Motortrailer met luchtvering.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Motortrailer met luchtvering.

Bericht door noek »

http://www.airtrailer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand ervaring met deze motortrailer? Lijkt me ideaal. Gewicht 150 kg. Laad gewicht 450 kg . Zelfs een K 1600 geen probleem.

Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door Harald »

Knap, en wat staat er op het prijskaartje?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door BéRTke »

.... Vanaf 2.600,- Eurokes... volgens de website....
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door lekkerweg »

Ik vind geen specificaties van die bandjes, ze zullen wel voldoen voor het CoC, maar toch.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door Pol »

Allemaal wel tof maar wat als je over vertragingsheuvels rijdt ? Trekhaak de hoogte in en achterkant remorque boenk tegen de grond!
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door roadster »

de luchtbalgen leeg laten is maar een amateuritisch principe, daar bouw je toch makelijk een klep op die beide balgen samen en gecontroleerd laat leeglopen?
en terug opblazen idem, een draagbare compressor meezeulen (1 voor elke kant?), really?? :shock:

Het idee ziet er verder wel OK uit, de uitwerking kan nog verbeterd worden.
R1200GS LC
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door JoB »

Enkel ervaring met de geremde uitvoering voor 2 motoren.
Laden en lossen van twee motoren doe ik in mijn eentje op een dik kwartier.
Geladen met 2 motoren is er heel vlot mee te rijden in de bergen.
Een garantie probleem is heel correct opgelost door airtrailer nl.
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door RBee »

Pol schreef:Allemaal wel tof maar wat als je over vertragingsheuvels rijdt ? Trekhaak de hoogte in en achterkant remorque boenk tegen de grond!
Heb zoiets soortgelijk met open buisframe.(en 1 balg)
Zeer stabiel en komt niet tegen de grond op vertragingsheuvels tegen "normale" snelheid.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door luc boxer »

Deze stonden op de motorbeurs in februari te Utrecht, airtrailer mono zag er degelijk en goed uit.
Maar als het niet om thuis plaats te besparen is vond ik die van Tohaco er beter uit zien, ook de bediening van de luchtvering was degelijker. http://www.tohaco.nl/trailers/tohaco-motortransporter" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door noek »

Ja inderdaad de Tohaco trailer ziet er een pak steviger uit(ook in prijs 3800€)
Maar het gewicht van de kleinste aanhanger is nog 400kg. Samen met het gewicht van een gs 228kg = 628kg!
Het MTM (totaal gewicht dat je mag slepen vind je op je gelijkvormigheids attest)van mijn wagen is 565kg. Dus de Tohaco trailer is voor mij te zwaar.
De airtrailer weegt 150 kg +228kg van mijn gs = 378kg dus qua gewicht beter voor mijn wagen.
Flat Twin Power

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door Flat Twin Power »

Het ziet er wel goed uit maar toch veel geld voor iets dat zeer beperkt bruikbaar is. Voor hetzelfde geld of zelf minder koop je een gesloten aanhangwagen met een valdeur waar je ook gemakkelijk kan op rijden. En daar kan je veel meer mee vervoeren dan enkel een motor.
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: Motortrailer

Bericht door noek »

Afbeelding
Deze gevonden bij Ali Baba, Chinese makelij. Prijs 800€ . Laadvermogen 500kg. Geen luchtvering.
Voor zijn prijs ziet dat er heel goe uit. Iemand bekend met dit merk?
Afbeelding
http://www.fstrailer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door hla »

noek schreef:Ja inderdaad de Tohaco trailer ziet er een pak steviger uit(ook in prijs 3800€)
Maar het gewicht van de kleinste aanhanger is nog 400kg. Samen met het gewicht van een gs 228kg = 628kg!
Het MTM (totaal gewicht dat je mag slepen vind je op je gelijkvormigheids attest)van mijn wagen is 565kg. Dus de Tohaco trailer is voor mij te zwaar.
De airtrailer weegt 150 kg +228kg van mijn gs = 378kg dus qua gewicht beter voor mijn wagen.
Met een rijbewijs B kun je gerust zwaarder trekken, ook met Uw wagen. Hij moet dan geremd zijn.
De wagen moet ook eventueel een extra keuring krijgen, kostprijs rond de 40 € dacht ik.
En de verzekering: voor die ene keer dat je die gebruikt schrijven ze een gratis tijdelijke uitbreiding.
Of zouden ze toch moeten doen!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
jan_s
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 jan 2009, 13:17

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door jan_s »

Klopt inderdaad, voor mijn caravan krijg ik een gratis groene verzekeringskaart :wink:

Jan
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Motortrailer

Bericht door BéRTke »

noek schreef:Afbeelding
Deze gevonden bij Ali Baba, Chinese makelij. Prijs 800€ . Laadvermogen 500kg. Geen luchtvering.
Voor zijn prijs ziet dat er heel goe uit. Iemand bekend met dit merk?
Afbeelding
http://www.fstrailer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind er dat toch maar een "schriel" frameke uitzien om bv. uwe 1200 op te zetten.. :shock:
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door Dirk Pauwels »

hla schreef:[

Met een rijbewijs B kun je gerust zwaarder trekken, ook met Uw wagen. Hij moet dan geremd zijn.
De wagen moet ook eventueel een extra keuring krijgen, kostprijs rond de 40 € dacht ik.
En de verzekering: voor die ene keer dat je die gebruikt schrijven ze een gratis tijdelijke uitbreiding.
Of zouden ze toch moeten doen!
Met een "eco" wagen mag je vaak enkel maar een trekhaak fietsendrager monteren en geen remork trekken, kon je ook niet laten keuren op MTM 750kg. Mss ondertussen nu de voordelige wegentax is afgeschaft kan het terug, geen idee.
Voor een remork van MTM 750kg heb je een eenmalige keuring nodig van de trekhaak en na 4 jaar elk jaar keuring samen met de wagen (zonder remork)
Voor een remork van meer dan 750kg ,(moet een geremde zijn heb ik me laten vertellen) moet je jaarlijks naar de keuring met wagen en remork, ook met een wagen van minder dan 4 jaar en je hebt een verzekering en een nr plaat nodig voor de remork dacht ik. Ook moeten die dingen onderhouden worden (remmen)

Belgie is 1 vd weinige landen met een MTM van 750kg, nl is 1000kg dacht ik.

Ik wou deze kopen van umbaur, met kantelbare as, maar helaas te breed voor de meeste garage poorten, ook de mijne....
https://www.humbaur.com/nl/aanhangwagen ... 0bf92828fc

Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door JoB »

@Dirk,

kijk ook eens naar Daltec, een zwitsers bedrijf dat in Tsjehië hun aanhangers laat bouwen http://daltectrailers.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, ze hebben een smallere uitvoering waarvan het plateau 1300 mm is
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door Dirk Pauwels »

@JoB, bedankt voor de tip.
Ze hebben wel veel remorkskes :grin:
Ik zoek eigenlijk specifiek eentje met kantelbare as, zodat ik in mijn eentje ook geaccidenteerde of defecte moto's op de remork krijg, da's nu altijd spannend. Die dingen eraf halen is geen probleem, dan gaat de remork in de garage onder een takel, spul wordt opgetakeld, remork uit de weg en de boel kan zakken op de brug.
dus ik zoek niet echt specifiek een moto remork, maar eentje met een dichte vloer, zijwandjes (zodat je die ook voor iets kan gebruiken dan moto's) en een kantelbare as of een bodem die je kan laten zakken, onder de 750kg en smaller dan +/- 2m. Niet simpel.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Flat Twin Power

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door Flat Twin Power »

JoB schreef:@Dirk,

kijk ook eens naar Daltec, een zwitsers bedrijf dat in Tsjehië hun aanhangers laat bouwen http://daltectrailers.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, ze hebben een smallere uitvoering waarvan het plateau 1300 mm is
Is er daarvan een dealer in de Benelux want eventjes naar Zwitserland rijden om een trailertje te halen is toch wel wat ver.
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: Motortrailer met luchtvering.

Bericht door JoB »

Een jaar of drie terug heb ik de markt van de 'absenkbare Anhänger' en de gesloten aanhangers bestudeerd. De bron van informatie was voornamelijk autoscout, onder trucks staan ook aanhangwagens

Kijk ook eens naar http://www.vezeko.cz/de/produkte/produc ... ky-sklopne" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij is vezeko en daltec hetzelfde bedrijf, een aantal producten zijn heel gelijkend/

Helaas ook geen invoerder in ons land, wel net over de grens in Deutsland.
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
Plaats reactie