remzuiger

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

remzuiger

Bericht door wolfrider »

Om nieuwe remblokken te monteren dien je de remzuigers terug te drukken.
Best is om ze even te reinigen alvorens je dit doet om geen vuil in de dichting te drukken.
Welk product gebruikt men best om dit te doen ?
Remreiniger?
Laatst gewijzigd door wolfrider op 30 mei 2015, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: remzuiger

Bericht door Droozy »

Ik duw met een bandenlichter de zuigers terug, met de versleten remblokken er nog tussen!
Indien dit vlot gaat (soepel beweegt zonder al te veel kracht), de oude blokken verwijderen.
Ik kuis even met een oude tandenbortsel en indien de stofkappen intact zijn even blazen met perslucht.
Meer doe ik daar niet aan :wink:
Als de zuigers niet meer soepel bewegen, dan moeten die er even uit met liefst nieuwe O-ringen en stofkappen, en komt er nieuw "Até" vet op.
In het slechtste geval ook de zuigers vervangen, ik weet niet of deze apart te krijgen zijn? (heb hier 2 klauwen liggen waar er stukjes van de zuigers zijn :-()
R100RS/R100R Mystic
der_joachim
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 okt 2009, 19:13
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: remzuiger

Bericht door der_joachim »

Droozy schreef: Als de zuigers niet meer soepel bewegen, dan moeten die er even uit met liefst nieuwe O-ringen en stofkappen, en komt er nieuw "Até" vet op.
In het slechtste geval ook de zuigers vervangen, ik weet niet of deze apart te krijgen zijn? (heb hier 2 klauwen liggen waar er stukjes van de zuigers zijn :-()
Weet niet wat je rijdt, maar Quispel in Deurne, Nederland (er schijnt ook een Vlaams Deurne te zijn) verkoopt ze los.

[edit]: Andere tip: ik meen dat de Knalpot in Nederland ook een optie had om onderdelen te bestellen op het originele onderdeelnummer. Misschien is dat een poging waard.
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: remzuiger

Bericht door Jan1954 »

En op de website van De Hobbyist in Hunsel kun je ook via het onderdelen systeem van BMW bestellen!
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: remzuiger

Bericht door Jan1954 »

En op de website van De Hobbyist in Hunsel kun je ook via het onderdelen systeem van BMW bestellen!
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: remzuiger

Bericht door Droozy »

Het zijn reserveklauwen voor den R100R Mystic, dezelfde als op mijn K100RS 16V.
Ze liggen hier dus eigenlijk maar te liggen :lol:
R100RS/R100R Mystic
Plaats reactie