Nav 5 troubles

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Nav 5 troubles

Bericht door eiRTee »

Heb punten als niet waarschuwen gezet en toch worden ze allemaal weergegeven wanneer ik de route oproep....wat doe ik verkeerd?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav 5 troubles

Bericht door p@rick »

eiRTee schreef:Heb punten als niet waarschuwen gezet en toch worden ze allemaal weergegeven wanneer ik de route oproep....wat doe ik verkeerd?
Maar worden ze ook afgeroepen als je de route rijdt ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: Nav 5 troubles

Bericht door PeterGT »

Gouden tip :
- In BC maak een track (spoor) van jouw rit (rechtermuisknop op rit : 'Spoor maken van')
- Verzend de track (spoor) naar jouw Nav V
- Op Nav V : Ga naar Apps- Sporen ; Kies spoor en 'Converteer naar reis'
Altijd alles juist, onafhankelijk van route-voorkeuren, kaartverschillen, harde/zachte punten verschillen, e.a. probleemgevallen ....
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav 5 troubles

Bericht door p@rick »

PeterGT schreef:Gouden tip :
- In BC maak een track (spoor) van jouw rit (rechtermuisknop op rit : 'Spoor maken van')
- Verzend de track (spoor) naar jouw Nav V
- Op Nav V : Ga naar Apps- Sporen ; Kies spoor en 'Converteer naar reis'
Altijd alles juist, onafhankelijk van route-voorkeuren, kaartverschillen, harde/zachte punten verschillen, e.a. probleemgevallen ....

Klopt, maar niet iedereen is voorstander van die werkwijze. En het is ook niet echt een antwoord op z'n vraag.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: Nav 5 troubles

Bericht door tommeken »

Route ontvlaggen met JAVAWA Tools
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav 5 troubles

Bericht door p@rick »

tommeken schreef:Route ontvlaggen met JAVAWA Tools
Is qua resultaat ongeveer hetzelfde als de oplossing van Peter GT.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav 5 troubles

Bericht door p@rick »

eiRTee schreef:Heb punten als niet waarschuwen gezet en toch worden ze allemaal weergegeven wanneer ik de route oproep....wat doe ik verkeerd?
Voor zover ik 't me zonder Navigator in de hand denk te mogen herinneren... Als je in de Navigator klikt op Apps -> Reisplanner, en dan een route activeert, krijg je op het volgende scherm een overzicht van alle harde EN zachte viapunten te zien. Welke punten hard of zacht zullen zijn, dat moet je in Basecamp bepalen, voordat je de route naar je Navigator verzendt.

Harde punten
- minstens twee per route (begin- en eindpunt)
- worden in de reisplanner weergegeven met een vlaggetje
- moeten verplicht aangedaan worden, zoniet blijft de Navigator je verplichten om toch nog langs dat punt te rijden (tenzij je op het icoon "overslaan" drukt, dan ga je verder naar het volgende harde/zachte punt)

Zachte punten
- worden in de reisplanner weergegeven met een cirkeltje met boven- en onderaan een verticaal streepje
- moeten niet verplicht aangedaan worden, als je er een overslaat wordt automatisch herberekend naar het volgende punt in de route, dit kan zowel een hard als zacht punt zijn

De werkwijze om een track naar de Navigator te sturen, en daarna in de Navigator terug te converteren naar een route (of ineens een ontvlagde route naar de gps te sturen) heeft imho z'n voor- en nadelen. Je krijgt in theorie wel inderdaad de perfecte route zoals die door de maker ervan werd bedacht in je toestel, maar zodra je om een of andere reden van de route moet afwijken, moet je al goed weten wat je moet doen, want je bent op dat moment gewoon op jezelf aangewezen om terug op de route te geraken, van de Navigator mag je immers geen hulp verwachten want herberekenen moet voor deze werkwijze op UIT staan. Je moet dus beginnen zoomen tot je de route terug in beeld krijgt, dan moet je jezelf terug naar de geplande route (roze lijn op het scherm) navigeren op basis van de wegen die je op je scherm ziet staan, je komt onderweg misschien al eens een enkelrichtingstraat langs de foute kant tegen... Murphy is nooit ver weg. Je bent dus tijdelijk vooral geconcentreerd op dat kleine scherm, en veel minder op wat er rondom je op de weg gebeurt.
En dan nog een praktisch ongemak waar ikzelf en waarschijnlijk nog vele anderen mee te maken hebben : de leesbril... Wie al eens zo'n ding op z'n neus moet zetten zal me wellicht gelijk geven : op de moto, onder de helm heb je zo'n leesbril meestal niet op, en zonder leesbril is het niet altijd zo evident om alles op het scherm van de gps klaar en duidelijk te zien. Stoppen, handschoenen uit, dat rotding uit je tanktas of uit je binnenzak peuteren en opzetten onder je helm... handig hoor...
Nee, dan steek dan liever wat meer tijd in de voorbereiding van de route die ik wil rijden, ik zorg op strategische punten voor een zacht of hard viapunt, en als ik dan al een verkeerd zou rijden of van de route moet afwijken, zal de Navigator (met automatisch herberekenen op AAN) mij wel naar het eerstvolgende punt op de route leiden. Dat ik dan misschien een paar kilometer van de oorspronkelijk geplande route zou missen, neem ik er dan wel bij...

Nu, ieder zijn visie natuurlijk, je kan hier uren, dagen, weken over discussiëren, er zullen voor beide werkwijzen evenveel pro's als contra's blijven...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Nav 5 troubles

Bericht door GSrijder »

Je doet niks verkeerd, ze worden in de NAv5 allemaal lichtblauw ( bolletjes ) weergegeven. Dit zijn alle softe punten en worden niet afgeroepen, je gaat ze wel allemaal passeren en sla je er eentje over is dat geen probleem. De GPS vervolgt gewoon zijn weg.

Bij harde punten zijn de bolletjes grijs en ben je verplicht ze aan te doen, sla je er eentje over dan is het shit want het toestel wil je steeds naar het gemiste punt sturen.

Omzetten naar track via BC en in gps route van maken vind ik heel geschikt voor d gebruikers van de oudere Zumo reeks ( 550, 660 ) of voor degene die met het dupliceren en herberekenen niet zo vertrouwd zijn, zeg maar de GPS dummy.

Naar mijn vrienden stuur ik de routes vanaf nu dubbel, zowel rit als track.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav 5 troubles

Bericht door p@rick »

GSrijder schreef:Omzetten naar track via BC en in gps route van maken vind ik heel geschikt voor d gebruikers van de oudere Zumo reeks ( 550, 660 ) of voor degene die met het dupliceren en herberekenen niet zo vertrouwd zijn, zeg maar de GPS dummy.
Rony,

Denk je dat die groep die jij als 'GPS-dummies' bestempeld echt goed weet wat hen te doen staat als ze van de route afwijken, en dat ook à la minute kan toepassen ?
Volgens mij is het voor hen makkelijker om naar de automatisch herberekenende gps te luisteren om terug op de route te komen dan wanneer ze dat op eigen houtje moeten proberen. En daarbij, als het dan toch zo'n dummies zijn, dan is de kans groot dat ze al een eind van de route afgeweken zijn vooraleer ze dat zelf in de gaten hebben (tenzij ze méér naar het scherm dan naar de weg kijken), en dan wordt het probleem alleen maar groter.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: Nav 5 troubles

Bericht door dbr »

Allen,
Heb zelf net wat in Umbria getourd en door slechte voorbereiding ter plaatse op de gps zelf wat touren moeten ingeven. Geen moeite gedaan om punten hard of zacht te maken. Wel op scherm de knop de knop "overslaan" geplaatst. Wil hij je dan een centrum insturen en heb je geen zin, snel effe die knop indrukken en je kan weer verder.. Misschien een tip.
En verder : zelf heb ik een garmin 340, de zoon heeft een nav4. Ik maak de routes in BC en ze stuur ze naar hem als track. Nooit problemen mee, we zorgen wel altijd voor de laatste kaartversies op beide toestellen..

Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Nav 5 troubles

Bericht door aantzeetje »

Dat is nu juist het voordeel om met een track te gaan werken dat de kaartversie minder van belang is. Hierdoor traden vroeger al eens serieuze verschillen op met herberekenen in het toestel wat hiermee van de baan is.
Voor wie graag herberekenen laat aanstaan omdat ze minder vertrouwd zijn om de gps als landkaart te gaan gebruiken (en dus op kaart te rijden zoals vroeger) om terug op de oorspronkelijk weg te komen na een omleiding, rommelmarkt en diets meer. Of problemen hebben met hun leesbril, zet met BC wat extra routepunten in je route en maak daar eens een motor profiel aan snel en kort zodat je makkelijk kan overschakelen van het ene naar het andere profiel en je route kan laten herberekenen. Zet ze allemaal op zacht. Ben je van de route moeten afwijken, dan berekent hij je route naar het eerst volgende routepunt. Hoe dichter die bij mekaar liggen, hoe minder je route gaat afwijken van de oorspronkelijke. Hou wel goed de omleiding die de gps voorstelt in de gaten want in sommige gevallen laat hij je gewoon een blokje om rijden en ja, dan blijf je bezig natuurlijk. Zoom dus uit om te kijken wat hij doet en luister dus niet altijd naar Truus maar doe je eigen ding. Hij/zij volgt wel.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: Nav 5 troubles

Bericht door MrGPS »

dbr schreef:Allen,
Wil hij je dan een centrum insturen en heb je geen zin, snel effe die knop indrukken en je kan weer verder.. Misschien een tip.
Is een mogelijkheid; maar daarbij wel de waarschuwing dat bij het skippen van een waypoint de hele route wordt herberekend; en dat kàn tot verschillen leiden.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Nav 5 troubles

Bericht door aantzeetje »

Klopt, daar de gps dan herberekent met de instellingen van het toestel. Vandaar dat ik er al jaren, tot vervelens toe, op hamer dat je routes (zeker deze die je deelt met anderen) best herberekent in BC eens met snelste en eens met een kortste weg. Het enige waar het dan nog kan mislopen is bij gebruik van verschillende kaartversies (deze namiddag nog vastgesteld tussen NTU2015.2 en de NT2014.? versie op een 660) Vandaar, net als Hans, een groot voorstander van tracks om te zetten naar route in gps. Gaat zelden of nooit mis.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Daniel Tempelaere

Re: Nav 5 troubles

Bericht door Daniel Tempelaere »

eiRTee schreef:Heb punten als niet waarschuwen gezet en toch worden ze allemaal weergegeven wanneer ik de route oproep....wat doe ik verkeerd?
Kwestie, waar precies stel je dat vast?
Hierbij screenshots van een Z590, zal op een NAV V (hopelijk) ook wel herkenbaar zijn.
Oproepen route, hierbij zie ja alle via-punten harde en zachte.
Afbeelding

Keuze voor 'Kaart', vlaggetjes zijn 'Hard', bolletjes zijn 'zacht'
Afbeelding

Keuze voor 'Ga', hier zie je ENKEL de Harde via-punten.
Afbeelding

Zoals hierboven al uitgelegd .. "..elk nadeel hebt zijn voordeel ...." :grin:
En heeft (of probeert) iedereen zo voor zijn eigen wel een manier van werken gevonden waarbij hij zich goed voelt.
Zelf werk ik op mijn Z590 steeds met routes, voorbereid in BaseCamp via de 'koninklijke' methode.
STEEDS 2 harde via-punten (Begin en einde dus).
NOOIT herrekenen op het toestel.
Op mijn (oude) Z550 steeds met een 'propere' track.
Dit loopt sporadisch eens fout, steeds marginale verschillen die on-the-road snel ondervangen kunnen worden.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Nav 5 troubles

Bericht door aantzeetje »

Hangt er denk ik van af waar je de route plaatst. Heb ondervonden als ik de route op de G:µSD zet en vandaar in de reisplanner importeer ik die lijst ook krijg. Zet ik de route rechtstreeks op de F: van de gps (Z590) krijg ik die lijst niet. Enkel start en eind punt.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Nav 5 troubles

Bericht door YOwan »

MrGPS schreef:wel de waarschuwing dat bij het skippen van een waypoint de hele route wordt herberekend
Vraagje(s) aan Hans :
1 : (je rijd een route met enkel harde waypoints en herberekenen staat uit) : als je dan een waypoint mist en je gebruikt de optie 'waypoint overslaan' , wordt dan de gehele route herberekend of enkel het stuk tot het volgende (harde) waypoint ?
2 : zelfde vraag als één, maar je route is onderbroken (door werken bijvoorbeeld), en je gebruikt de optie 'omleiding' ?
3 : wat is het nut (of heeft het nut), als je met zachte waypoints werkt ?
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Nav 5 troubles

Bericht door GSrijder »

YOwan schreef:
MrGPS schreef:wel de waarschuwing dat bij het skippen van een waypoint de hele route wordt herberekend
Vraagje(s) aan Hans :
1 : (je rijd een route met enkel harde waypoints en herberekenen staat uit) : als je dan een waypoint mist en je gebruikt de optie 'waypoint overslaan' , wordt dan de gehele route herberekend of enkel het stuk tot het volgende (harde) waypoint ?
2 : zelfde vraag als één, maar je route is onderbroken (door werken bijvoorbeeld), en je gebruikt de optie 'omleiding' ?
3 : wat is het nut (of heeft het nut), als je met zachte waypoints werkt ?
Op vraag 3 is het antwoord duidelijk JA. Bij zachte waypoints mag je er eentje overslaan, de route wordt mooi opgepikt als je er opnieuw op komt. Bij harde waypoints stuurt hij je altijd terug naar het gemiste. Gebruik je enkel harde dan wordt je route gesplitst omdat je er maar 30 harde mag hebben in een route.
Bekijk Hans zijn filmpje op Youtube hier eens over.

