BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door PeterGT »

Mijn Streetguard2 vest is wat versleten. Altijd content van geweest, ook bij hevige en langdurige regen.
Overweeg vervanging door Streetguard4.

Iemand al ervaring met deze vest? Even wind+water dicht als de vorige generaties? Evt. andere commentaar?
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door mjy009 »

Heb nu 4 jaar mijn Streetguard-pak en ben aan mijn derde vest toe. Ze werd 2 maal in garantie vervangen wegens kapotte rits. De jas zit prima en laat nooit water door, maar het rits-probleem is toch wel hardnekkig. Nu zijn de 2 ritsen van mijn broek naar de vaantjes (het 'insteek-stukje' heeft het begeven, waardoor de rits steeds loskomt).
Ik vraag me af of ik een identieke rits kan laten innaaien, want ik heb geen zin om mijn jas en broek te voorzien van een totaal nieuwe rits, waardoor het geheel niet meer 'compatibel' is met de rest van het BMW-gamme.
Aangezien mijn broek begint te verslijten bij de knieën, en misschien ook niet 100% waterdicht meer is bij een hevige stortbui, moet ik misschien gewoon uitkijken naar een nieuw exemplaar.
Senpuppy
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:20
Woonplaats: Putte
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door Senpuppy »

PeterGT schreef:Mijn Streetguard2 vest is wat versleten. Altijd content van geweest, ook bij hevige en langdurige regen.
Overweeg vervanging door Streetguard4.

Iemand al ervaring met deze vest? Even wind+water dicht als de vorige generaties? Evt. andere commentaar?
Ze is ontzettend warm (met de binnenbekleding), winddicht tot hiertoe niet echt kunnen testen. Vermoedelijk kunnen we je volgende week wat meer vertellen; dan hebben we mooi ritje van 300km gereden met het pak :-)
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door tweecilinderke »

t'is nu nie echt het weer om uw voering in uw vest te steken he :lol:
Ikzelf heb de streetguard 3 en ben er tot op heden zeer tevreden van behalve dat de volgende geen bleke mouwen mag hebben want die worden vuil en blijven dat ook na een wasbeurt :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door PeterGT »

Streetguard 2 en 3 zijn me bekend, met hun voor- en nadelen. Heb ze beiden in huis (den 3 voor madam). Zijn beiden tot hiertoe perfect waterdicht.
Ben vnl. op zoek naar ervaringen met die nieuwe Streetguard 4. Vind genoeg marketing praat over o.a. waterdichtheid, maar nog geen echte test of ervaringsverslag.

Iemand al het geluk gehad om er een paar uren mee in de zeikregen te mogen bollen? :roll:
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door wooter »

http://youtu.be/FaizYWEXT6k?t=1m22s" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=X8syFti6MZE" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.1000ps.at/testbericht-235922 ... Guard_2014" onclick="window.open(this.href);return false;

De echte gebruiksinformatie is karig momenteel, maar het totaalpakket lijkt me beter dan de 3 te zijn. Jammer genoeg dat mijn 3 lang nog niet versleten is :)
snoepje
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:42
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door snoepje »

Ik heb 2 weken geleden een dolle rit gereden van het noorden van Nederland tot hier. Eerst wat langs kleine baantjes, maar de konstante regen noopte me ertoe om toch maar de autostrade te nemen. Buiten het feit dat ik na meer dan 3 uur constant in de regen te rijden wat 'verkrampt' was, had ik nergens enige waterinsijpeling. Of toch, via mijn nek. Maar daar tekende mijn bufje voor. Had de fout begaan van mijn bufje tot binnen in mijn jas te dragen, dus alle regen die van mijn helm afdroop, kwam dus stilletjes aan via mijn bufje naar binnen. Toen ik thuis kwam en de streetguard uitdeed, kon ik het waterspoor heel duidelijk zien. Maar voor de rest geen druppel. En ik heb wat regen moeten verwerken. Volgende maal ga ik de ingewerkte kap gebruiken. Deze is naadloos aangewerkt, en zou dit probleem moeten verhelpen. Maar ik ben zeker overtuigd van de waterdichtheid. De ritsen zien er ook vrij degelijk uit, maar of ze ook de tand des tijds zullen doorstaan, is voor mijn niet te voorspellen. Pak blijft ook 'licht' aanvoelen, omdat het geen water opneemt. De bretellen van de broek vind ik heel goed, al kan ik me voorstellen dat niet iedereen deze zal waarderen.

