vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door ArEs »

Ik maakte na lang twijfelen dus de overstap van een R1200RT, naar een R1200GSA LC.
Ik had het genoegen om vorig jaar enkele dagen het vorig model van de GSA te testrijden. Daar kon ik zonder veel problemen met mijn helm open rijden, ook op snelwegen en dergelijke. Dit lukt mij jammer genoeg niet met het nieuwe model. Ik heb wel geen last van turbulenties ofzo, ik ben enkel op zoek naar een iets hoger alternatief...

Ik bekeek al enkele alternatieven zoals de V-streamruit, een touratech verhoogde ruit ... Maar zijn hier mensen die ervaring hebben met zo'n vervangruit???

Concreet zoek ik dus iets dat net iets hoger is dan de originele, maar tegelijk esthetisch geen afbreuk doet aan de motor. Een veranda op mijn GSA daar pas ik voor :lol: !

PS: ik merkte dat BMW zelf ook een getint toerscherm aanbied, is dit hoger dan het originele? Dat kan ik uit de cataloog niet opmaken....

Alvast bedankt voor de tips!
R1200GSA LC
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door Shulty »

Ik ben enorm tevreden over de PUIG ruit...

https://www.mdi-online.nl/vervangingsru ... re-14.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan ze bestellen bij Boxerpower.nl
R1150GSA '04
R1200GSA '10
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door easyboy »

ik kom van een pan european 1300, nu met mijn nieuwe adventure had ik in mijn hoofd een pak meer wind te vangen... nu, ik was zeer tevreden, want ik mag op eender welke snelheid met integraal helm volledig open laten staan zonder veel wind, met het origineel scherm en ben 1.83 hoog.
het donkere scherm is volgens mij idem als het heldere... trouwens er rijdt reeds een donker scherm rond in je eigen regio. kon je kiezen bij aankoop van de gsa.
je zal wel een pak meer wind vangen op je armen tgo een touring...
hoe dan ook, je komt er zeker wel uit.
en als je niet weet waarheen voor een babbeltje over de gsa... kom dan zeker na een seintje eens af naar ons clublokaal op de markt van Zwevezele in 't mandeken...
kan ik misschien nog een paar nieuwe adventures inviteren...
en die zijkoffertjes zijn voor mij goud waard; topkoffer hoef ik niet echt als mono rijder.
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door Alain GT »

Kom van een K1600GT en nu de GSA LC. Met standaard ruit wervelingen en wind met jet-helm. Na de positieve commentaren op een RT nu V-stream ruit geplaatst en niks wervelingen meer en bijna constant met open visier (wel met sportbril). Ben 1.85 m en ruit staat nog niet op de hoogste stand.
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door ArEs »

Alain GT schreef:Kom van een K1600GT en nu de GSA LC. Met standaard ruit wervelingen en wind met jet-helm. Na de positieve commentaren op een RT nu V-stream ruit geplaatst en niks wervelingen meer en bijna constant met open visier (wel met sportbril). Ben 1.85 m en ruit staat nog niet op de hoogste stand.
En heb jij dan de "gewone" V-stream of het sportscherm van de V-stream... Persoonlijk vind ik die sportruit esthetisch het mooiste, maar ze is niet groter dan de standaardruit ...
R1200GSA LC
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door Alain GT »

Is de touring versie "Z2487", volgens mij is de sport versie niet hoger dan de originele ruit, wel anders van vorm.
Heb de mijne besteld bij http://www.moto5.be" onclick="window.open(this.href);return false; 129,95 euro en zelf gaan afhalen te Wilsele.
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door ArEs »

easyboy schreef:ik kom van een pan european 1300, nu met mijn nieuwe adventure had ik in mijn hoofd een pak meer wind te vangen... nu, ik was zeer tevreden, want ik mag op eender welke snelheid met integraal helm volledig open laten staan zonder veel wind, met het origineel scherm en ben 1.83 hoog.
het donkere scherm is volgens mij idem als het heldere... trouwens er rijdt reeds een donker scherm rond in je eigen regio. kon je kiezen bij aankoop van de gsa.
je zal wel een pak meer wind vangen op je armen tgo een touring...
hoe dan ook, je komt er zeker wel uit.
en als je niet weet waarheen voor een babbeltje over de gsa... kom dan zeker na een seintje eens af naar ons clublokaal op de markt van Zwevezele in 't mandeken...
kan ik misschien nog een paar nieuwe adventures inviteren...
en die zijkoffertjes zijn voor mij goud waard; topkoffer hoef ik niet echt als mono rijder.
De zijkoffers komen er zeker nog op, maar het was bij de bestelling een keuze maken tussen een full-option en maar 2 weken wachten ofwel eentje niet full-option maar met zijkoffers en 6 weken wachten... Aangezien ik de motor heb als woon/werkbeestje kon ik geen 6 weken zonder transportmiddel... Er zat bovendien een reis aan te komen dus was de keuze snel gemaakt :wink: !

Ik had al een donkerbruin vermoeden dat er inderdaad geen verhoogde ruit bestond van BMW ... Ik heb nog tijd voor een alternatief, ik zeg het, de originele ruit stoort helemaal niet, doet meer dan behoorlijk zijn werk. Alleen rij ik altijd met de helm open en zou dat opnieuw graag ongestoord doen :wink:
R1200GSA LC
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door ArEs »

Alain GT schreef:Is de touring versie "Z2487", volgens mij is de sport versie niet hoger dan de originele ruit, wel anders van vorm.
Heb de mijne besteld bij http://www.moto5.be" onclick="window.open(this.href);return false; 129,95 euro en zelf gaan afhalen te Wilsele.
Thx! Na wat zoeken vond ik ook de maten, blijkt dat het sportscherm niet hoger is dan het origineel, inderdaad... Al vond ik een verkooppunt waar ze het tegendeel beweerden op de website. Ofwel klopte de foto niet met de omschrijving... Jammer ... Heb jij soms een foto'je van je moto met de V-stream?

Heb jij kunnen testrijden of gewoon gekocht op goed geluk??
R1200GSA LC
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: vervangruit GS Adventure LC - ervaring/tips

Bericht door Alain GT »

Op de hoogste stand ligt de schermrand wel in je gezichtsveld , dus zo hoog staat ze nooit. Gekocht voortgaande op de goede commentaren en tot op heden goed bevonden. Ik rij meestal met open jethelm maar draag wel fietsbril. Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie