Restauratie R100
Moderator: GVN
Restauratie R100
Zoals ik ooit eens beloofd heb in een topic op het R-subforum : een overzichtje van de restauratie van mijn 2-klepper.
'k Ga het hier niet allemaal apart posten, maar hier kan je alles terugvinden :
http://users.skynet.be/motorrestauratie
Hij staat helemaal bovenaan in't menu.
'k Ga het hier niet allemaal apart posten, maar hier kan je alles terugvinden :
http://users.skynet.be/motorrestauratie
Hij staat helemaal bovenaan in't menu.
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
schoon om te zien.
proficiat.
het kostenplaatje is wel redelijk hoog
proficiat.
het kostenplaatje is wel redelijk hoog
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Schitterend !!! Nog meer van deze projecten/website aub.
Zo'n project spookt ook al jaren door mijn hoofd maar ik denk niet zo technisch onderlegd te zijn als jij.
Vorig jaar is me nog een R12 uit 1937 met zijspan aangeboden voor amper 1000 euro. Ik dacht bij mezelf : daar kan je niet gekl**t aan zijn maar de moed zonk me snel in de schoenen toen ik daar aankwam. Alles maar dan ook alles zat in kartonnen dozen. Zelfs het motorblok was volledig gedemonteerd. Effe de eigenaar aanschouwen en toen het een absolute chaoot bleek ben ik er maar met mijn pollen van afgebleven. Hij wist namelijk niet goed of alles nog compleet was of niet.
Is er hier iemand die weet of er uberhaupt BMW's zijn die iets simpeler in mekaar steken ?? Een beginnersprojectje als het ware
Zijn er misschien forumleden afkomstig van het noorden van Antwerpen die hier misschien ook interesse in hebben. Kweste van misschien iets gezamelijk te doen...
gr
Dakke
Zo'n project spookt ook al jaren door mijn hoofd maar ik denk niet zo technisch onderlegd te zijn als jij.
Vorig jaar is me nog een R12 uit 1937 met zijspan aangeboden voor amper 1000 euro. Ik dacht bij mezelf : daar kan je niet gekl**t aan zijn maar de moed zonk me snel in de schoenen toen ik daar aankwam. Alles maar dan ook alles zat in kartonnen dozen. Zelfs het motorblok was volledig gedemonteerd. Effe de eigenaar aanschouwen en toen het een absolute chaoot bleek ben ik er maar met mijn pollen van afgebleven. Hij wist namelijk niet goed of alles nog compleet was of niet.
Is er hier iemand die weet of er uberhaupt BMW's zijn die iets simpeler in mekaar steken ?? Een beginnersprojectje als het ware
Zijn er misschien forumleden afkomstig van het noorden van Antwerpen die hier misschien ook interesse in hebben. Kweste van misschien iets gezamelijk te doen...
gr
Dakke
BMW R1100S, titaanzilver - mandarijn, 2001
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Ik heb de grootste bewondering voor je werk !
Ik ben hier bezig een 50/5 aan het restaureren, maar het ziet er meer uit als een Neandertahler in zijn grot, die een knots aan het maken is.
Een troost is dat de motor er weer origineel zal uitzien (wat moet op een /5 !). Buiten 2 uitlaten hoop ik niet teveel kosten te maken.
Je hebt er goed aan gedaan om die RS kuip te slopen. Misschien kan je ze verkopen (ter compensatie).
Nog proficiat,
Bob
Ik ben hier bezig een 50/5 aan het restaureren, maar het ziet er meer uit als een Neandertahler in zijn grot, die een knots aan het maken is.
Een troost is dat de motor er weer origineel zal uitzien (wat moet op een /5 !). Buiten 2 uitlaten hoop ik niet teveel kosten te maken.
Je hebt er goed aan gedaan om die RS kuip te slopen. Misschien kan je ze verkopen (ter compensatie).
Nog proficiat,
Bob
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Dakke,Dakke schreef: Nog meer van deze projecten/website aub.
Is er hier iemand die weet of er uberhaupt BMW's zijn die iets simpeler in mekaar steken ?? Een beginnersprojectje als het ware
Zijn er misschien forumleden afkomstig van het noorden van Antwerpen die hier misschien ook interesse in hebben. Kweste van misschien iets gezamelijk te doen...
gr
Dakke
Ik zou beginnen met een post-70 boxer. Vanaf de /5. Die zijn duurzaam gebouwd. Ze zijn eenvoudig om aan te werken en alle stukken zijn beschikbaar aan aanvaardbare prijzen. En het rijplezier evenaart dat van een recente boxer. Reken op 2000 euro voor de aankoop en 1000 euro voor de restauratie. Recentere boxers (/7, etc zijn nog goedkoper te vinden)
Een voorbeeld:
Nog één:
Ik sta tot je beschikking met raad en daad. Jammer dat ik een beetje ver woon...
