veiligheid

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Redgy
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2005, 17:29
Locatie: Oudenburg

Bericht door Redgy »

Yann,
ik kan volledig instemmen met uw redenering, maar ik heb enkel het antwoord van 3M, op mijn vraag naar reflecterende strips, weergegeven. Ik heb niet beweerd dat zij de wet of regelgeving juist interpreteren.

Redgy
K1600GTL Exclusive
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Redgy schreef:Yann,
ik kan volledig instemmen met uw redenering, maar ik heb enkel het antwoord van 3M, op mijn vraag naar reflecterende strips, weergegeven. Ik heb niet beweerd dat zij de wet of regelgeving juist interpreteren.

Redgy
Jup Redgy,
Was vorige zaterdag met de koersfiets naar motorloft gereden en toen ik in 't stad van oudenburg passeerde was er daar iemand zijnen nieuwen RT1200 aan het poetsen....Ik heb nog geropen naar de dame die er bij stond,
"Waw, nun nieuwen RT..."
"Zij maar zekers" riep ze me na...
Toen eens bij Yvan van de motorloft...?
Amicaal
Chiepe
Redgy
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2005, 17:29
Locatie: Oudenburg

Bericht door Redgy »

Chiepe,
wanneer je nog eens in de buurt bent geef eens een seintje.

Redgy
K1600GTL Exclusive
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb mij enkele weken ook een vel zwart en wit/zilverkleuring M3 reflecterende materiaal aangekocht.

Dat kost 20€ voor een vel van 61cm x 100cm.

Ik heb een halve meter van beide gekocht voor 20€. Ik vermoed wel dat hij er geen BTW voor gerekend heeft, en een factuur heb ik niet gevraagd.

In ieder geval is de basisprijs zonder BTM dus zeker nooit meer dan 20€/0.5m² :!: De rest is zuiver winst :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Redgy schreef:Chiepe,
wanneer je nog eens in de buurt bent geef eens een seintje.

Redgy
Jup
OK :wink:
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Mss kan iemand hier nog wat mee aanvangen:

http://www.motorvizi.nl/nl/r1150rt.htm

O ja, ook voor andere modellen, maar ik had de mijne net bekeken :)
Redgy
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2005, 17:29
Locatie: Oudenburg

Bericht door Redgy »

Een tijd geleden heb ik contact opgenomen met die firma omdat er geen reflectiesets voorzien waren voor de K1200LT. Hieronder hun antwoord:

Beste Redgy,

Zodra er voldoende vraag naar is kunnen we deze set ontwikkelen. De K1200LT is minder geschikt om te beplakken met grote opppervlaktes reflectiefolie, uit het oogpunt van schoonheid. Ik heb zelf een K1200LT gehad, een zilvergrijze.
Daar had ik reflecterende versieringen op gemaakt in de vorm van tribals.
Overdag zag het er mooi uit, die zwarte versiering, en in het donker lichten ze mooi op. Op de website in het menu "Waarom retroreflectie?" staat linksonderin een foto van deze moto. In de bijlage heb ik een foto toegevoegd van deze moto met reflecterende tribalversiering. Als u ideeën of ontwerpen heeft voor de K1200LT, kunt u die aan mij mailen. Dan kunnen we bekijken of we deze voor u kunnen maken. Wat betreft grote vlakken reflectie op de K1200LT, op een donkere kleur is zwart het minst opvallend overdag.
Rood kan ook, maar dan als bies of accentuering, eventueel een horizontale streep. Op zilvergrijs kan eventueel wit worden gebruikt. Witte reflectiefolie heeft een lichte grijze metallic gloed over de folie. Als u nog vragen of opmerkingen heeft, dan hoor ik dat graag van u. Ik wens u alvast prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Met vriendelijke groet,

Erwin Nicholson
Motorvizi

Groetjes,
Redgy
K1600GTL Exclusive
Charlemagne
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2014, 18:07
Woonplaats: Ronse

Re: veiligheid

Bericht door Charlemagne »

heb mij ook even beziggehouden met het versnijden van een vel gewoon witte reflectorfolie. Heb nog veel over en het vel heeft me 20 € gekost bij de 'reclamemakers' in Ronse (kleef-publiciteit en banner-makers)
linksboven een foto'tje van overdag, de andere van als het flitsje van m'n compact cameraatje opspringt.
De topkoffer kreeg eveneens een links-achter-rechts doorlopende strip. Men zal niet meer kunnen zeggen dat men me niet heeft gezien.

nu nog wat sparen voor valbeugels en extra lichten voor de voorzijde.

Afbeelding

Ludwig
Plaats reactie