Klim Overland

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Klim Overland

Bericht door dikkejos »

Heeft iemand ervaring met dit Goretex-pak ?
Het is geen goedkope investering, ik wil niet miskopen...

Sowieso schijnen KLIM pakken kwalitatief OK te zijn, maar alle info is welkom...
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Klim Overland

Bericht door alfa »

Of dat nu andere zijn , die pakken blijven niet waterdicht.
uitdroging ,plooien en zweet maken die pakken lek.
Gewoon één kopen waar je binnen membraan kan van bijkopen.
BMW R1100R zonder KFR
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Klim Overland

Bericht door willy »

Een pak met daaronder een membraan moet ik in geen geval hebben, ik weeg zo al zwaar genoeg :roll:
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Klim Overland

Bericht door alfa »

willy schreef:Een pak met daaronder een membraan moet ik in geen geval hebben, ik weeg zo al zwaar genoeg :roll:
Je kan dat er ook uit nemen :wink:
BMW R1100R zonder KFR
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Klim Overland

Bericht door dikkejos »

ja ik heb vandaag een paar pakken gezien van IXS met een uitneembare thermovoering, én een uitneembare goretex , en dan moet je dat allemaal nog eens comfortabel proberen aantrekken boven een hemd met pullover in de winter --> nee nee, ik wil zeker niet iets met uitneembare toestanden, wordt me te gecompliceerd... Bovendien is er een "guaranteed to keep you dry" dus het argument dat dat soort pakken toch na verloop van tijd gaat lekken lijkt me straf
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Klim Overland

Bericht door Relax »

Die uitneembare spullen gaan ook lekken, zelfs GoreTex. Na enkele jaren intensief gebruik gaat ALLES lek. Ik had het al met inserts én met ProShell. GT claimt ook geen permanent waterdicht zijn.
Maar met die uitneembare spullen moet je altijd stoppen als het gaat regenen, stoppen als het koud wordt, stoppen als het ophoudt met regenen, stoppen als het warm wordt en altijd omkleden. Jas uit, insert aan, jas aan. 't Zelfde voor de broek. Of je trekt het ganse zootje van bij het begin aan. Drie lagen dus. Om dan te zitten puffen bij droog en of warm. En dan stel je vast dat de bovenlaag liters water gaat vasthouden, waardoor je ook nog 'ns kou gaat krijgen.
Geef mij maar ProShell van GT, in een top of the range-merk. RUKKA heb ik, maar KLIM lijkt mij kwalitatief ook erg goed te zijn.
Meer info van Koppel!! (verkoper, maar erg realistisch) en gebruikers. Kijk ook 'ns op het NL GS-forum, waar KLIM aan een opmars bezig is en je wel wat draadjes vindt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Klim Overland

Bericht door Koppel!! »

@Alfa, best eerst is wat info doorlopen inzake hoe motorkledij en meer specifiek Klim is opgebouwd alvorens te zeggen dat 't toch maar stuk gaat :roll:

@Ives, je kunt deze vraag is stellen op 't Nederlands GS forum, daar rijden enkele mensen rond met een Overland, die zullen je zeker een antworod kunnen geven :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Klim Overland

Bericht door alfa »

Geen enkel pak blijft waterdicht, ja een regenpak.
Geen enkel met zulke pakken zijn droog gebleven met regen (Zwarte woud tot thuis)
Net zoals handschoenen
Geen enkel fabrikant kan het waarmaken.
Mooi voor een half jaar bij constante rijders
BMW R1100R zonder KFR
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Klim Overland

Bericht door Koppel!! »

Alfa, heb jij ervaring met Klim? Zo nee, dan zou ik zeggen dat wat je niet weet, je niet over kan oordelen. Ik rij wel met Klim, en een ganse dag in de regen is geen enkel probleem voor een Klim pak, dat garandeer ik je. Als je echter weinig geloof aan m'n woorden hecht dat stopt 't hier. Je hoeft me niet te geloven, maar hou dan op met dit draadje te verzieken.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Klim Overland

Bericht door demito »

alfa schreef:Of dat nu andere zijn , die pakken blijven niet waterdicht.
uitdroging ,plooien en zweet maken die pakken lek.
Gewoon één kopen waar je binnen membraan kan van bijkopen.
My 2ct:

heb een KLIM PowerXross goretex pullover en na menige jaren misbruik nog steeds waterdicht, behalve aan het gaatje op mijn elleboog (gevolg van een schuiverke).
Ik heb een Dainese goretex jas die na 9 jaar regelmatig gebruik nog steeds geen druppel doorlaat.

Aan de andere kant: 2 BMW rally pakken met goretex inserts gehad. Die inserts begonnen na verloop van tijd te lekken door slijtage.

Niet eens met alfa dus. Het is niet allemaal hetzelfde.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Klim Overland

Bericht door YOwan »

alfa schreef:Geen enkel pak blijft waterdicht, ja een regenpak.
Of een (al dan niet Gore-Tex) pak waterdicht is en blijft, wil of kan ik me niet uitspreken...
Maar ik kan wel getuigen dat zelfs een regenpak ook lek kan raken...
Regenpak (van IXS) over mijn lederen pak, en na een dag stortregen in de Alpen was ik nat tot op mijn lijf.
Binnenkant van regenpak (is zo een witte soort binnenvoering) bleek kompleet 'verduurd' te zijn en was bijgevolg 'afgebrokkeld'...
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Klim Overland

Bericht door Bob »

demito schreef:Niet eens met alfa dus.
Dat gebeurt wel vaker :roll:
Ik dacht dat in Herenthout enkel met mijn ex-vrouw niet te redeneren viel. My mistake.

En o ja, om toch iet of wat "on topic" te blijven : mijn vaak verguisde Richa C-Change is na jaren nog steeds waterdicht.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Klim Overland

Bericht door Pol »

Bob schreef:
demito schreef:Niet eens met alfa dus.
Dat gebeurt wel vaker :roll:
Ik dacht dat in Herenthout enkel met mijn ex-vrouw niet te redeneren viel. My mistake.

En o ja, om toch iet of wat "on topic" te blijven : mijn vaak verguisde Richa C-Change is na jaren nog steeds waterdicht.
Ken je één ex-vrouw in wiens Dikke Van Dale het woord redeneren voorkomt ? Tenzij die heks nu je nieuwe vrouw is natuurlijk. :lol:
En dan ;mijn ixs Gore tex Jupiter jas van 2001 en 22950 BF laat nogsteeds geen water door. laat ons zeggen 100.000 winterkms.'t is wel ne ijskelder als ze nat is.
Heb mij onlangs toch maar een Klim Badlands bij Philip aangekocht. Als test deze zomer een 10 tal min. in een rivier gaan staan met Gore-tex botten ,ook al meer dan 10 jaren oud en nog steeds droge voeten.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Klim Overland

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb sinds 3 jaar een Klim Latitude en dit is tot op heden (na 30jaar motorrijden) het beste pak wat ik ooit al gehad heb.
Bij regen euh... stortregen ben ik tot op heden nog nooit nat geweest en steeds droog gebleven en als dan ook al eens het zonnetje schijnt dan kun je met een paar ritsen te openen heerlijk koele lucht binnen laten.
Klim heeft al jaren geleden zijn naam gemaakt in het koude Canada en USA want daar zijn ze één van de beste merken op gebied van kleding voor rijders van sneeuwscooters.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Klim Overland

Bericht door YOwan »

Na wat twijfelen bij Philip (Koppel!!) langsgeweest...
Goed ontvangen en prima uitleg gekregen.
Verschillende vesten en broeken gepast.
Uiteindelijk gekozen voor de Overland (vest en broek) !
We zijn er weer helemaal klaar voor :!:
Bedankt Philip voor de service, U rock...
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Klim Overland

Bericht door dikkejos »

ondertussen al een tijdje aan't rondrijden met Klim Badlands pakje, en zoals Philippe beloofde : comfortabel én waterdicht :wink:
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Klim Overland

Bericht door JohanDB »

alfa schreef:Geen enkel pak blijft waterdicht, ja een regenpak.
Geen enkel met zulke pakken zijn droog gebleven met regen (Zwarte woud tot thuis)
Net zoals handschoenen
Geen enkel fabrikant kan het waarmaken.
Mooi voor een half jaar bij constante rijders
Tiens, mijn IXS vest met Pro Shell Gore Tex blijft nu toch al een jaar of 3 waterdicht, en ik gebruik dat toch wel redelijk intensief :mrgreen: , raar :roll:
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Klim Overland

Bericht door Bob »

Dat zal wel een vergissing zijn. Alfa heeft altijd gelijk.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Klim Overland

Bericht door Harald »

Mijn Klim Badlands Pro fluo geel is anderhalf jaar oud en perfect waterdicht.
Mijn Atlantis 4 is 6 jaar oud en perfect waterdicht.

Kosten allemaal iets meer dan een motopak bij den Aldi of de Lidll. :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Klim Overland

Bericht door RBee »

Ja maar, jullie rijden niet constant hé. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Klim Overland

Bericht door Relax »

:-)

'k Vraag me af waarom we dat alfa-mannetje nog willen iets bijbrengen, lukken doet het toch niet.

Dan maar voor 't nut van 't algemeen:
- Rukka Armas: één jaar oud en zo'n 30.000 km: geen spatje water komt erdoor.
- Broek Kushitani lekt nu aan 't kruis, na zo'n 120.000 km en vier jaar dagelijks door weer en wind. En dat lek is de schuld van die uilen van dat verstelbedrijf in Deinze, die een ritssluiting vervingen zonder rekening te houden met het membraan van GT. Binnen een paar weken broek Rukka Armas halen bij MC Rijen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie