R1150RT doet niets meer
Moderator: GVN
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 sep 2007, 16:18
- Locatie: Puurs
R1150RT doet niets meer
vandaag de motor gestart en slaagt af na een minuut, en start niet meer , de relais en zekeringen getest niets stuk, de bougies vonken niet en dan de tupperware afgehaald en de injectors geven niets .
ik heb al eens gegoogeld en denk dan aan de Hall sensor, heeft er nog iemand tips , bijv geeft de toerenteller leven bij starten ? of nog andere dingen die ik kan testen.
indien deze stuk is kan ik deze op het BDP gelijkzetten met een simpele multimeter
al merci voor eventuele reacties
ik heb al eens gegoogeld en denk dan aan de Hall sensor, heeft er nog iemand tips , bijv geeft de toerenteller leven bij starten ? of nog andere dingen die ik kan testen.
indien deze stuk is kan ik deze op het BDP gelijkzetten met een simpele multimeter
al merci voor eventuele reacties
Re: R1150RT doet niets meer
Als 't Hall sensoren zijn is een vaak terugkerend kenmerk op en neer dansende toerentellernaald bij 't starten omdat die ook zijn puls van de hallsensoren krijgt.
geen vonk, dan zou ik maar eens een andere bestellen, FreekC op 't Nederlands forum verkoopt voor een erg aangename prijs een revisie...
geen vonk, dan zou ik maar eens een andere bestellen, FreekC op 't Nederlands forum verkoopt voor een erg aangename prijs een revisie...
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: R1150RT doet niets meer
Geen vonk en geen benz lijkt wel op hall sensor, (Zoals hier al gezegd) al komt het bij de 1150 serie niet zo heel vaak voor, bij de 1100 serie veel vaker.
Simpele test is bougies eruit, in 6de, contact op en wiel of krukas ronddraaien, normaal moet je benzine pomp even aanslaan net voor BDP. Of met multimeter/lampje zie onder. Indien niet is de kans groot dat je hal gevers defect zijn. Moest je nu wel een vonk hebben zou wss je benzine pomp defect zijn.
Ook de stekker vd benz pomp rechts onder de tank even checken, soms wordt die bij onderhoud niet goed vergrendeld.
Recent een andere riem gestoken? Soms wordt de bekabeling vd hal gever beschadigd als je met een schroevendraaier oid de alternator opheft om de riem op spanning te zetten.
Eentje bestellen bij Freek is idd de goedkoopsten en beste oplossing, bij de dealer ga je richting 300€ voor een halgever plaatje.
Simpelste manier om te vervangen is aan weerszijden vh plaatje een merkteken te zetten en de nieuwe daar op af te stellen.
Je kan nog eens checken nadien en eventueel bijregelen met behulp van een multimeter of lampje, massa op blok, plus op oranje draad van halgever stekker. Lampje gaat aan als je op bdp staat.
Om je onderste riempoelie te verwijderen gebruik je het gat a.d. starter om het vliegwiel te blokkeren in BDP (achteraf niet vergeten!) of je laat iemand op de achterrem duwen, dan krijg je de krukas bout ook los (16 dop). Bij terugplaatsen poelie op uitsparing letten, die moet goed zitten.
Simpele test is bougies eruit, in 6de, contact op en wiel of krukas ronddraaien, normaal moet je benzine pomp even aanslaan net voor BDP. Of met multimeter/lampje zie onder. Indien niet is de kans groot dat je hal gevers defect zijn. Moest je nu wel een vonk hebben zou wss je benzine pomp defect zijn.
Ook de stekker vd benz pomp rechts onder de tank even checken, soms wordt die bij onderhoud niet goed vergrendeld.
Recent een andere riem gestoken? Soms wordt de bekabeling vd hal gever beschadigd als je met een schroevendraaier oid de alternator opheft om de riem op spanning te zetten.
Eentje bestellen bij Freek is idd de goedkoopsten en beste oplossing, bij de dealer ga je richting 300€ voor een halgever plaatje.
Simpelste manier om te vervangen is aan weerszijden vh plaatje een merkteken te zetten en de nieuwe daar op af te stellen.
Je kan nog eens checken nadien en eventueel bijregelen met behulp van een multimeter of lampje, massa op blok, plus op oranje draad van halgever stekker. Lampje gaat aan als je op bdp staat.
Om je onderste riempoelie te verwijderen gebruik je het gat a.d. starter om het vliegwiel te blokkeren in BDP (achteraf niet vergeten!) of je laat iemand op de achterrem duwen, dan krijg je de krukas bout ook los (16 dop). Bij terugplaatsen poelie op uitsparing letten, die moet goed zitten.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: R1150RT doet niets meer
Naam: Handige Harry
Project: Help brummer doet niks meer
Project: Help brummer doet niks meer
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: R1150RT doet niets meer
Niks beters te doen?KeeS16 schreef:Naam: Handige Harry
Project: Help brummer doet niks meer
Re: R1150RT doet niets meer
Om 00.34 sliep ik al lekker, dus...John schreef:Niks beters te doen?KeeS16 schreef:Naam: Handige Harry
Project: Help brummer doet niks meer
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 sep 2007, 16:18
- Locatie: Puurs
Re: R1150RT doet niets meer
Merci
het was idd de hall sensor en er zaten inderdaad nog restanten van een oude riem tussen de riemschijf en de sensor, ik denk dat ik mijne naam ga veranderen.
ineens ook een groot onderhoud gedaan alle filters vloeistoffen en rem blokken vervangen.
bedankt voor de goede tips.
het was idd de hall sensor en er zaten inderdaad nog restanten van een oude riem tussen de riemschijf en de sensor, ik denk dat ik mijne naam ga veranderen.
ineens ook een groot onderhoud gedaan alle filters vloeistoffen en rem blokken vervangen.
bedankt voor de goede tips.
Dirk Pauwels schreef:Geen vonk en geen benz lijkt wel op hall sensor, (Zoals hier al gezegd) al komt het bij de 1150 serie niet zo heel vaak voor, bij de 1100 serie veel vaker.
Simpele test is bougies eruit, in 6de, contact op en wiel of krukas ronddraaien, normaal moet je benzine pomp even aanslaan net voor BDP. Of met multimeter/lampje zie onder. Indien niet is de kans groot dat je hal gevers defect zijn. Moest je nu wel een vonk hebben zou wss je benzine pomp defect zijn.
Ook de stekker vd benz pomp rechts onder de tank even checken, soms wordt die bij onderhoud niet goed vergrendeld.
Recent een andere riem gestoken? Soms wordt de bekabeling vd hal gever beschadigd als je met een schroevendraaier oid de alternator opheft om de riem op spanning te zetten.
Eentje bestellen bij Freek is idd de goedkoopsten en beste oplossing, bij de dealer ga je richting 300€ voor een halgever plaatje.
Simpelste manier om te vervangen is aan weerszijden vh plaatje een merkteken te zetten en de nieuwe daar op af te stellen.
Je kan nog eens checken nadien en eventueel bijregelen met behulp van een multimeter of lampje, massa op blok, plus op oranje draad van halgever stekker. Lampje gaat aan als je op bdp staat.
Om je onderste riempoelie te verwijderen gebruik je het gat a.d. starter om het vliegwiel te blokkeren in BDP (achteraf niet vergeten!) of je laat iemand op de achterrem duwen, dan krijg je de krukas bout ook los (16 dop). Bij terugplaatsen poelie op uitsparing letten, die moet goed zitten.