Bougiekap komt telkens los BMW K100RS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Buzz
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2013, 22:30
Woonplaats: 9550

Bougiekap komt telkens los BMW K100RS

Bericht door Buzz »

Allen,

Heb onlangs één voor één de bougies vervangen van mijn BMW K100RS 16V van 1992. Opgemerkt dat bougiekap nummer 2 in lijn van de rijrichting los zat bij het demonteren. Is dan ook de enige met een lichte bruine kleur. Alle oude bougies vervangen en nieuwe bougies geplaatst en vastgezet met 20 Nm. Ontsteking werkt perfect ! Alle kabels correct gelegd maar desondanks dit komt door het rijden en trillen van motorfiets na een aantal kilometer bougiekap nummer 2 weer los. Moet ik opzoek gaan naar een nieuwe bougiekap of bestaat er een mogelijk om er te voor zorgen dat deze stevig vast blijft zitten. Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven. Heb de juiste bougies aangekocht voor mijn BMW K100 RS 16V, volgens hobbyist zijn deze correct ( DR7EA ). Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Bougiekap komt telkens los BMW K100RS

Bericht door Danny »

De bougiekop moet potvast zitten bij deze types. zonder tang krijg je ze er zelfs niet af.
neem eens een bougie in de hand en duw die eens in de kop, als ze niet vast genoeg zit dan moet je de kabel vervangen met kop, ik zou ze altijd alle 4 tegelijk vervangen
Buzz
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2013, 22:30
Woonplaats: 9550

Re: Bougiekap komt telkens los BMW K100RS

Bericht door Buzz »

Bedankt voor de tip, heeft dus geen zin om de koperen kop met de tang een beetje dicht te knijpen, vastheid zit blijkbaar binnenin, heb al gekeken en bougie kabels zijn redelijk duur, heb er hier nog een viertal liggen van een K100RS van 1986 maar die passen er niet op vrees ik, één bougie kabel in tweedehands aanschaffen en vervangen is misschien ook een optie want de rest van de kabels zijn totaal niet versleten ?
Buzz
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 dec 2013, 22:30
Woonplaats: 9550

Re: Bougiekap komt telkens los BMW K100RS

Bericht door Buzz »

Heb alvast even verder gekeken en volgens de technische fiche van mijn BMW K100 RS met ABS van 01/1992 komen die overeen met die van een BMW K100RS van 1986. Gewoon vervangen die ene dan maar of geen goed idee ?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Bougiekap komt telkens los BMW K100RS

Bericht door Danny »

Als je t' betaalbaar wil houden kan je er eentje vervangen he. :mrgreen:
tweedehands bougiekabels vind ik altijd een slecht idee, als ze nu een jaar oud zijn oke maar bv 15 jaar...

eraan wringen vooraan kan maar dikwijls is 't gewoon omdat die dingen hun tijd hebben gehad en meer niet :wink:
Plaats reactie