navigator V

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JoeGS
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2014, 11:28
Woonplaats: Asse

navigator V

Bericht door JoeGS »

Heb de navi V aangeschaft , is er iemand in de buurt van Asse die er ook eentje heeft en mij wat wegwijs wil maken met dit toestel ?

mvg Joe :)

0475969307
No Risk.....No Fun.......
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: navigator V

Bericht door ZWIEP 01 »

ASSE ANTWERPEN IS WAT VER ZEKER ?
JoeGS
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2014, 11:28
Woonplaats: Asse

Re: navigator V

Bericht door JoeGS »

als ik mijn GPS aan pc hang en route wil inladen op mijn mini sd kaart zegt hij dat er geen toestel is?
en zegt hij ...set interface opion on your GPS to 'Garmin ' on host .??
met mijn 660 geen probleem maar bij de Navi V lukt het niet wat is de oplossing ?

mvg joe
No Risk.....No Fun.......
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: navigator V

Bericht door ZWIEP 01 »

Op mijn laptop vindt em ook mijn navigator niet, de 660 wel
vaste pc geen probleem, wat er aan de hand is weet ik ook niet
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: navigator V

Bericht door jantje beton »

ZWIEP 01 schreef:Op mijn laptop vindt em ook mijn navigator niet, de 660 wel
vaste pc geen probleem, wat er aan de hand is weet ik ook niet
IK denk dat je apparaat moet omzetten met MTP settings dat volgens mij met op de kaart kiezen dan op km/uur blijven in houden tot ander scherm komt dan omlaag gaan bij mass storage en dan kun je kiezen tussen 3 mogelijk heden 1 maal of altijd openen met :roll:
BEN WEER EENS ONLINE
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: navigator V

Bericht door jantje beton »

jantje beton schreef:
ZWIEP 01 schreef:Op mijn laptop vindt em ook mijn navigator niet, de 660 wel
vaste pc geen probleem, wat er aan de hand is weet ik ook niet
IK denk dat je apparaat moet omzetten met MTP settings dat volgens mij met op de kaart kiezen dan op km/uur blijven in houden tot ander scherm komt dan omlaag gaan bij mass storage en dan kun je kiezen tussen 3 mogelijk heden 1 maal of altijd openen met :roll:
http://www.motofans.be/gps/55-bmw-navig ... etect-mode" onclick="window.open(this.href);return false; zo moet gaan
BEN WEER EENS ONLINE
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: navigator V

Bericht door GSrijder »

Dat lijkt me hier een topic voor MrGPS, even geduld hij antwoord dadelijk
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
aantzeetje
Berichten: 1162
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: navigator V

Bericht door aantzeetje »

Als ik het zo goed lees dan wil je de routes rechtstreeks op je nav zetten zonder gebruik te maken van BC. Dat gaat inderdaad niet lukken indien deze nog in Garmin modus staat. Best de MTP settings verzetten door naar het trip venster te gaan en in het halfrondje van je km teller blijven drukken tot er zich een verborgen scherm opent. Daar niet de Garmin modus kiezen maar MTP. Wel nu niet vergeten om je nav veilig af te koppelen van je pc.
Toch ook even controleren met nav aan pc en tracks/routes verzenden met BC naar de µSD. Als BC je µSD niet ziet best even uit halen en weer insteken. Anders herformateren want dan is er iets fout met je µSD
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
JoeGS
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2014, 11:28
Woonplaats: Asse

Re: navigator V

Bericht door JoeGS »

bedankt voor de info, ben al wat verder geraakt maar loopt nog niet zo vlot als met de 660.......zal toch eens bij iemand wat meer uitleg moeten krijgen :oops:

greetz :-)
No Risk.....No Fun.......
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: navigator V

Bericht door MrGPS »

GSrijder schreef:Dat lijkt me hier een topic voor MrGPS, even geduld hij antwoord dadelijk
Sorry, ben een beetje druk de wijngaard te prepareren tegen de komende wespenplaag ;)

Mogelijk dat de video helpt (werkt bij de nav5 hetzelfde): http://www.mrgps.nl/kennis/zumo-3xx-590 ... e-manager/" onclick="window.open(this.href);return false;
JoeGS
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2014, 11:28
Woonplaats: Asse

Re: navigator V

Bericht door JoeGS »

Klote toestel , helm koppelen lukt ook al niet :-( ,bij de 660 ging alles vlot en zonder problemen ,dacht een goed toestel gekocht te hebben maar dat valt dik tegen, scherm is ook zo helder niet enz .....denk dat ik hem maar terug te koop aanbied en mijn 660 verder ga gebruiken :twisted: ( die extra's dat je hem kan bedienen vanaf het stuur is zijn meerprijs niet waard )
of is er iemand die mij toch wat meer uitleg kan geven ( handleiding maakt me ook niet wijzer )

mvg
No Risk.....No Fun.......
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: navigator V

Bericht door roadster »

JoeGS schreef:Klote toestel , helm koppelen lukt ook al niet :-( ,bij de 660 ging alles vlot en zonder problemen ,dacht een goed toestel gekocht te hebben maar dat valt dik tegen, scherm is ook zo helder niet enz .....denk dat ik hem maar terug te koop aanbied en mijn 660 verder ga gebruiken :twisted: ( die extra's dat je hem kan bedienen vanaf het stuur is zijn meerprijs niet waard )
of is er iemand die mij toch wat meer uitleg kan geven ( handleiding maakt me ook niet wijzer )

mvg
eens rustig gaan zitten
alles resetten en pairen volgens het boekje
't zal dan wel lukken

de BT verbinding van mijn nav V is trouwens stabieler dan die van mijn 590...
daar zal het alvast niet aan liggen...
R1200GS LC
JoeGS
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2014, 11:28
Woonplaats: Asse

Re: navigator V

Bericht door JoeGS »

eens rustig gaan zitten
alles resetten en pairen volgens het boekje
't zal dan wel lukken



Met mijn smartphone lukt het ook niet hij verbind en een paar sec later weer niet verbonden ..... :evil: :twisted:
No Risk.....No Fun.......
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: navigator V

Bericht door Man in Black »

Je kan je GSM pas verbinden als er al een bluetoothset gekoppeld is.
Indien deze niet gekoppeld is kan de GPS geen geluid doorgeven, en dan kun je ook bv de muziekspeler niet selecteren of de GSM koppelen.
Hetzelfde voor andere functies op de nav V, ze komen pas tevoorschijn of je kan ze pas selecteren als ze ook nut hebben.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
JoeGS
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2014, 11:28
Woonplaats: Asse

Re: navigator V

Bericht door JoeGS »

Man in Black schreef:Je kan je GSM pas verbinden als er al een bluetoothset gekoppeld is.
Indien deze niet gekoppeld is kan de GPS geen geluid doorgeven, en dan kun je ook bv de muziekspeler niet selecteren of de GSM koppelen.
Hetzelfde voor andere functies op de nav V, ze komen pas tevoorschijn of je kan ze pas selecteren als ze ook nut hebben.
Dat lukt dus ook niet heb het src van schuberth !? dus dacht probeer eens met mijn gsm te koppelen.....
No Risk.....No Fun.......
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: navigator V

Bericht door ZWIEP 01 »

heeft ook zijn voordelen, als je headset afzet gaat je telefoon gewoon over zonder, met de 660 ging da gewoon verder naar de gps zolang die aanstond
aantzeetje
Berichten: 1162
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: navigator V

Bericht door aantzeetje »

heeft je src kraag de laatste update gehad?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
JoeGS
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 mar 2014, 11:28
Woonplaats: Asse

Re: navigator V

Bericht door JoeGS »

na veel proberen toch gelukt helm & smartphone gekoppeld :grin:
nu de andere dingen nog onder de knie krijgen ....heb de meeste routes nog in mapsource op mijn pc kun je die overbrengen naar baseCamp ?

mvg joe
No Risk.....No Fun.......
aantzeetje
Berichten: 1162
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: navigator V

Bericht door aantzeetje »

importeren in BC of je pc zo instellen dat hij deze opent met BC (is hier al een suitgelegd hoe)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: navigator V

Bericht door ZWIEP 01 »

JoeGS schreef:na veel proberen toch gelukt helm & smartphone gekoppeld :grin:
nu de andere dingen nog onder de knie krijgen ....heb de meeste routes nog in mapsource op mijn pc kun je die overbrengen naar baseCamp ?

mvg joe
waarom routes bewaren? ik teken er voor elke rit een andere uit, de mooie plekjes die ik moet meenemen ken ik ondertussen wel uit mijn hoofd
en oude routes (ook deze van een paar maand oud) met nieuwe kaarten geven dikwijls miserie onderweg
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: navigator V

Bericht door toeternietoe »

Nou Zwiep dat is wel heel apart. Waarom zou je nu geen routes bewaren? Mooie routes kan je later nog eens doen of doorspelen aan je vrienden of je kan routes opslaan tot je tijd hebt om ze te rijden. Oude routes hoeven helemaal geen probleem te zijn icm nieuwe kaarten. Gewoon dupliceren, herberekenen en wat aanpassen zoals je best doet met alle routes die ergens te pakken krijgt.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: navigator V

Bericht door Man in Black »

ZWIEP01, niet die man al bang maken op voorhand he :-) oude routes is toch geen probleem, heel simpele methode is track van maken en omzetten in BC of de nav V.
Ik heb nog met geen enkele route problemen gehad waar ik niet zelf fout aan was.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
aantzeetje
Berichten: 1162
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: navigator V

Bericht door aantzeetje »

Ik heb nog met geen enkele route problemen gehad waar ik niet zelf fout aan was.
Is inderdaad zo dat in 99% van de gevallen "de fout" bij de gebruiker ligt. De meesten willen lopen voor ze kunnen stappen en dat gaat nu eenmaal niet.
En of het nu BC of MS is routes dien je ALTIJD te herberekenen na installatie nieuwe kaarten daar Garmin nu eenmaal de onlogische werkwijze heeft dat wegen net iets anders liggen bij een nieuwe kaartversie (vraag me niet waarom want kweet het niet) en hierdoor via-punten of waypoints naast de weg kunnen komen te liggen met alle gevolgen vandien (soms zelfs op de tegengestelde kant van een autoweg bv). Zelfs gebruik makende van een oude track kan je dan voor rare verschijnselen komen.
dupliceren is eigenlijk uit de tijd van MS. Maak van elke route een track en gebruik die als basis.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Pat Beemer
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2005, 23:04
Woonplaats: Denderland
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: navigator V

Bericht door Pat Beemer »

In Basecamp worden nog altijd de logo's voor POI uit Mapsource gebruikt. Wanneer je een gemaakte rit uit Basecamp op je Nav 5 plaatst, worden logo's van het toestel gebruikt. Is het niet mogelijk om in Basecamp reeds te werken met de logo's van je Nav 5? Ik had vroeger een Navigator II, toen stond bij een POI op je scherm ook de naam. Bij de Nav 5 enkel het logo. Is dit aan te passen?'
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
Plaats reactie