5 dagen Schotland

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
TomVD
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:17
Woonplaats: Grobbendonk

5 dagen Schotland

Bericht door TomVD »

Hallo,
vorige week 5 dagen in Schotland rondgereden. Weer was Schots, 1/2 dag écht verregend, voor de rest na buien zonneschijn om te kunnen drogen...
Was super! Belangrijke tip voor iedereen die plant te gaan: hou er rekening mee dat je niet overal in een straal van 50km een benzine station zal vinden ;-)

Rit zag er zo uit... Afbeelding
GPZ550 > CB750 > ...> K1100LT > R1150GS >...> K1200RS > R1200GSA LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door p@rick »

Wij vertrekken volgende week vrijdag met een groepje van vier om ons ginder van zaterdagmorgen tot dinsdagnamiddag te gaan amuseren.
Tankstations zijn er inderdaad niet zoveel als hier bij ons, maar met een heel klein beetje opzoekingswerk vooraf hoef je ginder niet voor problemen te vrezen. Wij tanken zowiezo elke avond zo dicht mogelijk tegen het hotel zodat we 's morgens allemaal met een volle tank kunnen vertrekken, en elke dagtrip is zo opgesteld dat we na een goeie 200 km toch bij een tankstation passeren...
Onze enige oversteek ginderachter (van Armadale naar Mallaig) is ook allang vastgelegd, zodat we daar niet voor onaangename verrassingen komen te staan...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door Den Dirk »

Leuk, perfecte timing, ik vertrek binnen 3 weken , ook voor 5 dagen, bijna dezelfde toer in gedachten :grin: .
Moest het kunnen, mag je info, goede/slechte overnachtingen en andere tips via pb of forum doorgeven :wink:
I like my bike!!
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door Koppel!! »

Ha, toevallig ook vorige week in Schotland gezeten, 48u quasi onafgebroken regen op ons dak gehad, was wel minder. Heb me vooral op de Westkust georrienteerd, eiland Skye, Apllecross etc.
Hebben 3 nachten op Glen Nevis camping gestaan, dan nog op Benn Nevis View Field, geen enkele keer topke van den berg gezien :mrgreen:

Mooie streek, zalige wegen en uitermate vlot verkeer, km's malen is geen enkel probleem (hebben 2 dagtochten gedaan van rond de 400km, telkenmale ruim op tijd terug op de camping geraakt) maar 't kan er dus extreeme nat en tegelijk ook serieus winderig en koud zijn (temperatuur op Skye is gedurende de hele tijd dat we daar waren niet boven de 6°c geklommen), daar moet je dus rekening mee houden.

Mooiste stuk voor mij was de terugkeer van vanaf Glencoe tot Tyndrum, da's gewoon prachtig. Ook omdat we daar onze eerst keer sjans hadden met 't weer.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
TomVD
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:17
Woonplaats: Grobbendonk

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door TomVD »

Den Dirk schreef:Leuk, perfecte timing, ik vertrek binnen 3 weken , ook voor 5 dagen, bijna dezelfde toer in gedachten :grin: .
Moest het kunnen, mag je info, goede/slechte overnachtingen en andere tips via pb of forum doorgeven :wink:
Hallo Dirk,

- in Perth is er een super B&B: Heidl Guest House, gastvrouw Jacky heel erg vriendelijk. Als je haar zegt dat je bent doorverwezen door "the guys that called you Jumpy" zal er zeker een glimlach op haar gezicht komen...
- In Carrbridge is er een heel toffe pub. Naam ontgaat me, maar er is er maar 1 dus dat zal je wel terugvinden. Ga met je gezelschap op de oude brug staan. Daar kan je een leuke herinnering van maken. :lol:
- in Achnasheen is er een uitstekende eetgelegenheid waar je rustig even kan verpozen : The Torridon Inn
- de Westkust is inderdaad zo mooi als ze zeggen ==> als je daar meer tijd kan doorbrengen, zeker doen!
- Skye is zo mooi als ze doen uitschijnen... als je de overzet neemt vanuit Mallaig naar Armadale, neem de moeite om de single track naar links ff te nemen. Is doodlopend maar de moeite. The Fairy Pools op Skye waren voor ons een beetje ontgoochelend. Mealtfalls nabij Elishader was dan weer top. De hotels, B&B's in Portree zijn belachelijk duur of héééél erg basic (dus te vermijden indien mogelijk), bij het plaatselijke indische restaurant krijg je lekker eten, maar laat je geen blazen wijsmaken als de huiswijn op is & er een duurdere versie aangeboden wordt :roll:

