Telepéage in Frankrijk met moto?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door gTa9000 »

Mjah, dat zou ik nu ook niet adviseren :-) Er is inderdaad vaak politiecontrole aan of in de buurt van de péagestations. Ze pikken er daar soms ook tussenuit die voordien door een gecamoufleerde collega werd gezapt aan een te hoge snelheid.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door lekkerweg »

En, voor de Franse motorrijders, controle op het formaat nummerbord. Dat er, vooral tijdens de vakanties, legio autos controles voorbij rijden met een fietsenrek achterop zonder, of op een karton gekalkt, voertuignummer wordt wèl toegestaan. Ook hoeveel fietsen er in een bundel zitten schijnt er niet toe te doen. Verbazend daarom dat ik nog geen afgevallen fietsen langs de (snel)wegen heb zien liggen.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door Lukas »

Lukas schreef:Zonet besteld via de site van Touring.
Maandelijkse kosten (enkel in de maand waarin je je badge gebruikt) zijn nu 2,20 euro.
Tot vandaag nog niets ontvangen. We zijn 10 dagen verder.
Is dit normaal?

Heb een bericht gestuurd via hun site.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door roadster »

Lukas schreef:
Lukas schreef:Zonet besteld via de site van Touring.
Maandelijkse kosten (enkel in de maand waarin je je badge gebruikt) zijn nu 2,20 euro.
Tot vandaag nog niets ontvangen. We zijn 10 dagen verder.
Is dit normaal?

Heb een bericht gestuurd via hun site.
Ik had de mijne na 2 dagen in de bus zitten :wink:
helaas kan je niet aan je persoonlijke account tot je die chip ontvangen hebt, daar zit dan ook direct jouw persoonlijke accountreferenties bij...
best idd contact nemen via mail of eens bellen.
R1200GS LC
ChiChiWaWa
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 apr 2006, 11:00
Woonplaats: Westmalle

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door ChiChiWaWa »

Gisteren toch ook maar een besteld via de link van Touring
Maar, wordt er nu meteen naast de €4 verzondkosten ook al een maand verbruik aangerekend? Kwam €5,70 op te staan bij mij.
E-mail : ChiChiWaWa @ gmail.com
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door MidlifeCruise »

Dus door de 30km poort mag je met de moto toch passeren als je voorkeur geeft om niet aan te schuiven en autotarief te betalen?
Ik dacht dat er een verbodsbord opstond voor moto's op de 30km poorten...
Just call me Luc
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door Gixxer21 »

Lukas schreef:
Lukas schreef:
Tot vandaag nog niets ontvangen. We zijn 10 dagen verder.
Is dit normaal?

Heb een bericht gestuurd via hun site.
Misschien ook een verkeerd vakje aangevinkt.
aantzeetje
Berichten: 1162
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door aantzeetje »

MidlifeCruise schreef:Dus door de 30km poort mag je met de moto toch passeren als je voorkeur geeft om niet aan te schuiven en autotarief te betalen?
Ik dacht dat er een verbodsbord opstond voor moto's op de 30km poorten...
Afbeelding

N’empruntez jamais les voies télépéage avec « gabarit » (la barre jaune limitant la hauteur de la voie). Ces voies sont strictement réservées aux voitures.

Vous devez emprunter :
- une voie « mixte » signalée par une flèche verte et un « t » jaune,
- ou une voie télépéage signalée par un « t » jaune et ne comportant pas de gabarit limitant la hauteur.


Placez correctement votre badge télépéage afin qu’il soit facilement détecté par la borne télépéage. Vous pouvez le positionner :

- dans la bulle, à l’avant de la moto (l’endroit recommandé),
- dans la sacoche réservoir, dans le compartiment « carte routière » à façade transparente,
- dans la poche de votre blouson, si vous n’avez ni bulle, ni sacoche réservoir.


Enfin, pour une détection optimale de votre badge, maintenez une distance suffisante avec la voiture qui vous précède en gardant une vitesse adaptée.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ludwigske
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2015, 20:03
Woonplaats: Wichelen

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door ludwigske »

Hallo,

Op de verlaagde doorgangspoort van 2 meter en 30 km staat inderdaad een verbodsteken voor moto's.
Heb het vorige week nog zelf ondervonden op de A4 van Metz naar Strasbourg.
Verder werkt de T libre perfect op de moto.
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door MidlifeCruise »

maw met uw telepeage transponder kan je gewoon aanschuiven als het druk is?
Just call me Luc
Sven 12RT
Berichten: 310
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:39

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door Sven 12RT »

ChiChiWaWa schreef:Gisteren toch ook maar een besteld via de link van Touring
Maar, wordt er nu meteen naast de €4 verzondkosten ook al een maand verbruik aangerekend? Kwam €5,70 op te staan bij mij.
Ik meen me te herinneren, dat ze meteen een maand aanrekenen als test.
Om te zien of je betaal/creditcard werkt.
Of ze dat nu als "borg" bijhouden tot je effectief van de péage gebruikt, dan wel terugstorten, weet ik niet meer.
R1200RT, again :-)


Afbeelding
ChiChiWaWa
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 apr 2006, 11:00
Woonplaats: Westmalle

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door ChiChiWaWa »

Sven 16GT schreef: Ik meen me te herinneren, dat ze meteen een maand aanrekenen als test.
Om te zien of je betaal/creditcard werkt.
Of ze dat nu als "borg" bijhouden tot je effectief van de péage gebruikt, dan wel terugstorten, weet ik niet meer.
Mjah, zullen het wel zien. Heb 't in principe niet nodig voor de komende trip, maar leek me wel handig te hebben just in case, eerder dan te moeten sukkelen met ticketje en CC ter plaatse.
Betaling is via domiciliëring en ze moeten toch die verzendingskosten ook verrekenen, dus waarom ze daar die maand voor moeten aanrekenen, geen idee. Zolang 't geen maandelijkse kost wordt maakt me die €1,70 ook niet veel uit :)
E-mail : ChiChiWaWa @ gmail.com
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door hla »

Waar een snelheid van 30 staat MET HOOGTEBEPERKING mogen enkel auto's doorrijden, of althans alles wat erdoor rijd betaald als auto.
Het kan dus als moto maar aan tarief auto!
Normaal gezien moet je eerder rechts doorrijden en stoppen is soms nodig en soms niet. Hangt van de detectie af.
Kies voor een t of een t 30 zonder hoogtebeperking en je kunt doorrijden zonder stoppen.
Mijn rekening is 1,7 op de startactivering en dan loopt dit voor 30 dagen.
Dus op 21,06 doorrijden en starten en op 15,07 terug kost 1,7 € met een balade abonnement bij APRR.
En natuurlijk de kost van de peage zelf.

11 euro om het bakje te kopen, en dan moet je er nog aan geraken.
Per post kost de verzendingskosten, afhalen kost niets.

Hieronder wat info via mail binnen gekregen.

Monsieur,

Le passage avec un gabarit de hauteur peut être également utilisé par les motos mais vous êtes facturés au tarif voiture.

en ook:
Pour garantir une détection optimale et sécurisée, voici quelques bonnes pratiques à respecter pour utiliser le badge avec votre moto :
1. Emprunter une voie télépéage signalée par un « t » ou « t 30 » et non limitée par un gabarit de hauteur (les voies avec gabarit sont strictement réservées aux voitures et le tarif enregistré correspond uniquement à la classe 1).
2. Placer le badge afin qu’il soit détecté facilement par la borne : idéalement dans la fenêtre de la sacoche réservoir ou dans un brassard, à défaut dans la poche du blouson.***
3. Circuler sur la gauche de la voie en respectant la distance au véhicule précédent (4 mètres).
4. Avancer jusqu’à la barrière et veiller au passage du feu au vert avant de quitter la voie.

Gloria VOYLE
Service Clients APRR
abonnes-villefranche@aprr.fr

APRR
Service Clients
TSA 80001
F - 52009 CHAUMONT CEDEX

smnumero

Het gebruik valt soms tegen.
We zijn met 3 naar het zuiden gereden en ik ben de enigste, mits wat problemen, die dit heeft gebruikt gedurende de gehele reis.
De anderen zijn gewoon een ticket gaan halen en met visa betaald omdat ze het niet aan de praat kregen.
En het lag niet aan het bakje, maar vermoedelijk aan de locatie op de moto en de interferentie van de moto op de signalen van de detectie.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door lekkerweg »

Rij regelmatig door de poorten. Nog nooit problemen ondervonden. De badge zit in de borstzak, met de goede kant naar voren gericht. En het scherm omlaag.
Voor dat ik een badge kocht, reed ik bij grote drukte tussen de wachtende autos door naar de poort, en bleef even aan de zijkant staan. Omslachtig de ticket en cc opgevist, intussen zijn dan 1 a 2 autos doorgeschoven. Met gebaren verzocht of ik er dan tussen mocht, en dat is me nooit gewijgerd. Bij korte peage vakken, zoals op de A63 Bayonne-Spaanse grens, reed ik door de cb poorten. Prijsverschil met autos niet de moeite waard te gaan staan wachten.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door roadster »

hla schreef:Waar een snelheid van 30 staat MET HOOGTEBEPERKING mogen enkel auto's doorrijden, of althans alles wat erdoor rijd betaald als auto.
Het kan dus als moto maar aan tarief auto!
Normaal gezien moet je eerder rechts doorrijden en stoppen is soms nodig en soms niet. Hangt van de detectie af.
Kies voor een t of een t 30 zonder hoogtebeperking en je kunt doorrijden zonder stoppen.
Mijn rekening is 1,7 op de startactivering en dan loopt dit voor 30 dagen.
Dus op 21,06 doorrijden en starten en op 15,07 terug kost 1,7 € met een balade abonnement bij APRR.
En natuurlijk de kost van de peage zelf.

11 euro om het bakje te kopen, en dan moet je er nog aan geraken.
Per post kost de verzendingskosten, afhalen kost niets.

Hieronder wat info via mail binnen gekregen.

Monsieur,

Le passage avec un gabarit de hauteur peut être également utilisé par les motos mais vous êtes facturés au tarif voiture.

en ook:
Pour garantir une détection optimale et sécurisée, voici quelques bonnes pratiques à respecter pour utiliser le badge avec votre moto :
1. Emprunter une voie télépéage signalée par un « t » ou « t 30 » et non limitée par un gabarit de hauteur (les voies avec gabarit sont strictement réservées aux voitures et le tarif enregistré correspond uniquement à la classe 1).
2. Placer le badge afin qu’il soit détecté facilement par la borne : idéalement dans la fenêtre de la sacoche réservoir ou dans un brassard, à défaut dans la poche du blouson.***
3. Circuler sur la gauche de la voie en respectant la distance au véhicule précédent (4 mètres).
4. Avancer jusqu’à la barrière et veiller au passage du feu au vert avant de quitter la voie.

Gloria VOYLE
Service Clients APRR
abonnes-villefranche@aprr.fr

APRR
Service Clients
TSA 80001
F - 52009 CHAUMONT CEDEX

smnumero

Het gebruik valt soms tegen.
We zijn met 3 naar het zuiden gereden en ik ben de enigste, mits wat problemen, die dit heeft gebruikt gedurende de gehele reis.
De anderen zijn gewoon een ticket gaan halen en met visa betaald omdat ze het niet aan de praat kregen.
En het lag niet aan het bakje, maar vermoedelijk aan de locatie op de moto en de interferentie van de moto op de signalen van de detectie.
Vanmiddag nog een stukje péage autosnelweg afgewerk door Frankrijk, meer bepaald de A4 tussen Strasbourg en Metz. Bij de banen met hoogtebeperking staat ook een verbodsbord voor motoren. Ik heb dan maar de gewone banen gekozen waar een t + creditkaart staat aangeduid, gewoon rustig naar de slagboom toe rijden en hopla, dat ding gaat open. Zowel bij het in- als uitgaan van de péage zone. Alleen ben ik nu benieuwd of ik motortarief dan ŵel autotarief ga aangerekend krijgen ( de uitgaande post was een volautomatische, zonder m/v in het kotje...) :-?
De badge had ik in mijn tanktas zitten, achter een plastic mapje bedoeld voor een smartphone. Geen enkel probleem bij de detectie...
R1200GS LC
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door gTa9000 »

Zal moto-tarief zijn, zal je zien. Ook al vaak gedaan, klopt iedere keer.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door roadster »

gTa9000 schreef:Zal moto-tarief zijn, zal je zien. Ook al vaak gedaan, klopt iedere keer.
Klopt inderdaad. Ik heb mijn afrekening nog niet gekregen (de maand is natuurlijk nog niet om), maar mijn traject staat wel al in mijn 'espace client' en aangeduid als classe 5 (motor).
R1200GS LC
ludwigske
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2015, 20:03
Woonplaats: Wichelen

Re: Telepéage in Frankrijk met moto?

Bericht door ludwigske »

Vandaag rekening gekregen van Area en het is betalen voor de moto dus de T-libre werkt perfect op de moto
Plaats reactie