welke stuurkappen passen op een R80GS van 1992

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
motorcycle boy
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
Contacteer:

welke stuurkappen passen op een R80GS van 1992

Bericht door motorcycle boy »

Hallo, ik ben op zoek naar stuurkappen - allé ja, van die handbeschermers - voor mijn R80GS van 1992.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

acerbis past zeker en TT levert ook wat

http://www.touratech.de/Shop/de/dept_600.html
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Geen ervaring maar ik zie er hier staan van Acerbis in de 1999 catalogus van Hein Gericke. Artikelnummers 22003960 (wit) 22003979 (zwart) Zolang de voorraad strekt staat erbij. Misschien even controleren op hun website...
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Van waar ben jij mb? Ik woon in de buurt van Genk.

Ik heb hier nog wat liggen, ik denk dat die van een R80GS zijn. Als je eens wilt langskomen en ze passen, mag je ze hebben voor een Appel en een Ei. Verzin maar wat :D

Salut,
Michel
Afbeelding
motorcycle boy
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

MiGSel schreef:Van waar ben jij mb? Ik woon in de buurt van Genk.

Ik heb hier nog wat liggen, ik denk dat die van een R80GS zijn. Als je eens wilt langskomen en ze passen, mag je ze hebben voor een Appel en een Ei. Verzin maar wat :D

Salut,
Michel
Genk. :shock: Ikke van omgeving Aalst. Tja, misschien dat ik van 't weekend eens kan proberen passeren...
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Bericht door w »

motorcycle boy schreef: Genk. :shock: Ikke van omgeving Aalst. Tja, misschien dat ik van 't weekend eens kan proberen passeren...
Dan krijgt hij iets voor niks, en dan nog moeilijk doen over de afstand :lol: :lol: :lol: (grapje he :wink: )
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Tja, je ziet maar.

Stuur effe een mailtje een dag op voorhand als je wilt langskomen aub.

Salut,
Michel
Afbeelding
motorcycle boy
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

Stefken schreef:
motorcycle boy schreef: Genk. :shock: Ikke van omgeving Aalst. Tja, misschien dat ik van 't weekend eens kan proberen passeren...
Dan krijgt hij iets voor niks, en dan nog moeilijk doen over de afstand :lol: :lol: :lol: (grapje he :wink: )
Tja, :evil: :wink: , de eerste vier avonden van de week avondschool. De vrijdagavond vergadering. Overdag natuurlijk werken eh. :? Zaterdag is gereserveerd voor inkopen te doen. Ne mens moet toch ooit ne keer nieuw WC-papier en tandpasta kopen eh. :D Dus schiet er enkel zondag over. Als we dan door mijn of andere ouders geïnviteerd worden is dus heel de week bezet ! . :shock: :D
Nu zondag bvb ga ik de pc van mijne gebuur moeten herinstalleren. Dat heb ik al drie weken geleden beloofd. :oops:
Kortom miGSel, ik aanvaard uw aanbod gretig en enthousiast en zal u mailen als er eens een dagje vrij is. :D
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

En rij je dan eigenlijk nog met die R80? :wink:
Afbeelding
motorcycle boy
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

MiGSel schreef:En rij je dan eigenlijk nog met die R80? :wink:
Sinds ik die gekocht heb in augustus 2005 ongeveer een 1500km. Vorige zondag nog een 200km op de winterrit van forumleden van het M&T-forum. Hier een fotoke, ge kunt de GS niet missen:
http://img450.imageshack.us/img450/2211/77rp.jpg
En jawel, voor de gelegenheid met stuurmoffen uitgerust. 8)

Die rit was eigenlijk een eerste langeduurtest. :D Ik heb tussen de aankoop en nu nogal werk gehad om hem lekdicht te krijgen: cylinders eraf, carter eraf, versnellingsbak eraf, .... 8)

Verder gebruik ik hem regelmatig om mee naar 't werk te gaan, hoewel ik daarvoor vooral de XJR gebruik. Die heeft sinds de aankoop in april 2005 al ongeveer 19.000kms gedaan. :)

Volgend jaar in mei staat met de GS een heuse endurovakantie van een week in de Vogezen gepland. Tegen dan moeten er noppenbanden op en deftige stuurkappen. Liefst van dedie dat doorlopen tot aan het (bij de GS ontbrekende) stuurgewicht.

Later misschien nog stevige vering vooraan en ahteraan, om bvb zware pistes te gaan doen in Marokko of de OstAlpen. Maar daarvoor moet de GS eerst bewijzen dat hij betrouwbaar genoeg is.
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

motorcycle boy schreef: Ik heb tussen de aankoop en nu nogal werk gehad om hem lekdicht te krijgen: cylinders eraf, carter eraf, versnellingsbak eraf, .... 8)
Heb je de lekken gevonden ? Heb je de keerring van de krukas moeten vervangen ? Moet ik waarschijnlijk binnekort doen, daarom ...

Bedankt,
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

motorcycle boy schreef:... en deftige stuurkappen. Liefst van de die dat doorlopen tot aan het (bij de GS ontbrekende) stuurgewicht.
Die ik hier heb liggen, zitten NIET vast op het uiteinde van het stuur, het zijn "losse" kappen van BMW.
Als je dat zoekt, moet je Acerbis nemen.
Salut,
Michel
Afbeelding
motorcycle boy
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

bdemeyer schreef:
Heb je de lekken gevonden ? Heb je de keerring van de krukas moeten vervangen ? Moet ik waarschijnlijk binnekort doen, daarom ...

Bedankt,
We hebben aan de basis van de cylinders wat siliconen aangebracht omdat de Hobyist daarvoor geen dichtingen kon aanbieden. Nieuwe stoterstangrubbers, cylinderkop- en kleppendekseldichtingen zijn ook geplaatst. Verder hebben we de dichtingsring van de uitgaande as van de versnellingsbak moeten vervangen. Op nog geen 1000 km was mijn achterbrug volgelopen, en mijn v-bak leeg.... Bij demontage bleek de dichting compleet in twee gespleten te zijn.

Momenteel registreer ik een heel klein beetje zweten onderaan het ontstekingsdeksel, vermoedelijk dus aan de distributieriem. Als dat ooit erger wordt, gaan we dat ook moeten dichten.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Bericht door Jo De Paepe »

hola,

Ik heb er bij Hein Ghericke gekocht van POLISPORTS .ze zien heel stevig uit
Afbeelding
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
motorcycle boy
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

Hoi,

vandaag heb ik Acerbis-stuurkappen proberen monteren. Het is helaas bij proberen gebleven. Deze Rally Pro stuurkappen hebben twee bevestigingspunten. Eén aan 't handvat en één op de stuurbuis. Wel, de spacer die op de stuurbuis gemonteerd moet worden, zit grandioos in de weg van de stuurkuip ! Na montage kan ik mijn stuur maar een tiental cm verdraaien.

Kortom, ze passen wel, maar je geraakt geen enkele bocht meer door. :cry: Het zullen dus de originele stuurkappen worden.
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Zomaar een gedacht :

zou het probleem niet op te lossen zijn met het monteren van andere risers ? Het stuur iets hoger en/of iets verder achteruit plaatsen kan soms wonderen doen.

Of anders nekeer zien of die binnenste beugels niet te vervangen zijn door een zelfgemaakt alternatief.
Nil volentibus arduum
motorcycle boy
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

Raketman schreef:Zomaar een gedacht :

zou het probleem niet op te lossen zijn met het monteren van andere risers ? Het stuur iets hoger en/of iets verder achteruit plaatsen kan soms wonderen doen.

Of anders nekeer zien of die binnenste beugels niet te vervangen zijn door een zelfgemaakt alternatief.
Wel, het is geen slecht idee, een hoger stuur zou ook handiger zijn bij off-road gebruik. Je mag altijd zelf eens komen meedenken. Al ziende ontdekt men meer. Weet echter wél dat de harmonie tussen stuurkuip, scherm en stuurbuis zéér nauwe toleranties heeft. En met nauw bedoel ik dan echt wel halve en hele millimeters!
Plaats reactie