lekkende achterveer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
erikvc
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
Woonplaats: Groot Gent
Locatie: waar "Zij" is
Contacteer:

lekkende achterveer

Bericht door erikvc »

Dag jongelui. Enkele dagen geleden ga ik mijn BMW GSA van 2009 met 46 000 km ophalen na een groot onderhoud.
De dealer zegt, slecht nieuws man. Je achterveer lekt.
Ik zeg, hoeveel, is dat erg, hoe lang kan ik daarmee nog rijden...?

Tja zegt hij, dat weet ik niet, maar vervangen..tja das niet goedkoop.
optie a) vervangen met BMW onderdeel 1600 euro ( ik val ver door de grond )
optie b) eruitvijzen en opsturen naar god weet ik waar, die repareert dat, komt terug...1 week moto kwijt, 430 euro plus de kosten om het eruit en erin te vijzen, maar dat is op een halfuurken gedaan.

Mijn motorfiets staat in men garage op een karton ( tegen olie of vuil), ik zie daar niks. Maar als ik men ESA laat werken, om iets van stand te wisselen, geeft ie idd niet thuis. De moto beweegt geen mm.

Persoonlijk vind ik het toch nogal straf. Ik doe geen grote reizen, geen jumps, geen offroad, gewoon elke dag 100 km E40 woon werk en na nog geen 50 000 km of 5 jaar is zoiets stuk. Is dat normaal? Zijn er nog mensen die dit probleem hadden en oplossingen kennen? Let me know! bedankt!

ps ik hoop dat ik nu dit weekend wel op een vlotte rit met de motorclub :(
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Eddy1966
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jun 2012, 08:35
Woonplaats: Put
Locatie: Boven op de grens

Re: lekkende achterveer

Bericht door Eddy1966 »

Heb het vorig jaar ook gehad en ben bij deze geweest.....vakman en niet zo duur....
Afspraak gemaakt en ben er naar toe gereden en een paar uurtjes later rij je weer vrolijk naar buiten.

http://www.jjsuspension.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GSA LC 2015
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: lekkende achterveer

Bericht door Danny »

Of een veer nu één jaar of 5 jaar is dat maakt weinig uit, ook de belasting speelt weinig rol. feit is dat wij veel te weinig veren laten onderhouden.

Nu is die stuk en dat is jammer, BMW heeft lang Showa gebruikt maar is in 2010 overgestapt naar white power, een samenwerking van korte duur want kort erop volgde Sachs en die voorziet nu BMW van ESA pootjes...

je kan je veer laten herstellen of gewoon een andere kopen in de sloop.

Bij BMW een nieuwe kopen is absurd, gewoon laten reviseren of zoals gezegd een sloopmodel, ga voor een revisie en laat er gelijk een hyperpro veer aan toevoegen!
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: lekkende achterveer

Bericht door willy »

Kan je, om niet een tijdje zonder motorfiets te zitten, geen gereviseerde demper kopen en de kapotte inleveren?
Ik herinner me dat van vroeger bij bijvoorbeeld de Knalpot. Misschien kan dat nog, daar of elders.
Laatst gewijzigd door willy op 03 jul 2015, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: lekkende achterveer

Bericht door Danny »

Bij JJ suspension is 't herstellen terwijl je wacht, veel sneller kan 't niet denk ik...

of Jan droog jdshocks levert prima werk af!
timgsa
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2015, 16:42
Woonplaats: olen

Re: lekkende achterveer

Bericht door timgsa »

Ik heb net het zelfde voor. Nu zegt mijn garage dat ik een week de motor kwijt ben voor revisie. Kostprijs 150€. Kan mij iemand zeggen wat dit kost bij JJ suspension en waar die gelegen zijn??
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: lekkende achterveer

Bericht door tweecilinderke »

http://www.jjsuspension.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

even google gebruiken he jongens!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: lekkende achterveer

Bericht door V »

Heb dit voor gehad met mijn vorige gs bj 2009. Op 20.000 km vervangen onder garantie, 50.000 km later terug stuk.
Heb er toen wilbers op geplaatst voor 1200€ voor en achter.
Grtz V
Afbeelding
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: lekkende achterveer

Bericht door willy »

Ik kom er net nog eentje tegen, in het BMW clubjournaal nog wel :grin:
http://www.mupo.be" onclick="window.open(this.href);return false;
erikvc
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
Woonplaats: Groot Gent
Locatie: waar "Zij" is
Contacteer:

Re: lekkende achterveer

Bericht door erikvc »

V schreef:Heb dit voor gehad met mijn vorige gs bj 2009. Op 20.000 km vervangen onder garantie, 50.000 km later terug stuk.
Heb er toen wilbers op geplaatst voor 1200€ voor en achter.
Grtz V

en hoe lang werkten ze erna dan?
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
erikvc
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
Woonplaats: Groot Gent
Locatie: waar "Zij" is
Contacteer:

Re: lekkende achterveer

Bericht door erikvc »

Danny schreef:Of een veer nu één jaar of 5 jaar is dat maakt weinig uit, ook de belasting speelt weinig rol. feit is dat wij veel te weinig veren laten onderhouden.
Nu is die stuk en dat is jammer, BMW heeft lang Showa gebruikt maar is in 2010 overgestapt naar white power, een samenwerking van korte duur want kort erop volgde Sachs en die voorziet nu BMW van ESA pootjes...
je kan je veer laten herstellen of gewoon een andere kopen in de sloop.
Bij BMW een nieuwe kopen is absurd, gewoon laten reviseren of zoals gezegd een sloopmodel, ga voor een revisie en laat er gelijk een hyperpro veer aan toevoegen!
waar en hoe onderhou je dan veren? bij die ollanders?
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Plaats reactie