Ongeval gele 1200

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Ongeval gele 1200

Bericht door Dirk Pauwels »

Gisteren in de krant met foto: Gele GS1200 in Sint Gillis Waas in de sloot gereden, bestuurder lichtgewond (prikkeldraad), duo helaas zwaargewond. 't lag er daar blijkbaar vettig bij aan de foto te zien. Toch niemand van 't forum hoop ik? In ieder geval hoop ik dat alles voor de onfortuinlijke morards nog goedkomt.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ed Vollegaas
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 apr 2005, 14:42
Locatie: La douce France
Contacteer:

Bericht door Ed Vollegaas »

Meer info over dit ongeval vind je hier, mogelijk moet je je eerst wel registreren.
http://hulpdienstenforum-vlaanderen.be/ ... hp?t=23904
Vooral de laatste foto's van de tweede serie zetten mij aan tot nadenken over de veiligheid van een systeemhelm.
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Ongeval gele 1200

Bericht door Iron Gonzo »

Dirk Pauwels schreef:Gisteren in de krant met foto: Gele GS1200 in Sint Gillis Waas in de sloot gereden, bestuurder lichtgewond (prikkeldraad), duo helaas zwaargewond. 't lag er daar blijkbaar vettig bij aan de foto te zien. Toch niemand van 't forum hoop ik? In ieder geval hoop ik dat alles voor de onfortuinlijke morards nog goedkomt.
Afbeelding
Vooral de laatste foto's van de tweede serie zetten mij aan tot nadenken over de veiligheid van een systeemhelm.
een vriend van mij is
bij een klein ongevalletje ook zijn helm open gegaan en heel zijn kin geschaafd
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
snoepje
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:42
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Deze motor is van een heel goede vriend van mij. Hij stelt het zeer goed, duorijdster is aan de beterhand. Ik moet alleen wel kwijt dat de foto's een heel hoog sensatie-gehalte hebben. Als je weet dat de effectieve schade vrij miniem is : één zijpaneel bevestigingen afgebroken, windscherm gebarsten, achter bevestiging topkoffer afgebroken, en hier en daar nog wat kleine zaken, dan geven deze foto's toch een iet of wat vertekend beeld. Bij een test vorige week, startte de motor onmiddellijk, zonder enige herstelling.

De motor is in een modderige gracht geschoven, wat natuurlijk bemodderde fotootjes oplevert. Bij mijn weten hebben de helmen hun werk gedaan, maar na een val dient de helm toch sowieso vervangen.

Moraal van het hele verhaal :
- foto's zeggen niet alles, en kunnen zaken soms sterk vertekenen.
- ongeluk ligt steeds in een klein hoekje, hoe ervaren men ook is
- kwaliteit van onze beemers staat buiten kijf
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
LucVH
Berichten: 276
Lid geworden op: 04 jun 2005, 19:56
Locatie: Stekene

Bericht door LucVH »

Oef, ik was eigenlijk nog aan het zoeken wie dit zou kunnen geweest zijn, woon namelijk ook in de regio.
Blij te horen dat het minder erg was dan men liet uitschijnen, wens ze beiden een spoedig hertsel :!:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Wens hem het allerbeste toe alsook zijn duorijd(st)er. Een vlug herstel.

Stoffel ;)
Afbeelding
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Bericht door JohanGS »

Een spoedig herstel aan beide :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Ed Vollegaas
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 apr 2005, 14:42
Locatie: La douce France
Contacteer:

Bericht door Ed Vollegaas »

Eveneens een spoedig herstel aan beide.

Wat betreft de helm, op de foto's kan je duidelijk zien dat het kinstuk verwijderd is, is dit door de slag of door de hulpdiensten gekomen?
Op het circuit van Zolder bij de organisatie's van HVDV worden zulke systeemhelmen liever niet dan wel gezien, ben daar zelf ambulancier en heb er al verschillende gezien die (helmen) niet in één stuk blijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
sven
Berichten: 394
Lid geworden op: 04 apr 2005, 16:37
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Bericht door sven »

Een spoedig herstel toegewenst aan beiden :!: .

Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

snoepje schreef:Deze motor is van een heel goede vriend van mij. Hij stelt het zeer goed, duorijdster is aan de beterhand. Ik moet alleen wel kwijt dat de foto's een heel hoog sensatie-gehalte hebben. Als je weet dat de effectieve schade vrij miniem is : één zijpaneel bevestigingen afgebroken, windscherm gebarsten, achter bevestiging topkoffer afgebroken, en hier en daar nog wat kleine zaken, dan geven deze foto's toch een iet of wat vertekend beeld. Bij een test vorige week, startte de motor onmiddellijk, zonder enige herstelling.

De motor is in een modderige gracht geschoven, wat natuurlijk bemodderde fotootjes oplevert. Bij mijn weten hebben de helmen hun werk gedaan, maar na een val dient de helm toch sowieso vervangen.

Moraal van het hele verhaal :
- foto's zeggen niet alles, en kunnen zaken soms sterk vertekenen.
- ongeluk ligt steeds in een klein hoekje, hoe ervaren men ook is
- kwaliteit van onze beemers staat buiten kijf
wens hem ook veel beterschap van mij en inderdaad fotos geven gemakkelijk een vertekend beeld van de situatie
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

Is de moto eigelijk al proper geraakt? ;)

Een beetje modder hoort op ne GS, dit was er een beetje over 8) (sorry ;) )
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Emile
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 jan 2005, 11:59
Locatie: Zoutleeuw

Bericht door Emile »

Een spoedig en volledig herstel aan beide!!
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Allé dat bestaat dus ook al...een forum waar ge desbetreffend uw eigen ongeval kunt bekijken. Tof.

:?
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Gelukkig dat het niet zo erg was als in de krant stond, Moto + ongeval = sensatie voor die mannen hé, zeker als ze foto's hebben.

Eveneens spoedig herstel gewenst.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie