R1200GSA LC nieuw gekocht in april 2015.
Heb sinds deze morgen 18.000km.
Ben nu aan mijn derde set banden (voor en achter) en aan mijn derde set remblokken (voor en achter), de voorste remklauwen bleven hangen.
Van op het beging vond ik dat de motor veel lawaai maakte, zeker op het moment dat je rustig rij (blijkbaar normaal).
Dit weekend heb ik mijn GS eens goed proper gemaakt (ongeveer 5 uur bezig geweest).
Tot mijn verbazing heb ik het volgende opgemerkt:
Veel bouten zijn door corrosie aangetast, corrosie onderaan aan de voorvork.
Roest plekjes op de uitlaat en aan de naden van de bagagedrager.
Oxidatie op de topcase.

Dan even de motor gestart terwijl deze op de middenbok staat, ik zet hem in eerste versnelling en laat de motor even rustig draaien, ter hoogte van mijn cardan hoor ik een geklop.
Oeps ik hoop dat hij niet uiteenvalt
Ik rij een heel jaar door (ook in de winter) naar Brussel met de GSA, ik had gedacht dat de R1200GSA LC daar wel zou tegen kunnen, maar helaas.
Mijn vorige was een R1200GS van 2010, ik heb er 4 jaar mee gereden en had rond de 80.000Km toen ik hem verkocht heb (geen corrosie aan de voorvork).
Heerlijk gezegd, daar gaat mijn BMW droom… ik zal wel zien wat ik er mee doe.
Misschien probeer ik eens een KTM (Super Duke 1290 GT), het enige dat mij tot vandaag tegen gehouden heeft, is de ketting.
We zullen de zaterdag wel zien, wat de testrit zegt.
Groetjes.
JGA