Toon je GS !
Moderator: GVN
Re: Toon je GS !
Best mogelijk, was vlot aan het rijden toen ze me inhaalden dus denk dat ze ook sportief bezig waren .
Heb ook niet overdreven enkel motor wat laten optrekken tot 5000 rpm in iedere versnelling om geen tamme motor te hebben.
Geef je nooit gas ?
Heb ook niet overdreven enkel motor wat laten optrekken tot 5000 rpm in iedere versnelling om geen tamme motor te hebben.
Geef je nooit gas ?
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
K1600GT
Re: Toon je GS !
met zo'n tractoren kan je toch nooit halen van supersport motoren. Alé kom seg!
Natuurlijk weet ik wel dat de motoren de laatste jaren enorm vooruitgegaan zijn, zeker in het middensegment. Zware machines om te reizen of te touren met tussen de 165/180pk is inderdaad een hele vooruitgang.
Toch ga je het nooit halen met supersport.
Anders moeten we dit eens testen he Doninique
J
Natuurlijk weet ik wel dat de motoren de laatste jaren enorm vooruitgegaan zijn, zeker in het middensegment. Zware machines om te reizen of te touren met tussen de 165/180pk is inderdaad een hele vooruitgang.
Toch ga je het nooit halen met supersport.
Anders moeten we dit eens testen he Doninique
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Toon je GS !
Kzou hem niet willen oprapen zo ne 1600 camion, maar eens die trein aan het bollen is, met ne rijder die kan rijden, zou je daar nog raar van kunnen opkijken. Tuurlijk niet op circuit, maar op secundaire weg, met niet te veel krappe bochtjes (waar ne supersport het ook moeilijk heeft), ga er maar eens goed voor zitten dan ......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Toon je GS !
De 1600 is toch problematisch op achteraf weggetjes hoor. Ik ga regelmatig rijden met twee gasten van het werk. De ene heeft een Honda Crosstourer 1200 en de ander een GSA 800. Als zij de route maken kiezen die twee pippo's steevast voor de kleine kronkelende boerenwegeltjes van hoop en al 2 meter breed en elke 30 meter een scherpe bocht. Ik kan je verzekeren dat het dan met een 1600 kei en keihard werken is om mee te kunnen. De eerste twee bochten gaan nog maar bij de derde ben je gezien en zijn ze weg. Dan is het op elk recht stukje kot open om weer aan te sluiten.
Als ik de route maak kies voor grote banen met lange doordraaiende bochten en dan ben ik uiteraard in het voordeel. Gas open en vooral diene gast met zijn GSA 800 wordt dan heel snel klein in mijn spiegels.
Wel verschoten van zo'n Crosstourer. Dat ding gaat oerend hard.
Maar de 1600 is een fantastisch reismotor met een heerlijk verslavend blok. Je zou hem alleen al kopen voor het geluid.
Als ik de route maak kies voor grote banen met lange doordraaiende bochten en dan ben ik uiteraard in het voordeel. Gas open en vooral diene gast met zijn GSA 800 wordt dan heel snel klein in mijn spiegels.
Wel verschoten van zo'n Crosstourer. Dat ding gaat oerend hard.
Maar de 1600 is een fantastisch reismotor met een heerlijk verslavend blok. Je zou hem alleen al kopen voor het geluid.
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Toon je GS !
Ne supersport gaat ook niet volgen op zo'n wegen...Flat Twin Power schreef:De 1600 is toch problematisch op achteraf weggetjes hoor. Ik ga regelmatig rijden met twee gasten van het werk. De ene heeft een Honda Crosstourer 1200 en de ander een GSA 800. Als zij de route maken kiezen die twee pippo's steevast voor de kleine kronkelende boerenwegeltjes van hoop en al 2 meter breed en elke 30 meter een scherpe bocht. Ik kan je verzekeren dat het dan met een 1600 kei en keihard werken is om mee te kunnen. De eerste twee bochten gaan nog maar bij de derde ben je gezien en zijn ze weg. Dan is het op elk recht stukje kot open om weer aan te sluiten.
