regen...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Pinker
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mar 2005, 20:17
Locatie: Limburg

regen...

Bericht door Pinker »

Ik heb vandaag 200 km gereden en zo goed als niks kunnen zien, bijna op de tast. Wat kan ik doen opdat mijn visier min of meer doorzichtig blijft?
Iemand tips?
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
benoit
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:12
Locatie: Lot

Bericht door benoit »

Ik gebruik de strip die op mijn linker wijswinger zit (van de handshoen) als ruitenwisser.
K75
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

Vizier een klein beetje opzenzetten 1 à 2 cm voor betere verluchting, alzo vermijd je aandampen langs binnenkant
:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Pinlock binnenvizier of een Fog City shield, beide werken bij mij goed. Sommige helmfirmas hebben optioneel een soort pilotenkapje voor over je neus waardoor de lucht die je uitademt naar beneden gaat ipv naar boven.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
danielGS
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:25
Locatie: Zuienkerke

Bericht door danielGS »

Tegen aandampen binnenkant , vizier ietsje openzetten en voor de buitenkant het vizier met polish (simonis ) behandelen dan kan het water zich niet vastzetten.wel opletten dat je zachte polish neemt voor lak en niet voor croom anders word je vizier mat.En de tip van JP helpt ook goed.
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Pinker
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mar 2005, 20:17
Locatie: Limburg

Bericht door Pinker »

Merci voor de input, ik ga zeker zo'n coatingske proberen en visier een beetje openzetten had ik gisteren geprobeerd maar dan waaide de regen gewoon binnen. Heeft er iemand zo'n kapje in een shubert concept 2 ?
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

met een concept moet je 't vizier gewoon in de 'naar voren stand' trekken... die twee plastic toppen bovenop 't vizier en je schuift het naar voor enkele mm, dan laat laat je 't gewoon gesloten als altijd en je zal merken dat dat goed werkt... de oplossing is eigenlijk ingebouwd, een spatje water op je gezicht zal je wel eens hebben maar die voelt erger aan dan dat ie is :wink:
Bruno
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2004, 12:17
Locatie: brussel-halle-vilvoorde

Bericht door Bruno »

Visier kuisen met Pledge. De regen druppels vliegen er gewoon af.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

Marnix.

Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Danny schreef:met een concept moet je 't vizier gewoon in de 'naar voren stand' trekken... die twee plastic toppen bovenop 't vizier en je schuift het naar voor enkele mm, dan laat laat je 't gewoon gesloten als altijd en je zal merken dat dat goed werkt... de oplossing is eigenlijk ingebouwd, een spatje water op je gezicht zal je wel eens hebben maar die voelt erger aan dan dat ie is :wink:
Klein nadeel, druppels lopen dan aan de binnenkant van je vizier, en die kan je niet afvegen met je vinger
Ik heb in een shubert ook een probleem met een pinlock, verkies toch fogcity en vizier dichthouden.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Just, druppels lopen er dan gewoon langs de binnenkant af, wat het zicht dan ook weer bemoeilijkt. Ik kocht dat nieuwe ding van FogCity en ben er tot nu toe tevreden over.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

dat die druppels erin lopen zal toch van je gestalte en type ruit afhangen want daar heb ik geen last van... de wondere wereld van aerodynamica...
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Euuuuuuuh, verhoogde ruit van Secdem en 1.90 groot.
'k Zeg ook niet dat de druppels er massaal inlopen, maar toch teveel om m'n zicht vrij te laten. Bij heel lichte regen lukt het wel.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

standaard ruit R1150GS en 1.85mr ook de hoofdhoek (helm) enzo spelen een rol daarom is 't zo moeilijk om op zulke dingen echt goeie tips te geven... dan maar een pin lockske erin :wink:
....

Bericht door .... »

C2 een beetje naar voor klikken voor de damp langs de binnenkant en regelmatig tijdens het rijden gewoon dichtdrukken als er teveel damp is één kant openklikken 100 m verder terug toe doen,tegen de regen RAIN-X helpt als je het gebruikt zoals het moet , tegen de mist en motregen helpt het niet zo goed en gebruik ik het zeemvelstukje op mijn handschoen en dat werkt prima.
Een gat in de markt een ruitenwisser op een helm zou wat zijn :wink:
GSfili
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2005, 13:13
Locatie: Jabbeke

Bericht door GSfili »

Dirk Pauwels schreef:
Danny schreef:met een concept moet je 't vizier gewoon in de 'naar voren stand' trekken... die twee plastic toppen bovenop 't vizier en je schuift het naar voor enkele mm, dan laat laat je 't gewoon gesloten als altijd en je zal merken dat dat goed werkt... de oplossing is eigenlijk ingebouwd, een spatje water op je gezicht zal je wel eens hebben maar die voelt erger aan dan dat ie is :wink:
Klein nadeel, druppels lopen dan aan de binnenkant van je vizier, en die kan je niet afvegen met je vinger
Ik heb in een shubert ook een probleem met een pinlock, verkies toch fogcity en vizier dichthouden.
enkele kleine druppeltjes lopen binnen (kan het nu goed zien als het zout aandroogt), maar dit belemmerd het zicht veel minder dan de minste damp. Zolang je maar kan doorrijden en je vizier toehouden en vooruitgeklikt zijn er eigenlijk weinig problemen met damp en een C2, maar als je zo in het dorpsverkeer zit bij regenweer :? :? , dat is sukkelen. :oops:
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
SpecialK
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 feb 2005, 16:21

Bericht door SpecialK »

heb in mijn C2 zo'n fogcity gekleefd en heb sindsdien geen problemen meer gehad. had ik al veel eerder moeten doen... aanrader dus !
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Bericht door JohanGS »

Incognito (Mo) schreef:C2 een beetje naar voor klikken voor de damp langs de binnenkant en regelmatig tijdens het rijden gewoon dichtdrukken als er teveel damp is één kant openklikken 100 m verder terug toe doen,tegen de regen RAIN-X helpt als je het gebruikt zoals het moet , tegen de mist en motregen helpt het niet zo goed en gebruik ik het zeemvelstukje op mijn handschoen en dat werkt prima.
Een gat in de markt een ruitenwisser op een helm zou wat zijn :wink:
Die ruitenwisser bestaat echt, kan je op één van je wijsvingers monteren te koop bij den Hein :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Plaats reactie