R 100 GS Paris Dakar 1991
Moderator: GVN
R 100 GS Paris Dakar 1991
Ik heb een "oude" GS gekocht en ben op zoek naar wat tweedehands onderdelen. Uitlaat / KM teller (zwaar aan geprutst) moeten eigelijk vernieuwd worden.
Kan er iemand mij een tip geven?
Kan er iemand mij een tip geven?
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
- Woonplaats: Zonhoven
- Locatie: Zonhoven
- Contacteer:
http://www.hobbyist.nl/
http://www.bmwboxertoko.nl/
Succes met de nieuwe brommer en welkom op het forum!
Michel
http://www.bmwboxertoko.nl/
Succes met de nieuwe brommer en welkom op het forum!
Michel
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Hier alvast hoe het niét moet:Herwig schreef:Ik denk dat ik maar is Hollandwaarts trek. Die lijken toch wel dé specialisten in het conserveren.
THX
http://members.home.nl/hierisjacco/
of
http://users.skynet.be/motorrestauratie ... enubmw.htm
Die restauraties zijn duurder dan de waarde van de moto. Een hobby zeker ?
Als je aan alle onderstaande criteria beantwoordt ben je een "echte" airhead (van de Airhead Beamer Club USA):
- Airheads ride Beemers with air-cooled heads.
- Airheads believe that the simplest engineering solutions are best.
- Airheads appreciate function over form, fact over fiction, and friendship over friction.
- Airheads regard money as a tool, not a status symbol.
- Airheads are earthy people who like to camp.
- Airheads maintain their own motorcycles.
- Airheads don't take themselves, religion, or life too seriously.
- Airheads like to share time, knowledge, parts, and camaraderie with other Airheads.
Veel amusement in Holland.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Op eBay kan je altijd stukken vinden, vooral in Duitsland.
Hier een link met een search (staat ook een uitlaat bij): http://search.benl.ebay.be/r100gs_W0QQf ... 2r100gsQ22
Werkt perfect. Ik heb zo onlangs na een crash mijn 1150 GS opgelapt met stukken gekocht op eBay... voor de helft van wat het mij bij de dealer gekost zou hebben
Groetjes,
Pete
Hier een link met een search (staat ook een uitlaat bij): http://search.benl.ebay.be/r100gs_W0QQf ... 2r100gsQ22
Werkt perfect. Ik heb zo onlangs na een crash mijn 1150 GS opgelapt met stukken gekocht op eBay... voor de helft van wat het mij bij de dealer gekost zou hebben
Groetjes,
Pete
1150 GS (bj 2000)
Sans Souci Member
Sans Souci Member
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
Beste bdemeyer,bdemeyer schreef:Hier alvast hoe het niét moet:
http://users.skynet.be/motorrestauratie ... enubmw.htm
Die restauraties zijn duurder dan de waarde van de moto. Een hobby zeker ?
Als je aan alle onderstaande criteria beantwoordt ben je een "echte" airhead (van de Airhead Beamer Club USA):
- Airheads ride Beemers with air-cooled heads.
- Airheads believe that the simplest engineering solutions are best.
- Airheads appreciate function over form, fact over fiction, and friendship over friction.
- Airheads regard money as a tool, not a status symbol.
- Airheads are earthy people who like to camp.
- Airheads maintain their own motorcycles.
- Airheads don't take themselves, religion, or life too seriously.
- Airheads like to share time, knowledge, parts, and camaraderie with other Airheads.
het is spijtig dat je de man die deze R100RS verbouwd heeft, geen "echte" noemt. De jongeman (31 jaar) die dit gedaan heeft, heeft met hart en ziel het originele roestige voertuig - dat hij vrijwel gratis gekregen heeft - compleet herbouwd. Hierbij heeft hij zijn geld niet gebruikt als statussymbool, maar als een gereedschap, zoals je hierboven zelf stelt. Alles heeft hij immers zelf gedaan, inclusief spuitwerk en de productie van speciaal gereedschap. De totale kostprijs van de renovatie is niet niks, maar je kan moeilijk stellen dat die astronomisch hoog is....integendeel zelfs, de kost is quasi gelijk aan de waarde van het voertuig. Of niet soms?
Mensen die je niet kent op negatieve wijze beoordelen en bovendien in één ruk door nog wat criteria vemelden waaraan je zogenaamd "moet voldoen om een echte te zijn", is behoorlijk hooghartig. Dé grap van de zaak is dat deze jongeman aan AL die criteria voldoet.... Jij daarentegen, voldoet al meteen niet aan het derde, het voorlaatste en het laatste criterium...tenminste, dat oordeel ik op basis van jouw reaktie.
Graag dus een verklaring voor je negatieve houding tov een mooi restauratieproject in een bovendien mooi vormgegeven site!.
Ter info : momenteel is hij een F650 aan het heropbouwen. Ook hier zal het nodige geld in kruipen, ook hiervoor heeft hijspeciaal gereedschap gemaakt. Ook hier lag het blok en de versnellingsbak tot op de laatste bout open. De aankoopprijs? zodanig belachlijk laag dat het haast schandalig is .... dan kan je best wat spenderen aan de heropbouw, of niet soms?
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Beste Motorcycle Boy,
Ik kan mij niet herinneren dat ik die man van de 100RS verbouwing (is het Chris ?) geen "echte" airhead genoemd heb. Ik heb zelf op dit forum en op dat van de Boxerclub Vlaanderen mijn bewondering voor zijn werk uitgedrukt. Zie topic http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=5341
Maar ik begrijp je reactie. Een goeie journalist zou ook zo mijn woorden kunnen interpreteren.
Ik blijf wel bij mijn standpunt dat 2400 euro (en meer) uitgeven aan de verbouwing van een 100RS een verloren investering is. Op een pré-70',een /5 of een 90S zou ik nog zeggen, maar een RS.... OK, je mag het ook niet te zakelijk bekijken. Het is tenslotte een passie... En ik ken de aankoopprijs niet (maar dat ligt toch zelden onder de 1500 euro, dacht ik zo)
Hier antwoordde ik eigenlijk op de beslissing van Herwig (GS PD '91) om naar Holland te gaan om zijn moto in orde te (laten) zetten. De tweede link refereert naar een restauratie waar de eigenaar 1700 euro heeft uitgegeven aan de revisie van de motor alleen ! Een totaalfactuur van 3400 euro bij de Knalpot Dat ruikt naar decadentie
Op dit forum wordt er nogal van uitgegaan dat een hobby duur moet zijn. De MINI hobby, noem ik het van "Monney Is No Issue". En daar heb ik mij wat cinisch over uitgelaten.
Wat de Airhead canons betreft, heb ik duidelijk de bron bijgezet. Ik heb die zelf niet uitgevonden maar ik vind ze wel toepasselijk en ik zal mijn best doen om er nog beter naar te leven
Kijk maar naar mijn avatar. Ik ben net een paria
No hard feelings
Ik kan mij niet herinneren dat ik die man van de 100RS verbouwing (is het Chris ?) geen "echte" airhead genoemd heb. Ik heb zelf op dit forum en op dat van de Boxerclub Vlaanderen mijn bewondering voor zijn werk uitgedrukt. Zie topic http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=5341
Maar ik begrijp je reactie. Een goeie journalist zou ook zo mijn woorden kunnen interpreteren.
Ik blijf wel bij mijn standpunt dat 2400 euro (en meer) uitgeven aan de verbouwing van een 100RS een verloren investering is. Op een pré-70',een /5 of een 90S zou ik nog zeggen, maar een RS.... OK, je mag het ook niet te zakelijk bekijken. Het is tenslotte een passie... En ik ken de aankoopprijs niet (maar dat ligt toch zelden onder de 1500 euro, dacht ik zo)
Hier antwoordde ik eigenlijk op de beslissing van Herwig (GS PD '91) om naar Holland te gaan om zijn moto in orde te (laten) zetten. De tweede link refereert naar een restauratie waar de eigenaar 1700 euro heeft uitgegeven aan de revisie van de motor alleen ! Een totaalfactuur van 3400 euro bij de Knalpot Dat ruikt naar decadentie
Op dit forum wordt er nogal van uitgegaan dat een hobby duur moet zijn. De MINI hobby, noem ik het van "Monney Is No Issue". En daar heb ik mij wat cinisch over uitgelaten.
Wat de Airhead canons betreft, heb ik duidelijk de bron bijgezet. Ik heb die zelf niet uitgevonden maar ik vind ze wel toepasselijk en ik zal mijn best doen om er nog beter naar te leven
Kijk maar naar mijn avatar. Ik ben net een paria
No hard feelings
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ieder zijn eigen rekening zou'k zo zeggen. Moto's zakelijk bekijken heb ik nooit gedaan, de laatste zin in je quote zou geeft eigenlijk al aan wat de kern van de zaak is. Wat mijn RS zakelijk gezien nog waard is maakt mij totaal niet uit, die zal later in mijn erfenis voor mijn kinderen zitten.bdemeyer schreef:Ik blijf wel bij mijn standpunt dat 2400 euro (en meer) uitgeven aan de verbouwing van een 100RS een verloren investering is. Op een pré-70',een /5 of een 90S zou ik nog zeggen, maar een RS.... OK, je mag het ook niet te zakelijk bekijken. Het is tenslotte een passie...
De gemaakte kosten waren helaas noodzakelijk om de motor in de toestand te krijgen die ik wou. De onderdelen die vervangen zijn waren pure noodzaak omdat er met de oude niks meer aan te vangen viel.
De meeste van die onderdelen waren trouwens ook replica's en tweedehands, anders was het eindbedrag waarschijnlijk het dubbele geweest. De euro's groeien nog altijd niet op mijn rug.
Wat zit ik mij hier feitelijk te verantwoorden...
Moto's kopen-onderhouden-restaureren is een dure bezigheid, punt uit. Gelijk hoeveel extra voldoening sommige herstellingen kunnen geven -je kan niet altijd ergens een zelfgemaakt aluminium lipje aan vastsmelten- soms moet je kapotte onderdelen eenvoudigweg vervangen door andere.
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
Tuurlijk niet! Nooit tov virtuelen.bdemeyer schreef: No hard feelings
Het woord is een gevaarlijk wapen dat bovendien in geschreven media zeer moeilijk te interpreteren valt, bij gebrek aan oogcontact, intonaties, gebarentaal etc.... Een groot deel van de info en bijgevolg ook de betekenis valt aldus weg.
Het is daarom altijd zeer gevaarlijk om op het internet boude stellingen te poneren. De subtiliteiten verdwijnen immers steeds in het niet.
So long, and thanks for all the fish!
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Dat hoeft ook niet. Passie is tof ! Ik heb toch duidelijk mijn bewondering voor je werk geuit. In vergelijking ben ik een Neandertahler, heb ik nog gezegd..Raketman schreef: Wat zit ik mij hier feitelijk te verantwoorden...
Ik heb ook zo'n paar voertuigen die ik beschouw als familie patrimonium een daar speelt marktwaarde geen rol.
Een voorbeeld:
Geniet van je naked RS !
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
We hebben het hier enkel gehad over de "echte airhead" zoals gedefinieerd door de Amerikaanse Airhead Beemer Club.Shulty schreef:Met alle respect, maar wanneer ben je een "echte"???
Iedereen is n'een "echte"in zijn domein
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19