5000 kilometer met de GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

5000 kilometer met de GSA

Bericht door easyboy »

de 5000 kilometer bereikt, en hoe zit het nu na die 5000? wel, ik ben zeer tevreden over het rijden ervan, ik moest het meest wennen aan het meer schakelen in kleine baantjes tgo mijn pan 1300. de motor rijdt makkelijker en leuker of speelser.
verbruik nu op 5,4
ik ben vrij positief over de motor, of er nadelen zijn; jawel...
op verschillende treffens krijgen ze de route niet op mijn gps 5.
en bij slecht weer is de motor toch zo vuil alsook ikzelf, wat ik destijds met de pan niet had.
maar ja, tblijft een enduro hé.
vooral die velgen werken op mijn systeem, ze zijn zo moeilijk proper te maken, slaan snel wit uit na poetsen of tonen strepen of plekken.
ook het kleine voorruitje is moeilijk schhon temaken met de hand
vandaag 2 treffens gereden tabakstreffen en ronde banden rit.
na tabaksrit foto genomen van m'n tractor
IMG_3772.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door melis luc »

Dat wordt een dagje kuisen !! maar alé ge zijt overdag toch thuis!! :grin: :-P
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door Wiedewa »

Tja, als dan al zo'n bagger rit gaat maken, natuurlijk met plezier ?
Zou ik toch bij de volgende alles wat er niet op mot eraf halen.

Als ik zie hoe Steven ( den Woesten ) z'n motoren er af toe uitzien :twisted:
Maar hij krijgt ze iedere keer weer helemaal schoon, dus dat moet U ook lukken :lol:
MG Breva 850
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door easyboy »

wel, eigenlijk gaat het wel vrij vlot, afstomen, en dan nog een vreefke geven. nuja... tvoordeel aan de gs is, eens je met tijd start aan de kuis, blijf je er vol passie aan bezig.
maar ik denk dat hier vele gebruikers zijn die al een pak vuiler op het straatbeeld kwamen...
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door Man in Black »

Vraag bij treffens of ze de route als track op je nav V kunnen zetten, dan importeer je die track en laat je de nav V er een route van maken, werkt prima en gegarandeerd dezelfde route. Wel herberekenen uit anders wordt je onmiddellijk naar het eindpunt gestuurd.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door Dirk Pauwels »

monteer een hugger over je achter spatbord en wat zijschildjes aan de zijkant onder je zadel en een voorspatbord verlenger en zal al veel schelen om je motorkledij en de gedeeltelijk ook de moto wat proper te houden. Kijk maar eens bij bv wunderlich.
Als je met een pan door die bagger gaat rijden ziet die ook vuil alleen zie je er mss minder van door de vele beplating en kuist het makkelijker. Dan moet je terug naar een pan vrees ik... Of naar een RT, dan zie je er ook niet veel van tot je de kuip er eens afneemt..... :shock:
En niet te dichtbij met die hoge druk, op de lange duur spuit je alle vet weg en (kunnen) de dichtingen/lagers defect gaan.
Echte stoomreiniger zou ik sowieso niet doen, hoge druk reiniger enkel vanop een redelijk afstandje....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door RBee »

easyboy schreef: vooral die velgen werken op mijn systeem, ze zijn zo moeilijk proper te maken
Ik wil wel wisselen met mijn standaard velgen hoor, geef zelf nog wat € bovenop. :grin: :grin:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door Dirk Pauwels »

heeft den Easy ineens proper velgen..... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door easyboy »

alles ziet er weer goe uit, dank voor de tips, de hoogpoter blijft nog hoor,haha... heeft me teveel geld gekost :-)
met druk altijd in spray, zo maak ik geen krasjes bij inzepen.
enja.. de nieuwe RT in dat blauw is niet mis... :roll: mopje wi
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door V »

Pfff, lig niet wakker van poetsen. Ga er dagelijks met werken, wil niet slaaf van het poetsen worden. :wink:
Afbeelding
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door noek »

