fluo vestje frankrijk

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door JohanDB »

Koppel!! schreef:Tja, hiermee lees ik toch iets anders.

Lorsqu'ils circulent la nuit, ou le jour lorsque la visibilité est insuffisante, tout conducteur et son passager doivent porter hors agglomération un gilet de haute visibilité.

Soit, niet dat ik zo'n ding ga dragen hé, ze gaan mij nog eerder een boete moeten geven. Bijhebben is iets anders, doe ik al jaren.

Grtz, Philip!
Klopt, had niet ver genoeg gelezen... :oops:
Swa Brasschaat
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:39
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door Swa Brasschaat »

hier vind je wel wat recente info
Swa Brasschaat
http://www.mag-nl.org/cms/index.php?pag ... rnationaal" onclick="window.open(this.href);return false;
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door aantzeetje »

Denk dat die informatie toch al wat achterhaald is wat betreft Frankrijk.
Wat je in de Franse wetgeving per 1 januari 2016 vindt is het volgende:

Équipements à bord d'un véhicule : gilet de sécurité, éthylotest, casque...

Vérifié le 01 janvier 2016 - Direction de l'information légale et administrative (Premier ministre)

2 ou 3 roues motorisés (actif)

2 ou 3 roues motorisés:
Pour circuler en France avec un 2, un 3 roues (moto, scooter,...) ou un quadricycle à moteur non carossé, il est nécessaire de posséder certains équipements nécessaires à la sécurité des passagers ou des autres usagers de la route. L'absence de ces équipements constitue une infraction et entraîne une contravention plus ou moins importante.

Casque:
- Le port du casque est obligatoire, tant pour le conducteur que pour le passager, sous peine d'amende.

Gilet de haute visibilité:
- En circulation, le conducteur doit disposer, sur lui ou dans un rangement de son véhicule, d'un gilet de haute visibilité homologué avec un marquage CE apposé dessus.

- Lorsqu'il est amené à quitter son véhicule immobilisé sur la chaussée ou ses abords à la suite d'un arrêt d'urgence, le conducteur doit le revêtir.

- Lorsqu'ils circulent la nuit, ou le jour lorsque la visibilité est insuffisante, tout conducteur et son passager doivent porter hors agglomération un gilet de haute visibilité.

Le non-respect de cette obligation est passible d'une amende pouvant aller jusqu'à 38 € en cas non-détention et jusqu'à 750 € en cas de non port du gilet à la suite d'un arrêt d'urgence.

Éclairage:
Tout 2 roues motorisé doit être équipé de feux de route, de feux de croisement, de feux de position arrière et de feux stop en état de fonctionner durant la nuit ou lorsque la visibilité est insuffisante sous peine d'amende.

Le non-respect de ces obligations est passible d'une amende pouvant aller jusqu'à 450 € et l'immobilisation du véhicule peut être prescrite.

Par ailleurs, le véhicule qui n'a pas ces feux, ou dont les feux sont non conformes ou défectueux, peut être immobilisé.


De laatste zin hier is ook belangrijk voor diegenen die hun lichten omgebouwd hebben naar Xenon bv. Deze zijn dus niet conform je voertuig zoals het afgeleverd werd en dus kan je, als je op een puntjes op de i agent stuit, aan de kant gezet worden en mag je dus niet meer rijden met nog een mooie boete bovenop gaande tot 450€ (In Oostenrijk kan je dit dus ook over komen).
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door hla »

Waar staat er eigenlijk dat dit "geel" moet zijn?
Ik zie niets staan over de kleur!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door Harald »

Er staat dat ge het moet dragen, maar nergens dat ge het " zichtbaar " moet dragen.
Dus als ik deze tekst goed lees, ben ik " niet " in overtreding wanneer ik het draag onder mijn motorvest i.p.v. er boven ;-)

Beetje mierenneuken, en of je er in Frankrijk bij e blauwbloezen me gaat weg komen....????
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door Bob »

@Harald :

Ik zal eens tijdens uw shift (vb : tijdens de BBQ in Groot-Bijgaarden) in uw PZ met de moto komen rondrijden met een valhelm in mijn hand in plaats van op mijn hoofd. Eens kijken of je "dragen" dan ook zo ruim interpreteert.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door Pol »

hla schreef:Waar staat er eigenlijk dat dit "geel" moet zijn?
Ik zie niets staan over de kleur!
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... lQPIS4HS0Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door Harald »

Bob schreef:@Harald :

Ik zal eens tijdens uw shift (vb : tijdens de BBQ in Groot-Bijgaarden) in uw PZ met de moto komen rondrijden met een valhelm in mijn hand in plaats van op mijn hoofd.
Eens kijken of je "dragen" dan ook zo ruim interpreteert.
Bob, lees ook even de laatste zin hé

"Beetje mierenneuken, en of je er in Frankrijk bij de blauwbloezen mee gaat weg komen....????"

En ik repliceer daarmee op de vraag of het vestje fluo geel moet zijn.
M.a.w. ik probeer er effe een plezante noot in te steken ;-)

PS altijd welkom de 15de ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door hla »

Dus geel is, zoals ik gelezen had, NIET nodig! In de auto heb ik 2 gele en 3 oranje liggen en in de moto een van beide
Dus dat is OK.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door aantzeetje »

Inderdaad, mag geel of oranje zijn
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door Pol »

hla schreef:Dus geel is, zoals ik gelezen had, NIET nodig! In de auto heb ik 2 gele en 3 oranje liggen en in de moto een van beide
Dus dat is OK.
Nu nog een batterij in uwe zak verbonden aan een oranje zwaailicht op uw helm en da komt goed. :thumbleft:
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door hla »

Pol,
ik heb in de auto, maar ook in de moto, een oranje licht liggen dat je kunt latten flikkeren volgens verschillende patronen.
Magnetisch dus op alle metaal te plakken.
Heb dat al 1 keer gebruikt, om een gevaarlijk geparkeerde aanhanger aan te duiden.
Daarvoor dient het.

Dat andere, wat jij suggereert, zou ook kunnen, maar neen dat gaan we niet doen.
Zo zijn we niet.
Het zou wel eens leuk zijn voor één keer. :lol: Maar neen, toch niet. Laat maar zo. :twisted:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door willy »

hla schreef:Magnetisch dus op alle metaal te plakken.
:shock:
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door Pol »

hla schreef:Pol,
ik heb in de auto, maar ook in de moto, een oranje licht liggen dat je kunt latten flikkeren volgens verschillende patronen.
Magnetisch dus op alle metaal te plakken.
Heb dat al 1 keer gebruikt, om een gevaarlijk geparkeerde aanhanger aan te duiden.
Daarvoor dient het.

Dat andere, wat jij suggereert, zou ook kunnen, maar neen dat gaan we niet doen.
Zo zijn we niet.
Het zou wel eens leuk zijn voor één keer. :lol: Maar neen, toch niet. Laat maar zo. :twisted:
Was uiteraard maar figuurlijk bedoeld.
:wink:
arthurost
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 mei 2007, 19:56
Locatie: Brasschaat

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door arthurost »

Ook ik vroeg het mij af, ben nu al een maand in Frankrijk en zie er niemand mee rondrijden. Het gebeurd wel vaker dat er een nieuwe regel wordt aangekondigd en nadien weer uitgesteld of ingetrokken.
Alcohol,intercomkabel. Je moet het wel bij hebben net zoals voor de auto.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 07 aug 2016, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door nowheels »

Hier kan je de juiste versie lezen:
https://www.facebook.com/maisoncastella ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij bij Maison Castellane (Verdon) zijn alvast klaar om alle motards (allez ... niet allemaal tegelijk hé :lol: ) te ontvangen en we wensen jullie allemaal vele veilige km's!

Marc en Brigitte

http://maisoncastellane.com/nl_NL/" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door aantzeetje »

Behalve de sluikreclame (sic :bsspam: ) moeten jullie dan wel maken dat je de JUISTE info geven en niet de VERKEERDE. Nergens in de Franse wet staat dat het een geel fluo hesje moet zijn. Er is geen enkel fransman die over "un gilet fluo" praat. Iedereen heeft het over "un gilet jaune". Wanneer men dat dan ook nog eens letterlijk gaat vertalen in 3 talen zonder te beseffen dat het eigenlijk bargoens is en waarschijnlijk de franse taal niet al te goed machtig, dan komt men tot dit soort onzinnigheden.
Gilet de haute visibilité: ... --> Geel of oranje dus.
Ik zou maar snel die verkeerde info van mijn facebookpagina afhalen.

Dus nog even voor alle duidelijkheid
Fluo hesje:
- een voor elkeen die op de motor zit. Rij je met passagier? 2 hesjes dus
- kleur: geel of oranje
- goedkeuring CE
- wanneer dragen: 's nachts en bij slecht zicht (regen, mist...) niet juist omschreven in de wetgeving
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door nowheels »

aantzeetje schreef:Behalve de sluikreclame (sic :bsspam: ) moeten jullie dan wel maken dat je de JUISTE info geven en niet de VERKEERDE. Nergens in de Franse wet staat dat het een geel fluo hesje moet zijn. Er is geen enkel fransman die over "un gilet fluo" praat. Iedereen heeft het over "un gilet jaune". Wanneer men dat dan ook nog eens letterlijk gaat vertalen in 3 talen zonder te beseffen dat het eigenlijk bargoens is en waarschijnlijk de franse taal niet al te goed machtig, dan komt men tot dit soort onzinnigheden.
Gilet de haute visibilité: ... --> Geel of oranje dus.
Ik zou maar snel die verkeerde info van mijn facebookpagina afhalen.

Dus nog even voor alle duidelijkheid
Fluo hesje:
- een voor elkeen die op de motor zit. Rij je met passagier? 2 hesjes dus
- kleur: geel of oranje
- goedkeuring CE
- wanneer dragen: 's nachts en bij slecht zicht (regen, mist...) niet juist omschreven in de wetgeving

Wat het onvolledig zijn van de kleuren heb je gelijk aantzeetje - ORANJE mag dus inderdaad ook - als je maar opvalt 8-) Ik heb de tekst aangepast (want juste es juste).

En het is de Franse taal hé (met een F) :wink:

But .. you are missing the point :-) Het postje is bedoeld om motards die in Frankrijk willen bollen opmerkzaam te maken dat ze een fluo vestje moeten bij zich hebben.
Wat je opmerking over mijn kennis van het Frans betreft: daar ga je heel kort door de bocht .. en meestal liggen motards dan met het schaamrood op de wangen en met krassen op de motor op de grond :grin:
Laatst gewijzigd door nowheels op 03 mei 2016, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: fluo vestje frankrijk

Bericht door willy »

Pardon?
Plaats reactie