Over vraag 1 en 2 heb ik mijn idee maar durf me hier niet over uit te spreken. De meester himself zal je beter kunnen antwoorden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Daniel Tempelaere

Re: Nav 5 troubles

Bericht door Daniel Tempelaere »

Vraag 1: Volledige route wordt herrekend, dus alle etappes (= stuk route tss twee harde via's).
Vraag 2: Enkel de actieve etappe (althans, zo benoem ik dat = stuk tot volgende harde via-punt) wordt herrekend, de nog te rijden etappes blijven onaangeroerd, de reeds gereden etappen worden verwijderd. LET WEL, als je naast en hard punt ook nog zachte hebt gemist worden alle zachte (dus ook de gemiste) in rekening gebracht bij het skippen van het gemiste harde, mogelijks zijn er dan meerdere skips nodig.
Vrag 3: reeds beantwoord
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Nav 5 troubles

Bericht door eiRTee »

Beste vrienden,

dank voor alle bovenstaande reacties.
Heb er slechts enkele extra weetjes kunnen uithalen.

Het is zo dat de personen die me aanspraken met hun NAV5 geen computerfanaten zijn en dus snel grijze haren krijgen van hun NAV5.
Ze hadden de routes gekregene en opgeladen.
Uiteraard geeft dit verschillen maar wat ik de NAV5 allemaal zien doen heb slaat alle verbeelding.
2 personen met een NAV5, beiden de route gekregen en opgeladen, bij de ene viel de afstand nog mee, origineel 168km, bij een was dit ongeveer 1200km geworden, bij de andere om en bij de 2000km.
Hun instellingen in de NAV5 waren auto en snelste route, bij aanpassing naar motor met kortste werd dit bij de ene nog meer km's, bij de andere een ietsje minder
PS: beiden versie 2016.1
Daarna op routeniveau zelf de instellingen ind e NAV5 aangepast en dat gaf een benadering bij de reëele km's.

Waarom wordt er geen deftige gebruikershandleiding bij dergelijke toestellen gegeven?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Nav 5 troubles

Bericht door Man in Black »

De instelling auto en motor wil op zich niets zeggen, bij beide kan je de diverse instellingen wijzigen en opslaan.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Daniel Tempelaere

Re: Nav 5 troubles

Bericht door Daniel Tempelaere »

Daniel Tempelaere schreef: LET WEL, als je naast en hard punt ook nog zachte hebt gemist worden alle zachte (dus ook de gemiste) in rekening gebracht bij het skippen van het gemiste harde, mogelijks zijn er dan meerdere skips nodig.
Dit moet ik toch beter omschrijven ....
Skippen van een VP
• Reeds ‘gereden’ (waar je expleciet bent voorbijgereden op een afstand kleiner dan benaderend 20m) via-punten worden overgeslagen.
• Gemiste softe via punten voor een gereden via-punt (dus nadat je opnieuw op de route bent) worden eveneens overgeslagen.
• Gemiste harde via’s worden NIET overgeslagen.