Ze noemen hem niet voor niks nen 'Dretsbak' 8-) :eye:
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door easyboy »

wat een woord voor mijn machine... ik krijg da nie over mijn lippen... voor mijn motor. :lol:
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
Bikerke88
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2015, 12:36
Woonplaats: Oppuurs

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door Bikerke88 »

Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum en rij zelf met een R1200GSA , wat ik me afvraag en al hele tijd aan het zoeken ben maar niet vindt :-x
Waar haal jij zo'n fluoriserende gestrookte sticker voor op de zijkant van de koffers ? :bshelp: en :bsmailme: Merci ! :thumbleft:
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door easyboy »

hey; kan je zo kopen... maar kan je ook zoals ik gewoon laten maken bij eender welke sticker maker... van waar bent u?
ondertussen de 7000 voorbij... mja... de nieuwigheid is eraf zeker...
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
klapzoen
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 jan 2015, 00:19
Woonplaats: Roeselare

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door klapzoen »

..

Hallo,

Deze reflectoren zijn zoals je ook vindt op de achterkant van opleggers enz.....
Verkrijgbaar in grotere lengtes en volgens op gewenste lengte te knippen, achterkant vel afpellen, opkleven en vervolgens voorkant beschermingsfolie aftrekken en klaar....
zie foto (Locatie: Alpe D'huez; achterkant Col de Sarenne)
Afbeelding

Na tripje van 2 weken Zuid-Frankrijk (Istres-Nice-Monaco-Ardeche-Provence-Drome etc) nog een paar 100 km's van de 10.000 km's verwijdert......

Mvg,

..
Bikerke88
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2015, 12:36
Woonplaats: Oppuurs

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door Bikerke88 »

easyboy schreef:hey; kan je zo kopen... maar kan je ook zoals ik gewoon laten maken bij eender welke sticker maker... van waar bent u?
ondertussen de 7000 voorbij... mja... de nieuwigheid is eraf zeker...
Waar kan je die zomaar kopen dan ? ik ben al in verschillende motorwinkels geweest, nergens hebben ze die al binnen gehad... altijd krijg ik hetzelfde te horen, zelf de schaar nemen en plak en knip werk. ik zoek er echt 1 uit één geheel.
ik ben van de omgeving van Bornem
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door ArEs »

Bikerke88 schreef:
easyboy schreef:hey; kan je zo kopen... maar kan je ook zoals ik gewoon laten maken bij eender welke sticker maker... van waar bent u?
ondertussen de 7000 voorbij... mja... de nieuwigheid is eraf zeker...
Waar kan je die zomaar kopen dan ? ik ben al in verschillende motorwinkels geweest, nergens hebben ze die al binnen gehad... altijd krijg ik hetzelfde te horen, zelf de schaar nemen en plak en knip werk. ik zoek er echt 1 uit één geheel.
ik ben van de omgeving van Bornem
http://www.humvee-graphics.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook verschillende stickers te koop via http://www.boxerpower.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
3m scotlite verkoopt ook reflecterende stickers voor motoren, maar die website vind ik niet onmiddelijk terug.

Natuurlijk wel te bestellen via internet. Maar alvast topkwaliteit en makkelijk aan te brengen. Op mijn RT had ik er ook...

Mvg
R1200GSA LC
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door easyboy »

ik zag ze liggen bij de bmw dealer destijds.... maar het was een pak goedkoper als je ze zo laat maken; en ze maken dat in 1 sticker, en hoef je helemaal niet te knippen.
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: 5000 kilometer met de GSA

Bericht door ZWIEP 01 »

hebben ze bij ons op het werk op rol, zijkanten van opliggers en dergelijke moeten zo bestickert worden, wat ze moeten kosten weet ik niet meer maar is in ieder geval prijs per meter en viel destijds heel goed mee
Plaats reactie