routes zuid engeland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

routes zuid engeland

Bericht door ronnyb »

Aan de globetrotters,
ik zou een 6daagse reis willen plannen en kan hulp best gebruiken !
Calais ( eurotunnel) -Folkestone -Fareham ( hotelletje overnachten)-Devon ( 3 nachten endaar een rondrit of 3 ) -terug richting Fareham en Folkestone -Calais.
Die richting uit had ik in gedachten , te doen?
routes en suggesties zeer welkom ,
merci :wink:
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
ChiChiWaWa
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 apr 2006, 11:00
Woonplaats: Westmalle

Re: routes zuid engeland

Bericht door ChiChiWaWa »

Zeker te doen. Ben al eens op 5 dagen van west naar oost gereden en terug.

Wat ik op één van m'n bezoekjes ginds zeker erg mooi vond was om bij valavond door The New Forrest te rijden. Nu ja rijden, het was meer tuffen op ralenti en de ogen de kost geven.
Ook Dartmoor en Exmoor (zeker ook even parkeren aan Watersmeet en naar beneden wandelen) vond ik zeer mooi.

D'r is zeer veel moois te vinden in Engeland. Sommige bezienswaardigheden zijn gratis (bvb Netley Abbey) maar als het niet gratis is, is het behoorlijk prijzig. Maar al die informatie is online te vinden op bvb http://www.english-heritage.org.uk/visit/places/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.nationaltrust.org.uk/visit/p ... -to-visit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ChiChiWaWa op 06 okt 2015, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
E-mail : ChiChiWaWa @ gmail.com
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: routes zuid engeland

Bericht door ronnyb »

ChiChiWaWa schreef:Zeker te doen. Ben al eens op 5 dagen van west naar oost gereden en terug.

Wat ik op één van m'n bezoekjes ginds zeker erg mooi vond was om bij valavond door The Nex Forrest te rijden. Nu ja rijden, het was meer tuffen op ralenti en de ogen de kost geven.
Ook Dartmoor en Exmoor (zeker ook even parkeren aan Watersmeet en naar beneden wandelen) vond ik zeer mooi.

D'r is zeer veel moois te vinden in Engeland. Sommige bezienswaardigheden zijn gratis (bvb Netley Abbey) maar als het niet gratis is, is het behoorlijk prijzig. Maar al die informatie is online te vinden op bvb http://www.english-heritage.org.uk/visit/places/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.nationaltrust.org.uk/visit/p ... -to-visit/" onclick="window.open(this.href);return false;
zal ik zeker eens naar surfen ,
THX :thumbright:
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
ChiChiWaWa
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 apr 2006, 11:00
Woonplaats: Westmalle

Re: routes zuid engeland

Bericht door ChiChiWaWa »

't Is trouwens the New Forest (niet Nex, tikfoutje)

We zijn eens met een (kleine) groep naar daar geweest en verbleven toen in de New Forest Lodge. De Indiër naast de deur was toen zeer lekker. Maar aan B&B's geen gebrek en in de plaatselijke pub is het normaal altijd goed eten.
E-mail : ChiChiWaWa @ gmail.com
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: routes zuid engeland

Bericht door ronnyb »

ChiChiWaWa schreef:'t Is trouwens the New Forest (niet Nex, tikfoutje)

We zijn eens met een (kleine) groep naar daar geweest en verbleven toen in de New Forest Lodge. De Indiër naast de deur was toen zeer lekker. Maar aan B&B's geen gebrek en in de plaatselijke pub is het normaal altijd goed eten.
ben al een beetje aant genieten vd foto's "watersmeet" :wink:
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
ChiChiWaWa
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 apr 2006, 11:00
Woonplaats: Westmalle

Re: routes zuid engeland

Bericht door ChiChiWaWa »

ronnyb schreef: ben al een beetje aant genieten vd foto's "watersmeet" :wink:
't Is dat er daar een parkingske was en veel auto's stonden, of ik was er los voorbij gereden ...

D'r is eigenlijk te veel om op te noemen hoor :P

Maar ik geef er nog 2 mee :
Devils Dyke De Inn is niet uitzonderlijk, maar een geliefde plaats voor paragliders.
En rij zeker ook eens langs Beachy Head Road voor Birling Gap & the 7 Sisters

En ja, de voorbereiding van zo'n trip is voor mij ook altijd al een beetje genieten en uitkijken ...
E-mail : ChiChiWaWa @ gmail.com
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: routes zuid engeland

Bericht door Koppel!! »

Het eiland Wight is zeker de moeite, en de oversteek waard. New Forrest ben ik doorgereden, veel bomen, niets speciaals. Had ook niet de tijd om er te stoppen.
Seven Sisters en Beachy Head langs de kust is ook de moeite waard.
Verder ben ik nog niet geraakt richting 't westen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: routes zuid engeland

Bericht door Lukas »

Wat betreft je rit naar Fareham zou ik vanaf Eastborne een beetje van de kust wegblijven. Dus de 7 Sisters kan je nog meepikken. Ik vond de stukken kust die ik vanaf daar gezien/gereden heb eerder druk en precies wat marginaal.
Vanaf daar ongeveer de South Downs door is een mooi alternatief.
De A 272 wordt beschreven als een top-motorweg. Zelf ben ik daar wel regelmatig van afgeweken om de kleinere weggetjes te nemen.

Veel plezier met het uitstippelen.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: routes zuid engeland

Bericht door ronnyb »

Lukas schreef:Wat betreft je rit naar Fareham zou ik vanaf Eastborne een beetje van de kust wegblijven. Dus de 7 Sisters kan je nog meepikken. Ik vond de stukken kust die ik vanaf daar gezien/gereden heb eerder druk en precies wat marginaal.
Vanaf daar ongeveer de South Downs door is een mooi alternatief.
De A 272 wordt beschreven als een top-motorweg. Zelf ben ik daar wel regelmatig van afgeweken om de kleinere weggetjes te nemen.

Veel plezier met het uitstippelen.
ok,goeie tip .
thx :wink:
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: routes zuid engeland

Bericht door roadster »

Lukas schreef:Wat betreft je rit naar Fareham zou ik vanaf Eastborne een beetje van de kust wegblijven. Dus de 7 Sisters kan je nog meepikken. Ik vond de stukken kust die ik vanaf daar gezien/gereden heb eerder druk en precies wat marginaal.
Vanaf daar ongeveer de South Downs door is een mooi alternatief.
De A 272 wordt beschreven als een top-motorweg. Zelf ben ik daar wel regelmatig van afgeweken om de kleinere weggetjes te nemen.

Veel plezier met het uitstippelen.
klopt als een zwerende vinger, de rest van de kust is daar te vermijden...
R1200GS LC
Plaats reactie