Veel plezier met je project,
Bob
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
En ge hebt die kartonnen dozen hoedanook niet direct in uwe koffer gezwierd ???Dakke schreef:Vorig jaar is me nog een R12 uit 1937 met zijspan aangeboden voor amper 1000 euro. Ik dacht bij mezelf : daar kan je niet gekl**t aan zijn maar de moed zonk me snel in de schoenen toen ik daar aankwam. Alles maar dan ook alles zat in kartonnen dozen.
Waar was dat ? Hebt ge dat adres nog ? Is die nog steeds te koop ?
Hebbeuh !
Een van mijn beste vrienden heeft er ook zo eentje. Gekocht in kartonnen dozen voor destijds 4000€. 3 Jaar aan bezig geweest.
Nil volentibus arduum
Geen mens moet dat nog hebben. Zowel bij de Hobbyist als bij Gummikuh smijten ze die dingen bijna gratis naar uw hoofd wegens veel te veel in voorraad. Er zijn er kennelijk nog die ombouwen naar naked.bdemeyer schreef:Je hebt er goed aan gedaan om die RS kuip te slopen. Misschien kan je ze verkopen (ter compensatie).
Wat betreft moeilijkheidsgraad is er geen verschil tussen een R12 en een R7-reeks. Principes zijn allemaal hetzelfde gebleven. 't Is allemaal te zien welke moeite je wil doen om aan wisselstukken te geraken, en dan zijn die jaren '70-types idd wel een pak gemakkelijker. Daar vind je zonder moeite alles van, zelfs nieuw als het moet.
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
kijk eens op mijn site
daar staan verschillende links naar verenigingen die militaire-oldtimers restaureren en ook verkopen.
daar staan verschillende links naar verenigingen die militaire-oldtimers restaureren en ook verkopen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Awel ik vind die kuip wel iets hebben, ik heb je site alvast bij mijn favorieten gezet, ik heb zo'n project gepland voor volgende wintermaar dan met RS-kuip.
Mijn vrouw heeft zojuist de zever van mijn mond gekuist, prachtig gewoon, proficiat, knap werk en ik vind zeer professioneel uitgevoerd .
mvg Gunter
Mijn vrouw heeft zojuist de zever van mijn mond gekuist, prachtig gewoon, proficiat, knap werk en ik vind zeer professioneel uitgevoerd .
mvg Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98
clublid
clublid
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
prachtig gerestaureerd,
'k heb ooit ook een R100RS van 78 gehad en geheel naar nieuwstaat gerestaureerd. Heb er nog steeds spijt van dat ik hem ooit verkocht heb voor een R1100RT te kopen
De kuip is een van de best beschermende kuipen ooit voor een motorfiets gemaakt,
Heb er ooit van St tropez naar Gent mee gereden in een kleine 9,5 uur zonder de minste vorm van vermoeidheid, door alle weersomstandigheden ,regen en broeiende hite,
'k heb ooit ook een R100RS van 78 gehad en geheel naar nieuwstaat gerestaureerd. Heb er nog steeds spijt van dat ik hem ooit verkocht heb voor een R1100RT te kopen
De kuip is een van de best beschermende kuipen ooit voor een motorfiets gemaakt,
Heb er ooit van St tropez naar Gent mee gereden in een kleine 9,5 uur zonder de minste vorm van vermoeidheid, door alle weersomstandigheden ,regen en broeiende hite,
Neen, "dozen" zijn veertien dagen later toch verkocht (weet niet aan wie). Was wel een burgerversie die naar verluid toch iets minder waard zijn. Wat ik wel gezien heb is dat een "echte" BMW was en geen EMW.En ge hebt die kartonnen dozen hoedanook niet direct in uwe koffer gezwierd ???
Waar was dat ? Hebt ge dat adres nog ? Is die nog steeds te koop ?
Hebbeuh !
Die kerel had trouwens nog een harley staan van de jaren 40. Deze was gerestaureerd voor 99 %, enkel nog iets met een benzineleiding en dan was hij klaar. Denk dat hij ondertussen nog ni klaar is, was ondertussen met een auto begonnen...
gr
Dakke
BMW R1100S, titaanzilver - mandarijn, 2001
'k Heb hier nog een link naar een schitterende R69-restauratiesite :
http://www.snafu.org/restore/engine/assembly2.html
Enorm gedetailleerd, dat wel.
Nog eentje van een R90S :
http://www.xs4all.nl/~ambu/
Eentje over R80GS en R100TIC :
http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/jo ... /index.htm
http://www.snafu.org/restore/engine/assembly2.html
Enorm gedetailleerd, dat wel.
Nog eentje van een R90S :
http://www.xs4all.nl/~ambu/
Eentje over R80GS en R100TIC :
http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/jo ... /index.htm
Nil volentibus arduum