.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: Toon je GS !
Ik kan u verzekeren dat er al heel wat rijders aardige ogen trekken als die "camions" aanpikken in de bergen
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Toon je GS !
Zou niets voor mij zijn, ben nu al 260€ kwijt aan boetes en 't jaar is nog niet eens halfweg....En dat is dan bijeengereden met mijne GS traktor en 't koekblik....Spijtig dat ik mijn nummer plaat niet "verdekt" kan opstellen zoals de heren en dame die me geflitst hebben, dan zou het spel eerlijker gespeeld worden...Flat Twin Power schreef:... Dan is het op elk recht stukje kot open om weer aan te sluiten.
Als ik de route maak kies voor grote banen met lange doordraaiende bochten en dan ben ik uiteraard in het voordeel. Gas open en vooral diene gast met zijn GSA 800 wordt dan heel snel klein in mijn spiegels.
Wel verschoten van zo'n Crosstourer. Dat ding gaat oerend hard.
....
Mss moet ik maar eens een stroman in polen aanspreken en met een poolse nrplaat gaan rondrijden, zou goedkoper zijn
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Toon je GS !
ha ha Dirk, maar die Polen worden ook voor niets aan de kant gezet he
Dan sta je daar dan weer mee.
gewuun doeng jong! Ik rij ook te snel, maar betaal braaf. En ben ook heel veel op de baan. tja kat en muis zeker.
J
Dan sta je daar dan weer mee.
gewuun doeng jong! Ik rij ook te snel, maar betaal braaf. En ben ook heel veel op de baan. tja kat en muis zeker.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Re: Toon je GS !
Zet uw adres in Dubai en rij met een plaat van ginder rond. Problem solvedDirk Pauwels schreef:Zou niets voor mij zijn, ben nu al 260€ kwijt aan boetes en 't jaar is nog niet eens halfweg....En dat is dan bijeengereden met mijne GS traktor en 't koekblik....Spijtig dat ik mijn nummer plaat niet "verdekt" kan opstellen zoals de heren en dame die me geflitst hebben, dan zou het spel eerlijker gespeeld worden...
Mss moet ik maar eens een stroman in polen aanspreken en met een poolse nrplaat gaan rondrijden, zou goedkoper zijn
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Toon je GS !
Da's nog een gedacht, maar denk dat dat meer kost dan mijn boetes
Ondertussen zit ik op 320€ boetes. aan dit "tempo" kom ik uit op 550€/jaar.
Ondertussen zit ik op 320€ boetes. aan dit "tempo" kom ik uit op 550€/jaar.
Laatst gewijzigd door Dirk Pauwels op 15 jul 2016, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Toon je GS !
@Dirk9700: hoewel je hem deze morgen in levende lijve zag, bij deze een foto
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
-
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
- Woonplaats: Oudenaarde
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Toon je GS !
@Tommeke inderdaad deze morgen kunnen aanschouwen
Groeten,
Dirk
Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Re: Toon je GS !
Toch wel met enige trots stel ik jullie voor ...
Na de 800GS en 1190 Adventure R is dit zeker en vast mijn beste aankoop ooit ...
Na de 800GS en 1190 Adventure R is dit zeker en vast mijn beste aankoop ooit ...
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
Re: Toon je GS !
Neen, zijn van Altrider.
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
-
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
- Woonplaats: Dendermonde
- Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)
Re: Toon je GS !
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA R80Gs
GSA R80Gs
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vl-Brabant
Re: Toon je GS !
Na lang twijfelen R1200RT vervangen door R1200GS LC.
Efkes wennen maar leuk rijden!
http://imageshack.com/a/img921/6066/6YUaEJ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Efkes wennen maar leuk rijden!
http://imageshack.com/a/img921/6066/6YUaEJ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:46
- Woonplaats: Brugge (st-pieters)
- Locatie: West vlaanderen
Re: Toon je GS !
marvester schreef:Na lang twijfelen R1200RT vervangen door R1200GS LC.
Efkes wennen maar leuk rijden!
http://imageshack.com/a/img921/6066/6YUaEJ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Toon je GS !
Projectje bezig, al anderhalf jaar eigenlijk maar schiet nu pas echt in een stroomversnelling. De achterliggende gedachte is simpel, mijn Super Tenere kan perfect alles (en beter zelfs) dan wat m'n R1150GSA indertijd kon, dus waarom niet het ding veel meer endurogericht maken, zonder het lange reizen compleet uit 't zicht te verliezen?
Aldus de beslissing genomen mijn GSA om te bouwen, met de bedoeling om zoveel mogelijk gewicht te verliezen en desondanks nog altijd een ietwat redelijk comfortabele reismotor te behouden, maar dan wel eentje die op onverhard met een standaard KTM 950/990Adv of F800GS of de nieuwe Africa Twin kan concurreren.
En dat projectje krijgt nu stilaan vorm
Het ding is nog bijlange niet afgewerkt, er moeten nog een heleboel details worden verwerkt. Het belangrijkste echter, en dat waren dan weer enkele dingen die ik liever zelf niet ging doen zoals verwijderen v.d ABS unit, inbouwen v.d benzinepomp in de Revamptank, demonteren v.d cardanbehuizing en klok zodat ik het in een zwart kleurtje kon zetten, wel die dingen dus, die zijn gedaan. Niet door mezelf maar door onze aller gekende specialist in de Kempen. Met wat hulp van mezelf
Eén van zo'n pietluttige details, maar voor mij ook belangrijk aangezien ik er een mooi afgewerkt geheel van wil maken, is dit bv, fumeren van het achterlicht en alle knipperlichten. Klinkt belachelijk misschien maar in mijn gedachten moest dit ook gebeuren.
Nog andere details zijn het zelf zwart spuiten v.d grijze delen v.d voorvork, de benzinedop, de stuurverhogers en kroonplaat, de cilinderkoppen, de Remus einddemper, de verlengde zijstaander, het laten poederlakken (wegens te slijtage onderhevig om zelf te spuiten) v.d voetsteunhouders, de nummerplaathouder (en deze tegelijk iets schuiner zetten zodoende de nummerplaat ook als moddervanger dienst doet), rempedaal, schakelpook, de cilinderkopprotectie, het zijkofferrek en wat ik nog los kan maken op dat moment. Ook komt er nog een Touratech carterplaat op.
Dan wordt er ook nog een ander scherm gemonteerd. De windbescherming v.d Revampkit is niet bijzonders, en windbescherming vind ik essentieel als je lange afstand wil kunnen rijden, dus daar moest iets aan gebeuren. Daarom is er dus een Desierto kop klaarliggende, die ik wel via flink wat aanpassingen (aangezien die Desierto kop voor een OEM 1150GS(A) neus is ontwikkeld maar daar schiet bij de Revampkit niets van over) ga moeten plaatsen. Dit is min of meer hoe het er zou komen uit te zien dan.
Gewichtsbesparing is in elk geval gelukt, in de staat zoals hierboven op foto te "bewonderen" komt hij op 228kg en dat met ong. 10l benzine aan boord.
Binnen enkele weken krijgt hij z'n vuurdoop, dan gaat hij een week in de Alpen all-roaden en dan weet ik meer of m'n project geslaagd is of niet.
Deze winter dan (als de tijd het toelaat) komt er nog een geschilderde striping/special paint op, die zit reeds in m'n hoofd, en als de kleur of het comfort van het zadel me niet aanstaat laat ik 't ofwel overtrekken, ofwel aanpassen qua vulling en dan overtrekken, maar dan wel in een andere kleur/look.
