Kabelboom bedrading????

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Kabelboom bedrading????

Bericht door Josram »

Hallo Oldtimer liefhebbers,
Mijn Restauratie van mijn R60/5 1970 schiet al goed op. Vermitis ik geen computer freek ben en me daar ook nog niet heb kunnen toeleggen, kan ik dus ook geen foto's laten zien.
Mijn vraag is eigenlijk: omdat ik de kabelboom zou willen vernieuwen (alle bedrading), had ik graag de draad met hun kleurcode ergens willen bemachtiggen. Ik heb al op internet en de gouden gids aan het rondsnuffellen geweest, maar niets gevonden. Ik denk dat ik ongeveer 13 verschillende combinaties nodig heb, en telkens een stuk van ongeveer 2m lengte. De diameter is 1.5mm voor de meeste, enkel de rode draad is 4mm diameter (batterij).
Er moet toch ergens deze draad verkrijgbaar zijn??
Ik weet dat je de kabelbaan volldig kan kopen bij de Hobbyist (Gummikuh), maar dat is voor mij geen optie, dus graag andere voorstellen.
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

als je nog wat gezduld hebt zal ik eens kijken in mijn originele handboeken van de 60/5
hopelijk vind ik iets.
dan scan ik het wel in en stuur het je door
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Ik heb daar ook al naar gezocht, naar die typische veelkleurige kabels.
Tot nu toe nergens nieuw gevonden.

Ik gebruik een beetje mijn eigen systeem : hoofdstroomdraden rood, massa en retourdraden zwart, kabels van en naar handvatten bruin, verlichting donkerblauw, pinkers en claxon wit-zwart (speakerkabel bvb). Als er veel draden van 1 kleur zijn gebruik ik gele nummerklemmetjes die bvb in schakelkasten gebruikt worden.

Doet -voor mij althans- niets af aan de potentiële waarde van een motorfiets, als het maar netjes en proper ineen zit.

Als je persé toch de originele kleurtjes wil, kan je misschien op beurzen en bij afbraakzaken op zoek naar 2dehands kabelbomen en daaruit de benodigde kleuren halen...

Waarom is het volledig kopen van een kabelboom bij de Hobbyist geen optie ? 2dehands kosten die toch niet veel...zelfs nieuw vallen ze best mee.
Nil volentibus arduum
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Jos, ik heb hier nog ergens kabel liggen die genummerd is. Daar kan je gerust 2 meter van hebben. :wink:
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

Hallo,
Bart; de juiste kleurcode heb ik wel, enkel de draad zou ik nodig hebben.
Raketman; De kabelboom moet een beetje mijn persoonlijkheid hebben vind ik. (enkele wijzigingen). Dus als ik deze van de hobbyist moet aanpassen ben ik even ver.
John; dat is zeer vriendelijklijk van je aanbod, en genummerde draad zou eventueel ook wel een optie zijn, maar ik heb wel 13 keer 2m nodig.
Er moeten toch wel ergens autohandelaars, garagisten of andere zijn die ook elektriciteit aanpassen en of vernieuwen????
Alvast bedankt voor de reactie. :D
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

op de sloop vind je auto's met dashboards vol bedrading... in geuren en kleuren,dikte's en meestal lang genoeg om een kabelboom te fiksen :wink:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

J :lol: s, ik bedoelde dan ook 13X2meter
Josram
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:10
Locatie: Kapellen

Bericht door Josram »

Bedankt mannen,
K'ben vandaag naar mijn Fiat dealer geweest in Stabroek en die had nog een doos staan met restjes. Ik mocht er mijn gerief uithalen en hem de doos achteraf terug bezorgen. Nog enkele aanpassingetjes en mijn kabelboom is volledig af. Blijkbaar zijn er toch nog goede garagisten in de buurt hé.
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
Plaats reactie