We willen volgend jaar naar de Picos de Europa.

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Willy De Camps
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2015, 13:44
Woonplaats: 1602

We willen volgend jaar naar de Picos de Europa.

Bericht door Willy De Camps »

Dat is uit pure nostalgie omdat we in juli 1992 er een onvergetelijke vakantie hadden. Toen waren we met vijf koppels één vrijgezel. We konden nog met de nachttrein vanuit Schaarbeek tot Tarbes. De eerste nacht overnachtten we in Ochagavia, een zeer pittoresk dorp. In de Picos verbleven we in Cosgaya van waaruit we prachtige toertochten maakten. De terugtocht deden we volledig met de motor. Dit jaar zijn we naar de Spaanse pyreneeen geweest, de vrouwtjes met Ryanair tot Carcassonne waar we hen oppikten om naar onze verblijfplaats La Seu D'Urgell te rijden. Ook een mooie vakantie met altijd zon. Volgend jaar vliegen de vrouwen naar Biarritz. Zijn er onder jullie die goeie raad kunnen geven ivm de reisroute en het verblijf. Zijn er kuststadjes die de moeite waard zijn om er een week te verblijven?
Dank bij voorbaat.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: We willen volgend jaar naar de Picos de Europa.

Bericht door alfa »

Noja : Hotel magnolia 2011
Prachtig strand doordat die meer naar oosten ligt(bijna geen wind of golven)
Is er veeeeel beter dan aan costa's en spotgoedkoop .
In 2011 daar gaan toeren natuurpark (Picos).
BMW R1100R zonder KFR
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: We willen volgend jaar naar de Picos de Europa.

Bericht door gTa9000 »

In 2005 een 9-daagse doorheen 't Iberisch schiereiland gemaakt. In één dag tot voorbij Bordeaux (saai), dag twee de Frans-Spaanse grens over en daarna telkens dagetappes van 300 tot max. 400 km. We reden in een grote lus in wijzerzin rond Madrid, zo het binnenland van Spanje doorkruist (de kusten vermijdend). We sliepen voornamelijk in de Paradores met (als ik me niet vergis) zo'n 5-nachten-op-7-dagen formule (details ben ik vergeten). De Parador-hotels zijn in de regel een (dikke) aanrader, sommige zijn zelfs absolute pareltjes. We sliepen o.m. in (de buurt van) Soria, Cuenca, Toledo, Salamanca, Léon en Santander.

We passeerden de Picos de Europa dus tijdens de voorlaatste of laatste etappe. Met de motor is gans Noord-Spanje, en bij uitbreiding (bijna) gans het Iberisch schiereiland een absolute aanrader. De wegen zijn er doorgaans zeer goed bereidbaar en het verkeer viel (begin juni) erg mee. De Picos zélf is een eerder "klein" nationaal park maar die hele streek (Cantabria, Asturias, ...) is een waar motorparadijs, naar mijn mening. (Ik ben evenwel geen ervaren motorreiziger en dus misschien snel tevreden.)
Een andere vorm van vakantie had ik daar nog niet, dus geen idee of je ook tips zoekt qua "lokaal tijdverdrijf", zo ja: ik kan je die niet geven. Ik herinner me wel nog zéér levendig de brug van Riaño (en de streek rondom het meer, net bezuiden de Picos). De zichten die je daar te zien krijgt (zeker als 't water van het meer een spiegel is) zijn absoluut verbluffend.

Ik weet de hotels/locaties van die reis toen absoluut niet meer exact van buiten. Ik herinner me sommige hotels nog levendig, waaronder één van de eerste hotels, zeer desolaat op een kleine rots gelegen temidden een grote/brede vallei temidden de stenen rots/bergformaties ... ik zocht er al vaak naar via Google Maps en Google Earth, maar vind het absoluut niet terug. Ik vraag het op: met wat geluk heeft de organisator alles nog beschikbaar.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Plaats reactie