Have fun ginder!

gr Tom
GPZ550 > CB750 > ...> K1100LT > R1150GS >...> K1200RS > R1200GSA LC
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door Koppel!! »

Betreffende de ferry van Mallaig naar Armadale, je dient hier op voorhand te reserveren of anders kan je zoals m'n broer en ik drie 'n half uur in Mallaig wachten tot de eerste vrije overzet :roll:
Beetje flauw als het weer meevalt, ronduit str#ntvervelend als 't dan nog is begint te gieten en waaien :lol:
De prijs kwam op een dikke 30£ voor 2 moto's en personen, half uurke varen later zit je op Skye. De weg van Armadale naar Broadford is niks speciaals, ik zou gewoon aanraden om via de Kyle brug te gaan.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
debBajkers
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:59
Woonplaats: 2000
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door debBajkers »

Wij vertrekken volgende week zaterdag
Misschien dat we elkaar nog tegen komen
veel plezier

Afbeelding
R1200GS 30 jaar van 2011 met Zumo 595
R1200GS LC model 2016 met BMW Navigator V
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen sinds 2005
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door p@rick »

debajkers schreef:Wij vertrekken volgende week zaterdag
Misschien dat we elkaar nog tegen komen
veel plezier
Als ge een groepke van 3 1100GS + 1 1150RS tegenkomt is de kans groot dat wij het zijn...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door Den Dirk »

Ik reis de laatste week van juni... Ik tel af! :-)
I like my bike!!
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door jakke »

p@rick schreef:
debajkers schreef:Wij vertrekken volgende week zaterdag
Misschien dat we elkaar nog tegen komen
veel plezier
Als ge een groepke van 3 1100GS + 1 1150RS tegenkomt is de kans groot dat wij het zijn...
Moet 3 x 1200 GS zijn. :-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door RBee »

Ik dacht al, de jakke mag ni mee. :cry:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door p@rick »

jakke schreef:
p@rick schreef:
debajkers schreef:Wij vertrekken volgende week zaterdag
Misschien dat we elkaar nog tegen komen
veel plezier
Als ge een groepke van 3 1100GS + 1 1150RS tegenkomt is de kans groot dat wij het zijn...
Moet 3 x 1200 GS zijn. :-)
Jakkes, de Jakke heeft gelijk...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
TomVD
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:17
Woonplaats: Grobbendonk

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door TomVD »

Koppel!! schreef:Ha, toevallig ook vorige week in Schotland gezeten, 48u quasi onafgebroken regen op ons dak gehad, was wel minder. Heb me vooral op de Westkust georrienteerd, eiland Skye, Apllecross etc.
Hebben 3 nachten op Glen Nevis camping gestaan, dan nog op Benn Nevis View Field, geen enkele keer topke van den berg gezien :mrgreen:

Mooie streek, zalige wegen en uitermate vlot verkeer, km's malen is geen enkel probleem (hebben 2 dagtochten gedaan van rond de 400km, telkenmale ruim op tijd terug op de camping geraakt) maar 't kan er dus extreeme nat en tegelijk ook serieus winderig en koud zijn (temperatuur op Skye is gedurende de hele tijd dat we daar waren niet boven de 6°c geklommen), daar moet je dus rekening mee houden.

Mooiste stuk voor mij was de terugkeer van vanaf Glencoe tot Tyndrum, da's gewoon prachtig. Ook omdat we daar onze eerst keer sjans hadden met 't weer.

Grtz, Philip!
Net voor ik vertrok nog een bezoekje aan Meeussen in Antwerpen. Daar vriendelijke gast aan de toog ontmoet die me vertelde dat "Koppel" in Schotland zat... hebben maandag een verzopen dag gehad. Brug in Edinburgh was levensgevaarlijk door de wind... Applecross: aan de voet was het weer ok, eens over eerste kam, zag ik een wolkbreuk op ons afkomen, daarna viel de temperatuur naar 1.5° en werd de regen hagel..... Had gehoopt Applecross iets vlotter te kunnen doen ;-)
GPZ550 > CB750 > ...> K1100LT > R1150GS >...> K1200RS > R1200GSA LC
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door jakke »

RBee schreef:Ik dacht al, de jakke mag ni mee. :cry:
Tot hiertoe nog wel. :-P
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 5 dagen Schotland

Bericht door p@rick »

jakke schreef:
RBee schreef:Ik dacht al, de jakke mag ni mee. :cry:
Tot hiertoe nog wel. :-P
Nog 'n week uw best doen... :mrgreen:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie