Offroadtrip september

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Offroadtrip september

Bericht door WernerVS »

Ik ben zinnens in augustus /september de Col de Sommeiller en Mont Jafferau te doen .
Daar ik nog een dag daar in de buurt blijf zoek ik nog leuke passen daar in de buurt .
Ik had gedacht van eens tot aan het Lagi di sette Colori te rijden . Iemand ervaring mee ?
Of nog tips voor leuke offroadpassen daar in de buurt?
Alvast bedankt voor de tips .
R1150GSA
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Offroadtrip september

Bericht door GStephen »

colle delle finestre en direct daarop volgend de Assietta kamroute.

Zie ook volgende link voor verdere info: http://alpenrouten.de/

Meer in detail voor wat betreft Lago di Sette Colori: http://alpenrouten.de/Sette-Colori-Lago ... nt248.html
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Offroadtrip september

Bericht door WernerVS »

Finestre en Asietta heb ik vorig jaar gedaan .

Alvast bedankt voor de links Stephen :thumbright:
R1150GSA
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Offroadtrip september

Bericht door Koppel!! »

Lago di Sette Colori mag je volgens mij vergeten, is één v.d pistes die in principe uit Montgenévre vertrekt maar nader onderzoek leerde me dat alle pistes die daar vertrekken eigenlijk gewoon verboden zijn.
Zo wil ik al jaren is aan 't Fort de Gondran geraken, maar dat zal aardig wat voetenwerk teweeg brengen want is eveneens verboden voor gemotoriseerd vervoer.
Wil je wat onverhard spelen moet je ngo enkele km's verder, de grens over en in Clavieré kan je dan de piste op. Verschiet niet, je moet daar een flink steile helling op, da's eigenlijk gewoon een skipiste. Daarna kan je dan richitng Sagna Longa, Lago Nero etc gaan. Afdalen kan je dan richting Bousson, zit jue direct ook in de goeie vallei om nog een verborgne pareltje mee te nemen, da's de klim naar Gran Miol in de Valle Argentiera.
Mooie omgeving maar niks super spectaculair, da tracks echter zijn fantastsich om rijden, gaan van poepsimpel tot flink uitdagend als je de laatste klim naar Gran Miol wil doen. Reken maar dat je met je zware GSA trial gaat moeten rijden op sommige stukken, vind ik persoonlijk heel leuk om doen maar 't is wel geconcentreerd rijden
Je zou vanaf Lago Nero (wat op zich nog goed te bereiken is) de piste kunnen proberen naar Col de Bousson, maar daar heb ik de streep getrokken. Brede maar heel steile haarspelden waar je achterwiel echt naar grip aan 't zoeken is (afdalen is met een geblokkeerd achterwiel en af en toe de voorkant ook tot blokkeren trekken, kan je nagaan) en wat verder was 't dan zover als ik kon zien een allegaartje van stenenveld, gaande van vuistgroot tot basketbalvolume. Alleen, en met een lompe zware R1150GSA, heb ik hier maar gedraaid, gene zin om daar (gegarandeerd) op m'n bek te gaan en mij te blesseren.
Al bij al, vertrekkende vanop de Camping des Alberts (mijn vaste stek wanneer ik rond Briançon overnacht), een leuke en gevulde dag rijden zonder gehaast te moeten zijn.

Wat verder rijden, en daardoor misschien minder geschikt als je uitvalsbasis rond Briançon ligt, is de Col du Mont Cenis. En dan bedoel ik niet de brede asfaltweg (alhoewel die als scheurwegske flink in orde is, maar waar je dan ook regelmatig zwaantjes ziet staan) maar de piste aan de andere kant van het meer, links op de kaart dus.
Wat ik nog niet gedaan heb, maar zeker nog is ga doen, is de piste vanaf Bar Cenisio nemen, via Lago Roterel. Had afgelopen keer teveel twijfel, zat dan ook met de GSA met volle bepakking en dan leek me net iets teveel gewicht. Blijkt dat 't echter (nipt) doenbaar is als je genoeg ervaring hebt. Ik heb de piste gekozen, komende vanuit Susa die net voor de stuwdam langs lniks afdraait.
Fort de Variselle passeer je op honder meter na, kan je te voet is bekijken, andere forten is ook te voet maar da's al snel enkele km's van de toegelaten piste. Tijdsgebrek zorgde ervoor dat ik aan de splitsing voor de Petit Col du Mont Cenis verder langs 't meer ben blijven rijden, achteraf bleek dat de piste nochthans heel makkelijk te doen is.
Soit, de piste rond 't meer zelf is a piece of cake, de piste vanaf Bar Cenisio is voor ervaren rijders, de piste naar de kleine Col is naar 't schijnt niet veel moeilijker dan die rond 't meer zelf.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Offroadtrip september

Bericht door WernerVS »

Merci voor de boeiende info Philippe .
Ik ga er zeker veel van meenemen .
Thx
R1150GSA
Plaats reactie