hier, de gele en kleiner op de Michelin kaarten, zijn in heel slechte staat, nog slechter dan in B. Ze hebben dan ook nog heel veel max. 50km per uur en ongelooflijk veel (hopelijk lege) flitsbakken staan..
Persoonlijk vinden we Toscane veel mooier.
Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Toscane zomer 2015

Bericht door Frans »

Viareggio en vandaar naargelang de goeste van den dag een groen geel michelineke. :idea:
Zo heeft iedereen er wat aan , de zonneklopsters en de Toscanehoppers
:lol:
Plaats reactie