Het is mijn eerste Streetguard, maar ben er ontzettend tevreden mee. ER zijn ook redelijk wat ventilatieopeningen, wat de warmteafvoer bevordert. En zoals Senpuppy al vermelde, met de binnenvoering zal je zeker geen kou lijden. Heb dit pak al enkele maanden (was bij de dealer het allereerste pak dat hij verkocht), en bevalt me heel goed. Er ook nog mee rondgereden bij vriestemperaturen, en geen last van koude. Draag het nu bijna meer dan mijn Atlantis.

Dus als je mijn advies vraagt : ik zou het zeker aanraden. Staat een prijs tegenover, maar ik denk wel dat ik er jaren plezier van ga hebben. Had vroeger een pak van Richa, maar dit kon niet tippen aan deze Streetguard.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door PeterGT »

Thanks voor ervarings-verslag Snoepje. Dat ziet er dus goed uit ...
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door jakke »

snoepje schreef:Dus als je mijn advies vraagt : ik zou het zeker aanraden. Staat een prijs tegenover, maar ik denk wel dat ik er jaren plezier van ga hebben. Had vroeger een pak van Richa, maar dit kon niet tippen aan deze Streetguard.
Wat is dan ongeveer de prijs van deze Streetguard 4?

Ik overweeg mij in het nieuw te zetten, maar wil nu wel eens iets degelijk!! Dat gedoe met extra regenpakken over de gewone kledij te doen of gewoon niet vertrekken als het aan het regenen is, hangt mij de keel uit! En waar koop ik het best? :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door PeterGT »

Heb nu de Streetguard 4 vest exact 1 maand in gebruik. Ik had daarvoor al enkele van de vorige generaties. Mijn beoordeling op 1 maand gebruik :
- Gebruikte materiaal is super zacht en soepel i.t.t. de eerdere toch wat 'stijve' versies. Zowel het textiel zelf als de protectoren voel je bijna niet. Voelt aan als een trainingspak.
- Ondertussen voldoende full-days in de zeikregen mogen rijden. Mix binnendoor en autostrade : deze vest laat geen druppel binnen, net als z'n voorgangers. Tevens neemt deze het water niet op. D.w.z. buitenkant terug droog na een half uurtje uit de regen.
- Bij warmere temperaturen zijn de extra open te zetten verluchtingen (2x voor, 2x achter) veel beter dan de enige 2 oksel-openingen bij de vorige. Tot een 30° is het te doen om ze aan te houden : binnenvest er uit en alle verluchtingen open.
- De binnenvest is wel degelijk goed los te gebruiken. Ziet er deftig uit en is aangenaam dragen voor een terrasje/wandeling op een frissere avond. Een leuke extra als besparing in mee te nemen kleding op een moto-reis.
Ik heb geen regenpak van doen met deze vest (en m'n Streetguard 3 broek).

Waar kopen : BMW Motorrad dealer
Prijs : Officiële prijs Vest : €790
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door wooter »

Super review!

Past de ritssluiting rondom ook op de Streetguard 3 broek?
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door PeterGT »

@Wooter :
Net even getest. Ritssluiting vest SG4 past perfect op de SG3 broek. Slim design ;-)
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door GS-Walter »

Hela,
ik heb het pak nu een maand of 3 en heb er mee in het Zwarte Woud en de Alpen geweest. Zon, regen, veel regen, heel veel regen, mist, koude (4° boven op de top van een Alpencol).... alles gehad en de insert er nog niet in gehad.
Het pak is zijn geld meer dan waard.
Na een zijsprongetje naar een Rev'it, toch terug naar een BMW pak. Iets duurder, dat wel, maar zijn geld meer dan waard.

Grtz ;-)
GS-Walter.
R1200GS Adventure LC
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door wooter »

Verdorie, mijn SG3-vest is net vervangen onder garantie wegens een kapot 'litske' aan de ritssluiting :D
motorijder
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jan 2013, 16:57
Locatie: Belsele

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door motorijder »

GS-Walter schreef:Hela,
ik heb het pak nu een maand of 3 en heb er mee in het Zwarte Woud en de Alpen geweest. Zon, regen, veel regen, heel veel regen, mist, koude (4° boven op de top van een Alpencol).... alles gehad en de insert er nog niet in gehad.
Het pak is zijn geld meer dan waard.
Na een zijsprongetje naar een Rev'it, toch terug naar een BMW pak. Iets duurder, dat wel, maar zijn geld meer dan waard.

Grtz ;-)
GS-Walter.
beste hoe is het pak om er gewoon mee rond te wandelen bv. als je eens een toeristische uitstap doet of gaat winkelen. de vorige streetguard was zwaar en stijf om mee te wandelen.
thx
Ook met een scooter rijdt men nog motor :-) huidige motor F800R
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door PeterGT »

Streetguard 4 heeft opmerkelijk zachter, flexibeler en lichter materiaal dan zijn voorgangers.
Relatief goed te doen om mee rond te wandelen.
Ga eens langs een dealer om materiaal te voelen of eens te passen : Je zal onmiddellijk verschil merken, als je de eerdere versies al kende ...
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door Lukas »

Gisteren een nieuwe tweedehands gescoord.
Voelde onmiddellijk geweldig aan. Soepel, licht, pasvorm ok, winddicht op de autostrade,...

Vandaag heb ik tussen 16h00 en 19h00 in de stad in de regen rondgereden met herhaaldelijke stops (thuisverpleging). Hoelang zou ik effectief gereden hebben? Half uurke tot een uurke...? Regelmatig een buitje en de laatste rit was het echt regen.
Resultaat: 2 natte voorarmen. :shock:
Dit had ik niet verwacht. Mag niet kunnen hé. Toch?

Net mailke gestuurd naar de verkoper om z'n aankoopbewijzen en dan asap eens langs een dealer.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door alfa »

Regenmembraan in vest komen barstjes van natrium uit zweet .
Dat tast de flexibiliteit van het membraan aan droogt uit en barst.
Komt voor vroeg of laat in elke vest en broek.
Als dit niet zo was , zouden regenpakken nutteloos zijn.
BMW R1100R zonder KFR
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door Lukas »

Ok Alfa. Wil ik geloven. Maar het betreft hier een nieuwe vest.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door GSrijder »

Supermario hier op het forum had dit ook voor met zijn nieuwe Streetguard. Kreeg direct een nieuwe van de dealer.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSTB-Walter
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
Woonplaats: Kalmthout
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door GSTB-Walter »

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door GSTB-Walter op 31 jul 2016, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door Lukas »

Ok, dat vervangen in garantie vind ik geruststellend.
Anderzijds voelt het ook als een valse start.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: BMW Streetguard 4 : Ervaringen?

Bericht door alfa »

Ik heb het gehad met die dure motorvesten , verpats elk jaar na winter mijn vest (30 tot 50 euro) dus elk jaar investeer ik 75 à 100 euro.
Rij heel het jaar door.
De goedkope vesten daar zit het membraan tussenin, daarom doorverkoop.
Mijn winterbroek heb ik zelf terug gemaakt met membraan van regenbroek, ritsen pvc gelast aan regen broek(heb die al 9 jaar)
Daar mag ik heel de dag in rijden, geen lek nat.is een regenbroek voor fietsers omdat die beter tegen het plooien kan.(flexibiliteit)
Schoenen en handschoenen spuit ik in met nanospray .
mss. dat iemand met deze tips iets is , zo niet ...
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie