r nine t

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: r nine t

Bericht door wolfrider »

Inderdaad, de gustibus et coloribus non disputandum est....
Ooit Latijn gevolgd.. 8-)
Mooi, maar beetje mager achteraan, achterspatbordje gesloopt...? :mrgreen:
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: r nine t

Bericht door Den Dirk »

Een mooi kontje is ook ni lelijk.... :wink:
Bij een Vespa is een dikke kont juist een pluspunt!.... :grin:
I like my bike!!
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: r nine t

Bericht door roadster »

Den Dirk schreef:Een mooi kontje is ook ni lelijk.... :wink:
Bij een Vespa is een dikke kont juist een pluspunt!.... :grin:
niet alleen bij een Vespa... :oops:
:razz: :mrgreen:
R1200GS LC
bartdv
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:05
Locatie: Galmaarden

Re: r nine t

Bericht door bartdv »

roadster schreef:
Den Dirk schreef:Een mooi kontje is ook ni lelijk.... :wink:
Bij een Vespa is een dikke kont juist een pluspunt!.... :grin:
niet alleen bij een Vespa... :oops:
:razz: :mrgreen:
+1
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: r nine t

Bericht door dxamet »

roadster schreef:niet alleen bij een Vespa... :oops:
:razz: :mrgreen:
Maar ook bij een varken... bedoel je toch hee?
:salut:dxamet
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: r nine t

Bericht door janl »

Ben een weekje met een R nineT gaan rijden. Verrassend pittig beestje, en die looks, tja :hello1:
Review op https://jeanlemotard.wordpress.com/2016 ... w-r-ninet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Senpuppy
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:20
Woonplaats: Putte
Locatie: Antwerpen

Re: r nine t

Bericht door Senpuppy »

Ideaal als 2de motor dus :-)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: r nine t

Bericht door Dirk Pauwels »

Ervaring tot hiertoe is vrij goed, blokje hangt heel goed aan de gas,werkt verslavend, nog geen behoefte om er een AF-Xied of zo op te zetten, wegligging is goed, effe aanpassen als je telelevers gewend bent. Vering zou achteraan wat langer Mogen, moto zou beter iets op de kop staan zonder de vorkpoten door de kroonplaat te steken, maar voldoet wel tot hiertoe.
Regelklep brol uit de uitlaat is er uit, wunderlich kuipje op, hugger van Puig over het achterwiel en een zelfgemaakte nr plaat houder op de klassieke plaats. Nu krijg ik toch al wat minder opspattend water in mijne nek.... :lol:

Voor weekend trips zoek ik nog een tas voor op de duo, voor langere trips kan ik altijd een baggage rol meenemen.
Heb voor gereedschap en bandenrepair (spul voor tubes) 2 kleine zakjes links en rechts aan dat achterframe hangen, grotere tassen wil ik daar liever niet aanhangen.


Voor de rest kan ik Fred & dxamet volledig gelijk geven, niet praktisch, niet ergonomisch, maar wel heel veel pure motofun.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: r nine t

Bericht door dxamet »

Dit ziet er nog een deftige tas uit, voor montage op het duozadel
http://www.eko-motorwear.com/nl/item/10 ... /01/01/01/" onclick="window.open(this.href);return false;
:salut:dxamet
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: r nine t

Bericht door Dirk Pauwels »

Welke klojo heeft die benzine tank bevestiging bedacht?
In theorie mss leuk die naar achter scharnierende tank, maar gepikt van Ducati Supersport, die dat al in 1992 had, en op de BMW (in tegenstelling tot de 900SS) verre van praktisch....
Moest een voedingskabeltje voor de GPS monteren op de accesoire stekker, stekkertje zit net buiten bereik links, effe tank omhoog scharnieren was niet voldoende, dan zie je niets en kan je nog nergens aan. Ook geen mechanisme om de tank omhoog te houden blijkbaar....
Dus scharnier pen eruit, snelsluitngen los, stekkers los, en dan de overloop/ontluchting losleggen zodat ze mee eraf kunnen met de tank (bespaard op connectors blijkbaar)

Terug monteren was ook ff zoeken....
Allemaal niet moeilijk maar het had zoveel makkelijker gekund.... Volgende keer moet de design afdeling maar eens een dagje meesleutelen met de meccano's, dan leren ze het mss.... :mrgreen:

Nu ik wat meer kms heb vind ik de voorvork ook vrij slap, gebruikt 5/6 vd veerweg en dan is er nog niet echt extreem gereden. Zal een hyperpro of wilbers kitje worden vermoedelijk.

En het leuke made in china contactslot natuurlijk dat zijn eigen willetje heeft, maar dat komt wel in orde in garantie.

DB killers (als je ze zo kan noemen) zitten ook terug in de originele akro, zonder de uitlaatklep is die zelfs met de dempertjes vrij luid, maar ik kan er mee leven.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie