REDUCERING Kw/pk
Moderator: GVN
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
REDUCERING Kw/pk
Vraagje, heeft er iemand weet dat men een motor van 2015 op volle vermogen (160PK) ingeschreven in Duitsland kan laten reduceren naar 106 PK om de inschrijvingskost te verminderen ?
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
- Woonplaats: Sint-Joris-Weert
- Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)
Re: REDUCERING Kw/pk
Volgens mij niet !....
Is hetzelfde principe als een 50cc bromfiets, eens je die inschrijft als motorfiets kan je dat niet meer 'terugdraaien'.
(of de wetgeving hieromtrent moest veranderd zijn ?)
Is hetzelfde principe als een 50cc bromfiets, eens je die inschrijft als motorfiets kan je dat niet meer 'terugdraaien'.
(of de wetgeving hieromtrent moest veranderd zijn ?)
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Re: REDUCERING Kw/pk
Diep in de kempen zit er ergens een tweedehands motodealer die zo goed als al zijn moto's 'naar keuze' op 25/35KW of full power kan leveren.
'Den truuk' die hij gebruikt is de moto uitvoeren naar D, laten aanpassen en keuren in D en terug in voeren naar B. Het kan dus volgens mij wel. Alleen zul je op zoek moeten gaan naar juiste Duitse connecties ...
'Den truuk' die hij gebruikt is de moto uitvoeren naar D, laten aanpassen en keuren in D en terug in voeren naar B. Het kan dus volgens mij wel. Alleen zul je op zoek moeten gaan naar juiste Duitse connecties ...
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: REDUCERING Kw/pk
Heb de vraag ook gesteld in Duitsland waar ze dergelijk motor aanbieden.
Wacht op antwoord.
Wacht op antwoord.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: REDUCERING Kw/pk
Je zou dan inderdaad een herkeuring moeten laten doen in Duitsland waar men een nieuw conformiteitsattest aflevert waarop 106 pk staat ipv de 160. Dan pas zou je het opnieuw kunnen inschrijven in België.
Er zullen waarschijnlijk wel garages te vinden zijn die dat willen doen, alleen is de vraag tegen welke prijs.
Er zullen waarschijnlijk wel garages te vinden zijn die dat willen doen, alleen is de vraag tegen welke prijs.
Re: REDUCERING Kw/pk
Is het sop de kool waard?
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: REDUCERING Kw/pk
Ondertussen ook antwoord gekregen van Duitse dealers.
Zou niet meer mogelijk zijn om reden dat de Belgisch autoriteiten/wetgeving strenger is geworden en inschrijving weigeren (????)
Is natuurlijk een uitleg waar je weinig aan hebt. Moest er iemand zijn die daar toch ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Zou niet meer mogelijk zijn om reden dat de Belgisch autoriteiten/wetgeving strenger is geworden en inschrijving weigeren (????)
Is natuurlijk een uitleg waar je weinig aan hebt. Moest er iemand zijn die daar toch ervaring mee heeft hoor ik het graag.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: REDUCERING Kw/pk
Aaaaah, doet Geert dat zo? Ik vroeg het mij al af!J@n schreef:Diep in de kempen zit er ergens een tweedehands motodealer die zo goed als al zijn moto's 'naar keuze' op 25/35KW of full power kan leveren.
'Den truuk' die hij gebruikt is de moto uitvoeren naar D, laten aanpassen en keuren in D en terug in voeren naar B. Het kan dus volgens mij wel. Alleen zul je op zoek moeten gaan naar juiste Duitse connecties ...
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: REDUCERING Kw/pk
En wie is Geert en waar zit Geert?
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: REDUCERING Kw/pk
http://www.ggmotoren.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: REDUCERING Kw/pk
Merci
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: REDUCERING Kw/pk
Sinds wanneer? Ik heb een teruggetunede K13R uit Frankrijk perfect kunnen inschrijven aan verminderd vermogen. Al die Belgische motoren met verminderd vermogen idem: ze kunnen toch niet plots gaan weigeren om die in te schrijven op een nieuwe persoon? Als die Duitse motor officiële Duitse documenten heeft die stellen dat 'ie op 100pk draait, dan zie ik het probleem niet. Tenzij ze weer ergens één of ander puntje gevonden hebben op basis waarvan ze (hoogst waarschijnlijk tegen de wet in) moeilijk over doen.panneman.be schreef:Ondertussen ook antwoord gekregen van Duitse dealers.
Zou niet meer mogelijk zijn om reden dat de Belgisch autoriteiten/wetgeving strenger is geworden en inschrijving weigeren (????)
Is natuurlijk een uitleg waar je weinig aan hebt. Moest er iemand zijn die daar toch ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door gTa9000 op 04 feb 2016, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: REDUCERING Kw/pk
gTa9000, het gaat over ingeschreven motoren in Duitsland die niet meer op een verminderd vermogen "zouden kunnen" ingeschreven worden.
een motor die al een verlaagd vermogen heeft is uiteraard gen probleem.
een motor die al een verlaagd vermogen heeft is uiteraard gen probleem.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: REDUCERING Kw/pk
OK.
Mag ik dan uit je post afleiden dat die Belgische autoriteiten (die inschrijving aan verminderd vermogen weigeren) wéét hebben van die vermogensvermindering? Dat zou dan betekenen dat de vermogensvermindering als een bijkomende regel op de Fahrzeugbrief wordt vermeld en dat er geen nieuwe Fahrzeugbrief wordt afgeleverd? (Dan klinkt dat logisch.) Mocht men in Duitsland nieuwe papieren afleveren (na de vermogensvermindering) met énkel maar het verminderd vermogen op, dan weten die Belgische autoriteiten daar toch niks van?
Mag ik dan uit je post afleiden dat die Belgische autoriteiten (die inschrijving aan verminderd vermogen weigeren) wéét hebben van die vermogensvermindering? Dat zou dan betekenen dat de vermogensvermindering als een bijkomende regel op de Fahrzeugbrief wordt vermeld en dat er geen nieuwe Fahrzeugbrief wordt afgeleverd? (Dan klinkt dat logisch.) Mocht men in Duitsland nieuwe papieren afleveren (na de vermogensvermindering) met énkel maar het verminderd vermogen op, dan weten die Belgische autoriteiten daar toch niks van?
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: REDUCERING Kw/pk
Hoe de vork juist in de steel zit weet ik (nog) niet.
Feit is dat Duitse dealer zegt dat het niet mogelijk is. Als je op de website van BMW gaat kijken vind je er ook geen (zo goed als nieuwe) met gereduceerd vermogen. Waarom het niet meer kan en of het met een bestaande of nieuwe Fahrzeugbrief is weet ik niet.
Feit is dat Duitse dealer zegt dat het niet mogelijk is. Als je op de website van BMW gaat kijken vind je er ook geen (zo goed als nieuwe) met gereduceerd vermogen. Waarom het niet meer kan en of het met een bestaande of nieuwe Fahrzeugbrief is weet ik niet.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: REDUCERING Kw/pk
't Zou gek zijn dat BMW zou stoppen met vermogensreducties omdat de Franse wet is gewijzigd. In Duitsland zijn er toch ook fiscale/verzekeringstechnische redenen om vermogen te reduceren?
Maar ik kan me inbeelden dat een merk zoals BMW inderdaad dat gedoe met die vermogenswijzigingen om her en der wat taxen uit te sparen, grondig beu wordt. 't Zou me inderdaad niet verwonderen dat zoiets ooit ophoudt...
Keep us informed!
Maar ik kan me inbeelden dat een merk zoals BMW inderdaad dat gedoe met die vermogenswijzigingen om her en der wat taxen uit te sparen, grondig beu wordt. 't Zou me inderdaad niet verwonderen dat zoiets ooit ophoudt...
Keep us informed!
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: REDUCERING Kw/pk
verleden week bij peter d'haese politie inspecteur als gastspreker en hij zei ook dat niet meer mogelijk is
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Re: REDUCERING Kw/pk
patrick k100 schreef:verleden week bij peter d'haese politie inspecteur als gastspreker en hij zei ook dat niet meer mogelijk is