HELM ENQUETE VOOR RT RIJDERS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

FreddyDC
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mei 2005, 20:13

HELM ENQUETE VOOR RT RIJDERS

Bericht door FreddyDC »

Ik weet het, over helmen is al veel geleutert maar ik heb enkele vraagjes voor RT rijders en liefst RT 1200 rijders maar andere RT rijders hun mening is evenzeer van belang. Het is in feite een kleine enquête voor deze rijders die in het bezit zijn van een AIROH SV 55 systeemhelm of een SHUBERT systeemhelm.

1 Met welk type RT rijdt u
2 Wat is uw lichaamslengte (om te kunnen vergelijken)
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen

Ik weet er gaat hier weer een uitleg volgen van GE MOET DA PROEFRIJDEN
maar met die vragen hoop ik reeds een eerste indruk te krijgen en in verband met dat proefrijden:
ten eerste moet de verkoper je reeds de mogelijkheid geven om te mogen proefrijden en ten tweede ik vind dat je om een juiste indruk te krijgen van de verschillende helmen je ze onmiddellijk na elkaar moet kunnen testen en dit op hetzelfde parkoer. (andere windsnelheden, andere windrichting, meer of minder open vlaktes kunnen een totaal ander beeld geven) en dit is nogal moeilijk als beide verdelers 20 km van elkaar liggen.

Allee dat is mijn mening.

Reeds op voorhand bedankt voor de reactie
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Allee, ik zal beginnen


Schuberth C2
1. R1150RT Twin Spark, standaard scherm
2. 176 cm
3. Ik vind de helm voldoende stil. Zelfs bij het rijden op autosnelweg ervaar ik het lawaai niet als storend maar ik doe voor alle zekerheid wel oordoppen in. Je moet inderdaad proefrijden en ik heb alle soorten helmen proefgereden tot ik er haast stiepelzot van werd. Enkel de systeem IV is naar mijn mening nog ietsje stiller. Een systeem V heb ik tot nog toe niet proefgereden. De C2 kreeg voorrang omwille van het zonnevizier.
4. Ik zou mijn aankoop zeker overdoen. Ik vind het de beste helm die ik ooit al gehad heb.
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

Schuberth C2
  • 1. R1150RT met een +-10 cm hoger scherm
    2. 180 cm
    3. Ik heb de helm gekocht zonder te testen op de motor dus of dat het de stilste is?? Ik heb meerdere helmen gepast en die genomen die het best aansloot op mijn hoofd. En er ook wel enkele artikels op nagelezen en erover gesproken met andere motorrijders om een eerste selectie te maken. Ik draag wel altijd oordopjes in mijn helmen. Mijn vorige helmen waren integraal helmen en die waren wel wat stiller.
    4. Ik zou mijn aankoop zeker overdoen. Vooral het zonnescherm vind ik zeer handig.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Helm : airoh SV55

1. R1150RT - ceebaileys scherm + 4,5 inch
2. 1m91
3. ik heb eigenlijk geen last van lawaai ... ik heb me daar ook nooit aan gestoord, het is mijns inziens altijd binnen de perken gebleven van wat ge kunt verwachten op ne moto ... trouwens, mijne vroegere firmawagen (nen alfa romeo) maakte meer lawaai :lol:
4. neen waarschijnlijk zou ik nen andere kopen, maar dat heeft op zich niks te maken met de helm ... ik heb graag es iets nieuws :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
robr1150rt
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 nov 2004, 22:34
Locatie: Vilvoorde

HELM ENQUETE VOOR RT RIJDERS

Bericht door robr1150rt »

Hallo FreddyDC

Schubert C1 Concept

1) r1150rt 2001 standaardscherm in hoogste stand altijd.
2) 1 m 87 cm
3) aanvaardbaar geluid voor mij no earphone geen oordoppen.
4) Ja.

Mvg

Rob uit Vilvoorde
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Schubert C1

1. R1150RT, Twin Spark , 2003

2. 1,85m. Cee Bailey's W/S Design#1, Clear, 4" Taller(+/- 11cm), 1" Wider.

3.Mijn Concept had ik al toen ik met mijn VFR nog reed. Toen was hij zelfs stiller dan mijn integraal Shark XRR. Na overschakeling naar mijn huidige motorfiets, viel dit knap tegen. Een gebulder van jewelste, zelfs met de standaardruit in de hoogste stand. Na montage van het CB-scherm is plots de hemel opgeklaard. Geen gebulder meer, kan zelfs de autoweg op met open vizier!! (Vraag dit maar eens aan Jürgen, onze moderator/onthaalmedewerker). De ruit staat niet in de hoogste stand en vormt één lijn met de neus, mijn zadel staat in de laagste stand, één centimeter opwaarts gekanteld aan de tankzijde dit om schuiven bij het remmen enigzins te verminderen,(textielkledij).

4. De C1 is voor mij de ideale helm. Is comfortabel om dragen, de intercomluidsprekers kunnen goed ingewerkt worden en als laatste is dat ingewerkt zonnevizier onmisbaar geworden, zeker voor brildragers. De combinatie C1 en CB is voor mij perfect te noemen. Dus ja, zeker en vast voor herhaling vatbaar.

Groeten. :wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Bericht door 11rt »

Schuberth C1 (brildrager)
1) R1100RT
2)ca 180 cm
3)veel lawaai,
maar sinds deze zomer veel beter,dankzij givi scherm.
a)scherm vervangen door Givi ,
maar dan wel ingekort op ongeveer
de originele bmw-hoogte.De flip-up vorm in de givi doet goed zijn werk.
ttz:nu is de helm veel stiller.Het scherm staat uiterst zelden echt rechtop.
Door het inkorten kan ik er nog vlot over zien ,ook in hoogste stand.
Enkel op lange autostrade stukken gebruik ik nog mijn oordopjes.

b)de binnenvoering
van de C1 is vervangen door een zelfgemaakte
copy maar dan in zeer luchtig materiaal ,van aerosleepkussen.
Veel frisser in de zomer.Eindelijk voel ik verluchting.
De kinverluchting staat altijd toe ,wegens teveel lawaai.

c)het zonnevizier is een echte luxe.
Ik draag bijna nooit een zonnebril,ik kan goed tegen fel zonlicht.
Wel altijd een bril voor verzicht.Door de constructie is de helm vooraan dikker dan een standaard helm.
Daardoor hindert de zon mij pas als ze erg laag staat.Dan gaat het zonnevizier iets of helemaal naar beneden.Meestal slechts een beetje naar beneden.Dan kan ik er eventueel nog onderdoor kijken in een "noodgeval".
(omdat ik vroeger eens met een zonnebril ,van lage ,felle zon ,plost na een afslag in een donker bos binnenreed.Ik zag geen steek,bijna ongeval.De bril bleef te lang donker.In die week ,naar de winkel:C1 gekocht,System3 in de kast)

d)autocom luidsprekers zijn ingebouwd.

e)mijn vorige helm was BMW System3.
De Schuberth zit mij beter rond het hoofd.Ik vindt geen verschil in lawaai.De System3 kinverluchting maakte wel veel minder lawaai.Het System3 vizier vervormde in de onderste rand.
Het C1/2 vizier heeft een "stad-stand":iets naar voor geschoven ,links ,rechts of links en rechts.

4)Ik zou de C2 testen (stiller ,betere verluchting)
of een testrit doen met de Airoh SV55 .

En zoals steeds:ik geef mijn bevindingen ,op mijn motor.Dat kan op een een andere motor heel anders uitvallen.Testrit ,en dan kopen.
Opa
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 sep 2005, 19:48
Locatie: Leiden

Bericht door Opa »

Hai.


1. R1100RT met een shubert C1 samen met een CB-scherm 4 inch hoger en 1 inch wider.

2. 176 cm en een beetje 8)

3. In vergelijking met een integraalhelm is deze luid, verder de stilste helm die ik kon vinden die lekker zat. Let wel ik heb maat 64 :D
In combinatie met het CB scherm heerlijk stil.

4. Ja, dan zal de keuze C1 of C2 zijn. Ik ben zeer tevreden over deze helm. Hiervoor met Nolan en Airoh gereden en die bevielen niet.


Let bij het passen van de helm goed op de maat en de aansluiting onder de kin. V eel succes
Paul
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Helm is een Airoh 300 serie


Beemer een r1150rt
Givi-scherm
Mijn lengte is 1m95


resultaat: behoorlijk comfortabel uit alle wind en weer

sedert het verhoogde scherm vervallen de helmgeluiden grotendeels
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

spijtig :(

tis alleen voor RT rijders :cry:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
ferre10
Berichten: 626
Lid geworden op: 30 mei 2005, 10:18
Locatie: Berlaar (bij Lier)

Bericht door ferre10 »

helm:schubert S1
lengte:1.75
1200GT met de ruit op de laagste stand,anders aandampen als de temp. onder de 15 gr. zakt.van alles geprobeerd niets helpt,alleen genoeg rijwind.
lawaai valt wel mee ,is vrij stil.
zou iets anders proberen bij een volgende aankoop.ingebouwde zonnescherm is wel zeer goed.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
benjamin.rt
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 mar 2006, 20:36
Locatie: brugge

Bericht door benjamin.rt »

hoi,ben er ook, heb schuberth C1

1)Rt 1150 2004 , sinds 1 maand met givi ruit.zadel hoogste stand

2) 1.85m

3) rij altijd met oordopjes van audisafe, op maat gemaakt.sinds die givi ruit is het gebulder veeeeeeeeeel verminderd. muziek is dus beter hoorbaar(speakers in helm). Nadeel vind ik bij regen het aandampen bij traag rijden of stilstand en bij zeer hevig regenen loopt het water aan de binnenkant van men vizier :( .
Bij men eerste scherm op men C heb ik een fogcity gekleeft, grote luxe. ga ik zeker weer doen. Damp is verleden tijd dan.

4)vriendin heeft bmw V maar ik vind de ruimte tussen aangezicht en scherm te close + die zonnebril is een mega luxe.volgende zal dus C2 (of3) worden.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Privé, een Nolan N101 systeem helm
op't werk, een BMW Evo 4
telkens op een RT 1150 :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

IRON GONZO schreef:spijtig :(

tis alleen voor RT rijders :cry:
Erg hè? Wat een schat aan kennis gaat hier verloren..... :wink:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

AfbeeldingAfbeelding
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Airoh AR300

Afbeelding

1 Met welk type RT rijdt u => R1100RT
2 Wat is uw lichaamslengte => 1m86cm
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai => ok
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen => yep

Ter info => verhoogde Givi ruit geplaatst
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Gele
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 jan 2006, 00:04
Locatie: sint kruis - Brugge
Contacteer:

Bericht door Gele »

Shubert Concept

1 R1200RT
2 1.74m
3 Betrekkelijk stil (vergeleken met enkele andere zéér stil)
3 bis: verlaagd zadel in laagste stand.
4 't zal dan de C2 worden, de concept wordt niet meer gemaakt
Gele: wel snel , niet rap
erteetje

Bericht door erteetje »

Schubert C1

1. r1100rt 1996 met givi scherm (scheelt een hele hoop)
2. 184 cm
3. Ik vind het lawaai erg aanvaardbaar. Ik heb steeds met systeem helm gereden (bmw 3, nolan en nu C1)
4. Zal zeker terug een Schubert C kopen. Vooral het zonneklepje vind ik fantastisch. De Nolan vind ik maar brol (oeps, 't is er toch uit)
fRaaS
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:16
Woonplaats: Meerbeke
Locatie: o-vl ninove

Bericht door fRaaS »

Erteetje : De Nolan vind ik maar brol (oeps, 't is er toch uit)

Kun je uitleggen waarom ??
Ik verweeg deze helm te kopen en iedere iedere info (pos of neg) is welkom.
Ik lees zeer pos. en ook neg. reacties. Lijkt een helm toch een persoonlijk item zoals kleur en smaak.

groeten,
fRaaS
fRaaS
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:16
Woonplaats: Meerbeke
Locatie: o-vl ninove

Bericht door fRaaS »

Heb zopas kunnen testrijden met een Nolan N102 en een Schubert Concept.
Ik rij met een R1100RS. Beide helmen waren even luidruchtig . Het zit/pascomfort is bij alletwee zeer goed.
Nolan biedt het voordeel klaar te zijn voor bluetooth, Schubert is dan beter wat viezier en zonnescherm en verluchting aangaat.
Geen makkelijke keuze, ik ga nog wat rondhoren welke helm "stil" is.
Het mag een integral zijn, een flip up- helm hoef ik niet echt meer, daar deze zowiezo luider is.
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

moto: RT1150
helm: Arai Condor (integraal)
lengte: 186cm
zadel: middenstad

Na overstap van VFR bleken oordoppen overbodig.