Anyway, zal wel nog is een fotoke plaatsen als er weer wat aan gedaan is...
Grtz, Philip!
Aldus de beslissing genomen mijn GSA om te bouwen, met de bedoeling om zoveel mogelijk gewicht te verliezen en desondanks nog altijd een ietwat redelijk comfortabele reismotor te behouden, maar dan wel eentje die op onverhard met een standaard KTM 950/990Adv of F800GS of de nieuwe Africa Twin kan concurreren.
En dat projectje krijgt nu stilaan vorm
Het ding is nog bijlange niet afgewerkt, er moeten nog een heleboel details worden verwerkt. Het belangrijkste echter, en dat waren dan weer enkele dingen die ik liever zelf niet ging doen zoals verwijderen v.d ABS unit, inbouwen v.d benzinepomp in de Revamptank, demonteren v.d cardanbehuizing en klok zodat ik het in een zwart kleurtje kon zetten, wel die dingen dus, die zijn gedaan. Niet door mezelf maar door onze aller gekende specialist in de Kempen. Met wat hulp van mezelf
Eén van zo'n pietluttige details, maar voor mij ook belangrijk aangezien ik er een mooi afgewerkt geheel van wil maken, is dit bv, fumeren van het achterlicht en alle knipperlichten. Klinkt belachelijk misschien maar in mijn gedachten moest dit ook gebeuren.
Nog andere details zijn het zelf zwart spuiten v.d grijze delen v.d voorvork, de benzinedop, de stuurverhogers en kroonplaat, de cilinderkoppen, de Remus einddemper, de verlengde zijstaander, het laten poederlakken (wegens te slijtage onderhevig om zelf te spuiten) v.d voetsteunhouders, de nummerplaathouder (en deze tegelijk iets schuiner zetten zodoende de nummerplaat ook als moddervanger dienst doet), rempedaal, schakelpook, de cilinderkopprotectie, het zijkofferrek en wat ik nog los kan maken op dat moment. Ook komt er nog een Touratech carterplaat op.
Dan wordt er ook nog een ander scherm gemonteerd. De windbescherming v.d Revampkit is niet bijzonders, en windbescherming vind ik essentieel als je lange afstand wil kunnen rijden, dus daar moest iets aan gebeuren. Daarom is er dus een Desierto kop klaarliggende, die ik wel via flink wat aanpassingen (aangezien die Desierto kop voor een OEM 1150GS(A) neus is ontwikkeld maar daar schiet bij de Revampkit niets van over) ga moeten plaatsen. Dit is min of meer hoe het er zou komen uit te zien dan.
Gewichtsbesparing is in elk geval gelukt, in de staat zoals hierboven op foto te "bewonderen" komt hij op 228kg en dat met ong. 10l benzine aan boord.
Binnen enkele weken krijgt hij z'n vuurdoop, dan gaat hij een week in de Alpen all-roaden en dan weet ik meer of m'n project geslaagd is of niet.
Deze winter dan (als de tijd het toelaat) komt er nog een geschilderde striping/special paint op, die zit reeds in m'n hoofd, en als de kleur of het comfort van het zadel me niet aanstaat laat ik 't ofwel overtrekken, ofwel aanpassen qua vulling en dan overtrekken, maar dan wel in een andere kleur/look.
Anyway, zal wel nog is een fotoke plaatsen als er weer wat aan gedaan is...
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
- Woonplaats: Nazareth
- Locatie: Nazareth (België)
Re: Toon je GS !
spijtig van dat zwart , Philip.
Steven.
Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Re: Toon je GS !
Hoezo spijtig van dat zwart? Ik vermoed dat 't je kleur niet is maar dat zijn smaken en kleuren nu eenmaal hé
Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Toon je GS !
'k Vind 'm mooi. En vet. Scherm is ook goed.
I respect your opinion. But I don't give shit.