voorvork dichtingen gs 1100 vervangen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
drevandezee
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 jan 2006, 19:49
Locatie: brugge

voorvork dichtingen gs 1100 vervangen

Bericht door drevandezee »

Dag allemaal,

happy new year en vele veilige kilometers gewenst.

Zit met volgend vraagje ,

mijn voorvork is een maand geleden helemaal dichtgeslegen wegens een trottior nie gezien s'avonds en de dichtingen lekken nu.

Kan gemakkelijk vervangen worden maar kan iemand me eens een korte beschrijving geven hoe en wat ik eerst van de moto vijs en welk soort speciaal gereedschap je eventueel nodig hebt ??

Verkoopt men revisie setje voor dit euvel of alles apart bestellen ??

Dankt u bij voorbaat,

dré nie meer op zee
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
In het vervolg één maal posten is voldoende, hoor :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Lekken die zo hard dan? Dan zal uw velg en uwen ammortisseur ook wel beschadigd zijn zeker?

Die voorvork zit super simpel ineen, losmaken vd telelever, wiel eruit, voorvorkbenen uit de kroonplaat en je kan het voorvorkbeen zo uit het onderbeen trekken, om de oude dichtingen eruit te halen en de nieuwe erin te steken heb je geen speciaal gereedschap nodig. alleen oppassen dat je de nieuwe niet beschadigd bij montage. Gebruik eventueel de oude dichtingen om de nieuwe op hun plaats te kloppen (voorzichtig). Er zit relatief weinig olie in de vork, ik dacht iets van 150ml? Vork heeft ook geen echte dempende functie, dat wordt grotendeels door de ammortiseur gedaan.

't zou kunnen dat de dichtingen na vervangen nog enkele km's lekken, die moeten zich eerst nog wa zetten.

Veel suk6
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
NICKYII
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2005, 14:52
Locatie: Pittem

Voorvork

Bericht door NICKYII »

Amai drevandezee, blijkbaar niet vel reacties gehad op je vraag.
Hoe is je dag op het autosalon verlopen??
Ik hoop dat je daar het een en ander hebt kunnen bekijken.
Was een beetje jaloers op je, had graag mee gegaan, maar moest werken.
Nog veel beemer plezier en tot op het werk.
Grtz,
Dominiek
GSZWART95NL
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:05
Locatie: s'GRAVENHAGE NEDERLAND

Bericht door GSZWART95NL »

:oops: :oops: Ik dacht ergens op de werkplaats CD te hebben gelezen dat er 470 cc per poot in moet :oops: :oops:
GS VERSLAAFDE I LOVE IT , WIL NIET AF kICKEN !!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

GSZWART95NL schreef::oops: :oops: Ik dacht ergens op de werkplaats CD te hebben gelezen dat er 470 cc per poot in moet :oops: :oops:
enige juiste manier om dit te weten te komen is eens opzoeken hé, heb de manual niet bij de hand hier, maar ik meen mij te herinneren dat het heel weinig was, en 470 ml is wel heel veel, zeker voor een vork die eigenlijk helemaal geen dempende functie heeft, compressie en rebound wordt door de ammortisseur geregeld, dus vorkolie dient enkel om een beetje te smeren, maar kzal het eens opzoeken.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

dat klopt zenne, 't is net omdat ze geen dempende werking hebben dat er zoveel in zit... lekker om te smeren... :wink:
Plaats reactie