Om helemaal verlost te zijn van elk gebulder heb ik hogere ruit van Cee Baileys (+4.5 inch, eurocut) 160 met vizier open is een makkie.

Voordeel van de helm:
- kwaliteit
- stevige pasvorm
- goed sluitend en dik vizier

Nadelen:
- stevige prijs
- effectieve sluitband
- voering niet uitneembaar om te wassen
- aandampen
- werkende koelgaatjes in de zomer
- weinig plaats voor luidspreker

Tip: let eens op de luchtstroming onder je helm. Een sjaal of aansluitende buff doet veel gebulder verdwijnen. Test eens door je hand aan je kin te houden.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

Schubert C1 Concept systeemhelm

1) r1150rt 2001 standaardscherm in hoogste stand op autostrade en lagere stand bij lagere snelheid.
2) 1 m 80 cm
3) met scherm in hoogste stand prima, in combinatie met intercom, radio en GPS geluid. Was volgens verschillende bronnen de stilste helm in combinatie met intercom en ook goede inbouwmogelijkheden voor de luidsprekers
bij scherm naar omlaag en snelheid boven vb 80 km/u: dan moet ik volume van de radio 2 cijfertjes hoger zetten maar nog altijd prima.
4) Ja. of ik zou nog meer geld moeten kunnen uitgeven dan de C2 die nog stiller zou zijn, zeggen ze. ca 100 euro duurder geloof ik.
offshore_class1
Berichten: 122
Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
Locatie: In Vlaanderen

Bericht door offshore_class1 »

Bij koud of fris weer Evo 5 (een jaar ondervinding) = zit (bij mij) goed, geluid normaal, voordeel bleutooth(werkt perfect).
Bij warm weer AirFlow (3 jaar ondervinding)= al zeer veel plezier van gehad. Heb er een donker vizier op, is wel plezant, bij het betreden van een zaak, telkens verbaasde reactie's :?: , speciale look :roll:

1 Met welk type RT rijdt u => R1200RT
2 Wat is uw lichaamslengte => 1m84cm
3 Wat zijn uw bevindingen in verband met het lawaai => ok
4 Indien u vandaag de aankoop moet overdoen zou u dan terug dezelfde kopen => yes

NB. overweeg misschien wel hoger breder scherm te plaatsen.
Groetjes :D
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hi all,

In de MO Motorrad Magazine van Juli staat een test van een paar tophelmen. Het betreffen wel enkel integraalhelmen maar nuttig is het zeker. Heb enkel Top 5 hier, de puntenscore staat tussen haakjes.

Schubert S1 (19)

BMW Pro Race (15)
Shark RSR2 (15)

Shoei XR-1000 (14)
Arai Chaser (14)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
TonTon

Bericht door TonTon »

heb al een 10 tal jaar een BMW systeem IV helm , omdat hij serieus begint zijn pluimen te verliezen heb ik na veel rondkijken , lezen en overwegen een nwe Caberg Justissimo gekocht , vooral omdat er een ingebouwd zonnevizier inzit ( en ook de prijs t.o.v. bv een Schubert ).
heb deze online gekocht voor 179 € ! , normale prijs hier in belgie 279 €.
alles is zeer vlot verlopen , een paar weken later werd de helm mij bezorgd.
deze helm kan vlot omgebouwd worden naar een Jethelm en ik heb dat dan ook direkt gedaan ( ik ga mijn BMW houden voor de winterperiode omdat ie een antidamp vizier heeft van BMW zelf dat zeer goed is ).
ik heb ondertussen met de jethelm een weekend Mont St-Michel achter de rug ( 1362 km ) en ben geweldig tevreden van het draagkomfort en vooral van dat zonnevizier , je zet het gewone vizier omhoog en je ogen blijven beschermd.
het inbouwen van mijn Beahr intercom setje is al bij al vlot verlopen : ik heb langs bijde zijden een beetje "isimo" moeten wegsnijden zodat de speakertjes er mooi inpastten en de beugelmicro liet zich vanzelf monteren.
ik ben dan ook tevreden over mijn Caberg.
ps : omdat ik altijd oordopjes draag ( Alpine , http://www.alpine.nl ) , heb ik geen last van gebulder en kan dus niet oordelen of en hoeveel luider hij is dan de BMW , maar naar mijn gevoel is dit ook een redelijke stille helm.
Plaats reactie