zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door dikkejos »

hallo iedereen

heeft iemand een goede tip ivm een zomerhandschoen (rij enkel tussen laat ons zeggen 10 en 30 graden) die én niet te warm is in de zomer, maar bovendien waterdicht is (Goretex --> geen andere membranen want die vertrouw ik niet)

draagcomfort bij warme temperaturen en waterdichtheid zijn de criteria... de prijs is geen criterium, en hoe ze d'er uit zien of welk kleur ze hebben interesseert me eigenlijk ook geen flikker :wink:

sowieso kortere versie, geen lange handschoenen...

dank je voor de tientallen tips die nu gaan volgen :grin:
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door aantzeetje »

kijk eens bij http://www.louis.de. Staan er in de aanbieding. Zeker geen BMW handschoenen kopen want die zijn geen kl... waard
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door ®win »

Goretex combineert slecht met hoge temperaturen. Ik zou voor twee setjes gaan: 1x Goretex en 1x doorwaaihandschoenen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door p@rick »

Ik rij al een jaar of twee met de BMW Pro Summer handschoenen. Aangename pasvorm, perfect bij temperaturen van pakweg 10 tot 35 graden, en - dat hebben ze mij gisteren nogmaals bewezen - ook na twee uur gietende regen nog perfect waterdicht.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door ®win »

Ik heb al een keer de BMW Pro Summer na één seizoen weggegooid omdat ze niet meer waterdicht waren. BMW gaf toen ook niet meer thuis voor garantie. Zoals aantzeetje al zegt: BMW (nuancering: goretex) handschoenen zijn geen kl... waard. Is ook niet voor niets dat BMW geen Goretex meer mag gebruiken in de kleding ...

Ik draag nu al jaren Rukka xtrafit zomerhandschoenen. 2 jaar ECHTE garantie en in al de jaren die ik ze heb 100% waterdicht (en comfortabel). Bij hoge temperaturen draag ik de BMW Airflow handschoenen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door Relax »

Met @win: twee paar kopen, één paar waterdichte en één paar echte zomerhandschoenen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door willy »

Relax schreef:Met @win: twee paar kopen, één paar waterdichte en één paar echte zomerhandschoenen.
Zo doe ik het ook, met dezelfde handschoenen zowel bij 10° als bij 30° comfortabel rijden lukt mij niet.
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door YOwan »

willy schreef:
Relax schreef:Met @win: twee paar kopen, één paar waterdichte en één paar echte zomerhandschoenen.
Zo doe ik het ook, met dezelfde handschoenen zowel bij 10° als bij 30° comfortabel rijden lukt mij niet.
mie 2....
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door JohanDB »

In tegenstelling tot vesten en broeken zitten er in handschoenen toch nét iets te veel naden om alles op lange termijn waterdicht te houden vrees ik.
Mijn BMW handschoenen houden het nog het langst uit en bovendien is de "ruitenwisser" op de wijsvinger wel handig op een moto met goede windbescherming.
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: zomerhandschoenen waterdicht Goretex

Bericht door edargpu »

p@rick schreef:Ik rij al een jaar of twee met de BMW Pro Summer handschoenen. Aangename pasvorm, perfect bij temperaturen van pakweg 10 tot 35 graden, en - dat hebben ze mij gisteren nogmaals bewezen - ook na twee uur gietende regen nog perfect waterdicht.
:bsstupid:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Plaats reactie