Je bent op de route en hebt nog geen enkel VP’s gemist OFWEL ben je van de route af en je hebt mogelijks enkele VP’s gemist.
Het éérstvolgende VP (hard of soft) wordt uit de route gelaten. Dus is dit steeds 1 per één.
Je kan wel meerdere skips naeen doorvoeren.
 Principe is dus dat eerstvolgende VP geskipped wordt ongeacht of het een gemist is of niet. (‘gemist’ moet hier begrepen worden als ‘nog niet gepasseerd’)
Als je opnieuw op de route bent en één of meerde HVP en/ of zachte hebt overgeslagen,
dan worden al deze HVP en ZVP in één keer geskipped.
 De volledige route, en dus niet enkel de actieve etappe wordt herberekend met alle nog overblijvende (gereden of geskipte eruit) VP (Harde en zachte worden in rekening gebracht, ook de - zachte van de actieve route.
Je krijgt dus een nieuwe route vanaf je huidige lokatie
Als je echter zeker wil zijn dat je getrouw het originele traject volgt, dan moet je de route opnieuw opstarten! En daarbij MOET je het EERSTVOLGENDE HVP opgeven. En nu het het kwestie van, welk is dit?? Daar zijn wel trukjes voor, maar zou hier te ver off-topic worden.
Bovendien wil ik dit AL RIJDENDE kunnen doen ...... en dit is te complex en te gevaarlijk!!
Dus zal ik:
NOOIT skippen
STEEDS met ZVP's werken (op begin en einde na)
Bij heropstart route STEEDS 'einde' kiezen ..... (Als ik op 't zicht naar de route terug navigeer gebruik ik mijn 'spoordoorslag')
Met POI's werken als ik persé toch een ALERT wil voor een koffiestop, lunch, bezienswaardigheid, etc......
.... tenminste tot garmin eens terug de mogelijkheid biedt (zoals op mijn Z550) om een route op te starten zonder aanlooproute (dus geen HVP opgeven) en gewoon de route terug oppikt eens ik er terug op ben. Want het concept van die meerdere etappes per route en al dan niet alerting vind ik nochtans prima, maar voor een rijdende motorrijder niet uitvoerbaar.
Daniel Tempelaere

Re: Nav 5 troubles

Bericht door Daniel Tempelaere »

eiRTee schreef:Bes

Waarom wordt er geen deftige gebruikershandleiding bij dergelijke toestellen gegeven?
Daar heb je zeker nood aan! Daarom dat ik er zelf een gemaakt hebt. Toen ik een jaar geleden mijn Z550 verving door een Z590 en deze meteen op de machine zette en weg ermee... had ik ook de nodige miserie en ellende. Alleen, dit is niet te wijten aan het toestel, maar wel omdat ik onvoldoende inzicht had in de principe werking van de Z590 (en de grote verschillen met de Z550). Heel veel info gehaald van http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=129 (zeer interessant forum, pluim aan onze nooderburen!!). Ook heel veel zelf uitgetest en daar dagen en dagen tijd in gestoken EN ONDERTUSSEN alle bevindingen en conclusies in een document neergepend. Zo heb ik mijn handleiding zelf gemaakt, ik kan het iedereen aanbevelen dit ook te doen.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Nav 5 troubles

Bericht door GSrijder »

Computerfanaat of niet, het is hier al herhaaldelijk geschreven. Als je een toestel van om en bij de 700€ koopt spendeer dan 30€ extra voor de DVD van MrGPS en bekijk bijkomstig zijn filmpjes op Youtube.

Het zal veel grijs haar en ergernis besparen.

Ik heb ondertussen 2 vrienden die niet zo vertrouwd zijn in Basecamp en in het bezit zijn van een Zumo 660, hen geleerd hoe met BC van een route een track te maken en in het toestel de track om te zetten naar een route.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Nav 5 troubles

Bericht door mdc »

op BMW site kan je op de faq pagina volgende vinden:

Er zit geen gedrukte gebruikershandleiding bij mijn BMW Motorrad Navigator V. Waar kan ik deze vinden?

Sluit uw Navigator V aan op uw computer met de meegeleverde USB-kabel. U vindt de gebruikershandleiding in pdf-formaat in de map OwnersManual. U vindt ze ook in de Downloads-sectie van deze startpagina.

Link naar handleiding
Marc

R1250RT 2020
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Nav 5 troubles

Bericht door eiRTee »

GSrijder schreef:Computerfanaat of niet, het is hier al herhaaldelijk geschreven. Als je een toestel van om en bij de 700€ koopt spendeer dan 30€ extra voor de DVD van MrGPS en bekijk bijkomstig zijn filmpjes op Youtube.

Het zal veel grijs haar en ergernis besparen.

Ik heb ondertussen 2 vrienden die niet zo vertrouwd zijn in Basecamp en in het bezit zijn van een Zumo 660, hen geleerd hoe met BC van een route een track te maken en in het toestel de track om te zetten naar een route.
GSrijder, volledig met je eens maar, zonder deze personen inbescherming te nemen, ze zijn leek in de computerwereld, laat staan dat ze al op dit forum geweest zijn, daarnaast hebben ze nog nooit van Mr. GPS gehoord.

Ook hun NAV5 werd hen aangesmeerd in een pakket door een "goede" verkoper.....
Laatst gewijzigd door eiRTee op 28 mei 2015, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie