S1000XR
Moderator: GVN
Re: S1000XR
En ik heb testrit aangevraagd , alvast veel belovend
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
- Woonplaats: deurne
- Locatie: ANTWERPEN
- Contacteer:
Re: S1000XR
jammer van die uitlaat die horizontaal loopt, anders wel een schoon machien , hopelijk ook wat minder mechanische geluiden want als ik 1 negatief punt kan / wil opnoemen van de gs lc is dat wel dat gerammel in het vooronder
als er iet anders moest komen zou deze eventueel wel een kans maken, de multistrada vind ik een bangelijk schoon machien, maar te fragiel en te duur in onderhoud voor een veel rijder
ketting smeren vind ik nie erg, en zeker de geruststelling dat daar geen dure stukken aan zijn vind ik eerder een pluspunt van een kettingaandrijving
maar ah, de gs kan nog wel een tijdje mee en voorlopig vervuld em wel alle behoeften en verschaft em mij wel hopen plezier
als er iet anders moest komen zou deze eventueel wel een kans maken, de multistrada vind ik een bangelijk schoon machien, maar te fragiel en te duur in onderhoud voor een veel rijder
ketting smeren vind ik nie erg, en zeker de geruststelling dat daar geen dure stukken aan zijn vind ik eerder een pluspunt van een kettingaandrijving
maar ah, de gs kan nog wel een tijdje mee en voorlopig vervuld em wel alle behoeften en verschaft em mij wel hopen plezier
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: S1000XR
Zeer knappe motor en paar testen van gelezen.
GS en betere varianten(S1000XR) kan ik enkel maar van dromen , mijn pootjes zijn te kort.
GS en betere varianten(S1000XR) kan ik enkel maar van dromen , mijn pootjes zijn te kort.
BMW R1100R zonder KFR
Re: S1000XR
Ik heb gehoord dat de levertijd met 2 maanden vertraagt is.stropke schreef:Is 10 kg minder dan een GS
En binnen drie weken zal ik eens laten weten hoe hij rijd
Groeten uit Gent
Stropke
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
- Woonplaats: Sint-Amandsberg
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: S1000XR
Zalt gaan jaRBee schreef:Ik heb gehoord dat de levertijd met 2 maanden vertraagt is.stropke schreef:Is 10 kg minder dan een GS
En binnen drie weken zal ik eens laten weten hoe hij rijd
Groeten uit Gent
Stropke
Groeten uit Gent
Stropke
Fun....is not a straight line
Re: S1000XR
als die XR even zwaar van de pot gerukt is als de Multistrada, dan belooft het nog erg interessant te worden...
R1200GS LC
Re: S1000XR
Gelukkig een horiontale uitlaat, een 45° heeft geen enkele meerwaarde buiten 't innemen van bagageruimte...
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
- Woonplaats: Sint-Joris-Weert
- Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)
Re: S1000XR
Over levertermijnen weet ik niets....RBee schreef:Ik heb gehoord dat de levertijd met 2 maanden vertraagt is.
maar ik heb wel gehoord (van betrouwbare bron), dat er dit jaar maar een 50tal exemplaren voor Belgie voorzien waren, en dat die al allemaal verkocht zouden zijn !...
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
- Woonplaats: Sint-Amandsberg
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: S1000XR
Elke dealer krijgt er dit jaar 4
En zijn nog niet allemaal verkocht , maar je zal snel moeten zijn
Die van mij zou nog altijd binnen drie weken worden geleverd
Groeten uit Gent
Stropke
En zijn nog niet allemaal verkocht , maar je zal snel moeten zijn
Die van mij zou nog altijd binnen drie weken worden geleverd
Groeten uit Gent
Stropke
Fun....is not a straight line
Re: S1000XR
Bij Winge kon ik er begin mei nog een XR bestellen die half/einde juni had kunnen geleverd worden.
R1200GS LC
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
- Woonplaats: Sint-Amandsberg
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: S1000XR
Hij is er , maar nog geen papieren
Volgende vrijdag gaan afhalen
Groeten uit Gent
Stropke
Fun....is not a straight line
Re: S1000XR
Veel plezier ermee !!!!
ben benieuwd naar uw eerste rijindrukken...
ben benieuwd naar uw eerste rijindrukken...
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 29 okt 2012, 16:43
- Woonplaats: 3550
- Locatie: Limburg
Re: S1000XR
Ook mijn proefrit is aangevraagd, maar blijkbaar staat alles goed volgeboekt en beschikt nog niet elke dealer over een demo-model
Maar ik ben zeer benieuwd... Lees/hoor alleen maar zeer positieve respons!
Maar ik ben zeer benieuwd... Lees/hoor alleen maar zeer positieve respons!
Momenteel een R100s...
Re: S1000XR
Ik heb een week na de proefrit de xr besteld. De laatste bij die dealer.
Re: S1000XR
Erwin, je GS ingeruild voor een XR, waarom?stropke schreef:
Hij is er , maar nog geen papieren
Volgende vrijdag gaan afhalen
Groeten uit Gent
Stropke
Daarnet een proefrit gemaakt met dezelfde machine ..... ja man ... kwijl...kwijl.
De kans is groot dat mijn K1300GT eruit gaat.
Wel meer trillingen, vooral bij axeleratie. De GT is sneller boven de 7000 toeren, maar de XR stond nog op 100pk. Zithouding zelfs iets rechter dan op de GT. Wel een veel hardere vering .... mijn oud rugske.... Wat een 'smijtmachien', steeds met tourings gereden. Turbulentie lawaai minder op XR! En dan die quick shifter .....was daar eerst sceptisch over, want we kunnen ondertussen wel al schakelen......Maar hoe verslavend is dat ding zeg, voel me 20 jaar jonger!! En nu nog in de regen gaan rijden en een dagje ardennen bochten gaan rijden. Wel geen RDC.
Wellicht straks een funbike in mijn pollekes....
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
- Woonplaats: Kalmthout
- Locatie: Antwerpen
Re: S1000XR
Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door GSTB-Walter op 31 jul 2016, 19:29, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
- Woonplaats: Sint-Amandsberg
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: S1000XR
@ Daniel
Waarom ingeruild ?
Alhoewel de GS een geweldige motor is ( en dit zal nu wel vloeken in de kerk zijn zeker )
was de boxer nooit mijn ding , geef mij maar een viercilinder
De XR is ook niet te vergelijken met een GS , wie dat denkt zal bedrogen uitkomen .
Het is een vermomde superbike en daardoor ook hardere vering en een motor die graag hoge toeren draait .
Heeft een ketting , verbruikt meer en zit harder dan een GS , en heeft trillingen rond de 6000 toeren ( maar dat zou minderen met de km )
Dat je GT harder trekt boven 7000 toeren , rijd eens met een full power , die begint maar goed te trekken vanaf 7000 toeren en
gaat door tot 12000 toeren
De 100 pk versies zijn op 9000 toeren begrensd
Maar in de lage toeren is hij ook heel soepel , in zesde aan 50 per uur de gas open draaien en hij verslikt zich niet .
Ik heb er nog geen spijt van dat ik hem heb gekocht , stuurt als een mes , zit is voor mij heel goed , en die motor is echt verslavend .
Heeft wat minder windbescherming dan de GS maar voor mij voldoende , remmen zijn nog beter en heeft ook bochten abs .
quick shifter is een droom , werkt perfect zowel op als neer .
Nadelen : de trillingen rond 6000 toeren en het verbruik ( momenteel tussen de 6 en 6.5 )
Maar dat neem ik er graag bij inruil voor het plezier dat hij mij geeft
Een goede raad aan de GS en boxer rijders : koop deze XR niet , jullie zullen teleurgesteld zijn , of doe op zijn minst een uitgebreide test rit
Net zoals je met een boxer moet leren rijden moet je dat met deze motor ook doen , vooral geen schrik hebben om hoge toeren te draaien
RDC kan je op de S modellen niet krijgen , zou te maken hebben met de hoge snelheden dat deze modellen halen .
En bij Mabbe staat er nog één in stock
Groeten uit Gent
Stropke
Waarom ingeruild ?
Alhoewel de GS een geweldige motor is ( en dit zal nu wel vloeken in de kerk zijn zeker )
was de boxer nooit mijn ding , geef mij maar een viercilinder
De XR is ook niet te vergelijken met een GS , wie dat denkt zal bedrogen uitkomen .
Het is een vermomde superbike en daardoor ook hardere vering en een motor die graag hoge toeren draait .
Heeft een ketting , verbruikt meer en zit harder dan een GS , en heeft trillingen rond de 6000 toeren ( maar dat zou minderen met de km )
Dat je GT harder trekt boven 7000 toeren , rijd eens met een full power , die begint maar goed te trekken vanaf 7000 toeren en
gaat door tot 12000 toeren
De 100 pk versies zijn op 9000 toeren begrensd
Maar in de lage toeren is hij ook heel soepel , in zesde aan 50 per uur de gas open draaien en hij verslikt zich niet .
Ik heb er nog geen spijt van dat ik hem heb gekocht , stuurt als een mes , zit is voor mij heel goed , en die motor is echt verslavend .
Heeft wat minder windbescherming dan de GS maar voor mij voldoende , remmen zijn nog beter en heeft ook bochten abs .
quick shifter is een droom , werkt perfect zowel op als neer .
Nadelen : de trillingen rond 6000 toeren en het verbruik ( momenteel tussen de 6 en 6.5 )
Maar dat neem ik er graag bij inruil voor het plezier dat hij mij geeft
Een goede raad aan de GS en boxer rijders : koop deze XR niet , jullie zullen teleurgesteld zijn , of doe op zijn minst een uitgebreide test rit
Net zoals je met een boxer moet leren rijden moet je dat met deze motor ook doen , vooral geen schrik hebben om hoge toeren te draaien
RDC kan je op de S modellen niet krijgen , zou te maken hebben met de hoge snelheden dat deze modellen halen .
En bij Mabbe staat er nog één in stock
Groeten uit Gent
Stropke
Fun....is not a straight line
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: S1000XR
Fair en eerlijk gesproken.
Zijn appelen met citroenen vergelijken en beiden smaken goed in verschillende gerechten.
Zijn appelen met citroenen vergelijken en beiden smaken goed in verschillende gerechten.
BMW R1100R zonder KFR
Re: S1000XR
Enkele filmkes ..... om goesting te krijgen!
http://s1000xrforum.com/topic/60-abs-pro/
https://www.youtube.com/watch?v=ZAcBkctEgKA
http://s1000xrforum.com/topic/60-abs-pro/
https://www.youtube.com/watch?v=ZAcBkctEgKA
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: S1000XR
Niet inder de indruk. Als je echt wil kan je ook tig garantie gevallen opsommen van de LC's....GSA-Walter schreef:Hela,
Bij aflevering foutje in koplamp ontdekt dat men niet opgemerkt had
tijdje later lek van het remolievatje (in garantie hersteld),
daarna in de Alpen lekkende voorvorkpoot (in garantie hersteld, maar men deed toch al wat moeilijker),....
een half litertje olie moeten bijvullen
Koppeling zat knikje in,
Versnellingsbak bleef soms van 5 naar 6 hangen.
De banden Pirelli Scorpion Trial's na amper 7000 km helemaal weg.
Grtz
De Multistrada hft 17" velgen met supersport banden, ook al noemt men ze scorpions, het zijn niet dezelfde die je op de GS zou kunnen leggen. Bovendien pak meer vermogen. 7000km lijkt me volledig normaal voor een dergelijke motor. De XR zal wss geen 7000 halen met de banden....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
- Woonplaats: Kalmthout
- Locatie: Antwerpen
Re: S1000XR
Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door GSTB-Walter op 31 jul 2016, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: S1000XR
Weekje met de XR gereden. Verslagje geschreven op https://jeanlemotard.wordpress.com/2015 ... s-1000-xr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kort samengevat: als ik de centen had, had ik 'm al gekocht.
Zalige motor!
Kort samengevat: als ik de centen had, had ik 'm al gekocht.
Zalige motor!
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Re: S1000XR
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 17:10
- Woonplaats: Bredene
- Contacteer:
Re: S1000XR
Hey XR-fans (en in 't bijzonder Daniel)
ben stiekem toch weeral beetje jaloers. Heb ik mij vorig jaar nog een zalige Monster 821 gekocht als funbike voor naast de - ook nog fonkelnieuwe - black GS-LC, lonk ik toch alweer naar die verdomd zalige XR zeker.
De trillingen in stuur waren mij in 2015 echter (te) hard opgevallen tijdens een testrit (en toen had ik er zelfs nog niets over gelezen, het was puur mijn eerste XR ervaring)... waardoor ik, mede omwille van de ketting en het harde veercomfort toch maar weer bij mijn boxer gebleven ben. Alhoewel, met gemengde gevoelens, want het moet gezegd: nu de trillingen grotendeels zouden weggewerkt zijn (MY 2017) EN met het aanschouwen van die - inderdaad sublieme - matblauwe kleur... weet ik het weer niet zo goed meer.
Naar mijn mening zouden er toch nog wat zaken (al dan niet optioneel) bij moeten om helemaal de top te halen: RDC op een 160pk machine is geen gadget, evenmin als een superkrachtige LED koplamp<... zaken die mijn GS weer WEL heeft natuurlijk... plus het comfort, de cardan, keyless drive... en toch: het is een supermachten die XR. Veel geluk ermee Daniel en co's zal nog even blijven kwijlen tot ze die extra's er op zetten !
Mvg
Patrick
ben stiekem toch weeral beetje jaloers. Heb ik mij vorig jaar nog een zalige Monster 821 gekocht als funbike voor naast de - ook nog fonkelnieuwe - black GS-LC, lonk ik toch alweer naar die verdomd zalige XR zeker.
De trillingen in stuur waren mij in 2015 echter (te) hard opgevallen tijdens een testrit (en toen had ik er zelfs nog niets over gelezen, het was puur mijn eerste XR ervaring)... waardoor ik, mede omwille van de ketting en het harde veercomfort toch maar weer bij mijn boxer gebleven ben. Alhoewel, met gemengde gevoelens, want het moet gezegd: nu de trillingen grotendeels zouden weggewerkt zijn (MY 2017) EN met het aanschouwen van die - inderdaad sublieme - matblauwe kleur... weet ik het weer niet zo goed meer.
Naar mijn mening zouden er toch nog wat zaken (al dan niet optioneel) bij moeten om helemaal de top te halen: RDC op een 160pk machine is geen gadget, evenmin als een superkrachtige LED koplamp<... zaken die mijn GS weer WEL heeft natuurlijk... plus het comfort, de cardan, keyless drive... en toch: het is een supermachten die XR. Veel geluk ermee Daniel en co's zal nog even blijven kwijlen tot ze die extra's er op zetten !
Mvg
Patrick