Aanvriezen helmvizier

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

Aanvriezen helmvizier

Bericht door WilBikeRT »

Vorig jaar kreeg ik een systeemhelm van SHOEI (syncrotec) cadeau. Daar ik steeds met een halfopen helm reed had ik niet dit probleem, bij bevriezing zette ik het vizier gewoon open. Nu met de eerste vrieskou vorige week gebruikte ik dan maar de SHOEI voorzien van een pinlock tegen aandamping. Ik vertrok s'morgens omstreeks 06.00 uur en alles ging naar wens totdat na enkele kilometers mijn scherm aan de buitenzijde begon te bevriezen zodat het leek dat er plots veel mist was.
Mijn vraag is nu, zijn er moderne middelen welke dit kunnen voorkomen zonder dat het materiaal wordt aangetast?
Met welgemeende motorgroeten,

Wilfried.
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Wilfriedlt , je kan eens proberen door uw schermte simoniseren . De simonis legt er een film op . :idea:
Helpt ook gedeeltelijk bij regen , de regendruppels vliegen er gemakkelijk af . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

WilfriedLT, je kan simoniseren maar ook behandelen met Rain X helpt.
Gewoon goed de richtlijnen volgen die op het flesje staan. :idea:

En ik heb vroeger nog gehoord van het inwrijven van je vizier met wat Dreft. Maar zelf nog niet geprobeerd. :?
Niet te veel anders zie je geen mist maar sneeuw vanwege het schuim :lol:
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Bericht door Lukas »

Op mijn handschoenen staat een ruitenwissertje (ixs).
Hiermee krab ik wat aanvriest gemakkelijk weg.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Lukas , blijft wel het probleem op je zonnebril :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ik gebruik Wehrle's dark blitz om mijn moto en auto te simoniseren.
dit produckt gebruik ik ook voor mijn helm vizier inclusief.
De regendruppeltjes rollen er af zoals knikkers en aandampen of bevriezen, nog niet meegemaakt met dit op mijn vizier.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Wilfried,

Inderdaad al goede resultaten gehad met Rain-X, gele bus, voor de buitenkant. Voor de binnenkant bestaat (bestond ?) ook Rain-X Anti Foam (zwart busje) voor de aandamping te verminderen .

AutoGlym heeft ook tal van producten voor de motorfiets, en ben ik enorm tevreden van. Het product van hen noemt Fast-Glass.

http://www.autoglym.co.uk/be/be.htm

Groeten en laat iets weten :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

Aanvriezen helmvizier

Bericht door WilBikeRT »

Hartelijk dank voor het snelle reageren. Simoniseren heb ik nog niet geprobeerd omdat ik een beetje terugschrok voor aantasting van het vizier. RAIN-X had bij mij het volgende effect; bij rijden op een weg zonder verlichting gaven de lichten van de tegenliggers allemaal ronde aftekeningen waardoor je bijna de rijbaan niet meer zag. Mijn handschoenen hebben ook opgenaaide zeemvellen (wissers) maar na een tiental keer te hebben gewist zijn deze verzadigd door ijs zodat dit ook gedaan was. Ik zal nu trachten met simonis en ben in blijde verwachting... Na de volgende vriesrit laat ik jullie mijn bevindingen !

Tot hoors...

Wilfried :wink:
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

bij simoniseren.
eerst heel klein hoekje doen op onopvallend plaats; Om de reactie van het produckt te zien op uw scherm.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Voorbehandelen met

Afbeelding

In handig zakformaat voor een geregelde reiniging. Verwijdert snel en veilig insecten en verkeersvuil van zonnekleppen, helmen en schermen zonder krassen te maken. Gebruik het product ook om insecten van koplampen te verwijderen om zo de volle lichtintensiteit opnieuw te verkrijgen.

Dan :

Afbeelding

Een proper scherm is van levensbelang. Gebruik Autoglym Fast Glass aan beide kanten om een kristalheldere, vlekvrije afwerking te geven aan plastic schermen. Autoglym Fast Glass bevat geen schuurmiddelen, siliconen of was en laat geen restjes na. Het product wordt ten zeerste aanbevolen voor gebruik op acryl, plexiglas en kunststof omdat geregeld gebruik van schuurmiddelen deze materialen zou kunnen beschadigen. Tussen twee wasbeurten in kunt u het product gebruiken om insecten, boomsappen, vogeluitwerpselen en verkeersvuil van lakwerk te verwijderen.

Afbeelding
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Frans »

Inwrijven met Pledge en uw vizier blinkt als nieuw, stoot water af en is minder slijtig dan simonis
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Bericht door dejos »

Ik rijd in de winter ook met de motor naar het werk , om 5u30 en gebruik ook Rain-X op m'n vizier , geen aanvriesproblemen.
Try it . de Jos.
Plaats reactie