Dag allemaal,
happy new year en vele veilige kilometers gewenst.
Zit met volgend vraagje ,
mijn voorvork is een maand geleden helemaal dichtgeslegen wegens een trottior nie gezien s'avonds en de dichtingen lekken nu.
Kan gemakkelijk vervangen worden maar kan iemand me eens een korte beschrijving geven hoe en wat ik eerst van de moto vijs en welk soort speciaal gereedschap je eventueel nodig hebt ??
Verkoopt men revisie setje voor dit euvel of alles apart bestellen ??
Dankt u bij voorbaat,
dré nie meer op zee
voorvork dichtingen gs 1100 vervangen
Moderator: GVN
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 19:49
- Locatie: brugge
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Lekken die zo hard dan? Dan zal uw velg en uwen ammortisseur ook wel beschadigd zijn zeker?
Die voorvork zit super simpel ineen, losmaken vd telelever, wiel eruit, voorvorkbenen uit de kroonplaat en je kan het voorvorkbeen zo uit het onderbeen trekken, om de oude dichtingen eruit te halen en de nieuwe erin te steken heb je geen speciaal gereedschap nodig. alleen oppassen dat je de nieuwe niet beschadigd bij montage. Gebruik eventueel de oude dichtingen om de nieuwe op hun plaats te kloppen (voorzichtig). Er zit relatief weinig olie in de vork, ik dacht iets van 150ml? Vork heeft ook geen echte dempende functie, dat wordt grotendeels door de ammortiseur gedaan.
't zou kunnen dat de dichtingen na vervangen nog enkele km's lekken, die moeten zich eerst nog wa zetten.
Veel suk6
Die voorvork zit super simpel ineen, losmaken vd telelever, wiel eruit, voorvorkbenen uit de kroonplaat en je kan het voorvorkbeen zo uit het onderbeen trekken, om de oude dichtingen eruit te halen en de nieuwe erin te steken heb je geen speciaal gereedschap nodig. alleen oppassen dat je de nieuwe niet beschadigd bij montage. Gebruik eventueel de oude dichtingen om de nieuwe op hun plaats te kloppen (voorzichtig). Er zit relatief weinig olie in de vork, ik dacht iets van 150ml? Vork heeft ook geen echte dempende functie, dat wordt grotendeels door de ammortiseur gedaan.
't zou kunnen dat de dichtingen na vervangen nog enkele km's lekken, die moeten zich eerst nog wa zetten.
Veel suk6
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Voorvork
Amai drevandezee, blijkbaar niet vel reacties gehad op je vraag.
Hoe is je dag op het autosalon verlopen??
Ik hoop dat je daar het een en ander hebt kunnen bekijken.
Was een beetje jaloers op je, had graag mee gegaan, maar moest werken.
Nog veel beemer plezier en tot op het werk.
Grtz,
Dominiek
Hoe is je dag op het autosalon verlopen??
Ik hoop dat je daar het een en ander hebt kunnen bekijken.
Was een beetje jaloers op je, had graag mee gegaan, maar moest werken.
Nog veel beemer plezier en tot op het werk.
Grtz,
Dominiek
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:05
- Locatie: s'GRAVENHAGE NEDERLAND
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
enige juiste manier om dit te weten te komen is eens opzoeken hé, heb de manual niet bij de hand hier, maar ik meen mij te herinneren dat het heel weinig was, en 470 ml is wel heel veel, zeker voor een vork die eigenlijk helemaal geen dempende functie heeft, compressie en rebound wordt door de ammortisseur geregeld, dus vorkolie dient enkel om een beetje te smeren, maar kzal het eens opzoeken.GSZWART95NL schreef: Ik dacht ergens op de werkplaats CD te hebben gelezen dat er 470 cc per poot in moet
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project