gps routes

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rudiger
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2013, 14:39
Woonplaats: eeklo

gps routes

Bericht door rudiger »

Hallo motorijders, 12 april iets dom gedaan op de pc alles kwijt, ik weet het ( nu ) ik moest het anders opgelost hebben maar ja het is zo.
iemand laten komen voor de belangrijke dingen te doen, maar hij heeft er mapscource niet meer opgezet omdat het niet meer ondersteund wordt, volgens hem
gaat alles nu langs Basecamp ( opnieuw leren met werken ) ik werkte graag met mapscource , mijn vraag is dat juist.
vdgr rudi
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: gps routes

Bericht door Zeppe »

Helaas is dit waar :cry:
Werk nu al een tijdje in basecamp maar het blijft kl...n!
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: gps routes

Bericht door p@rick »

Mapsource wordt inderdaad niet meer ondersteund, maar je kan het wel nog altijd downloaden, installeren en gebruiken als je dat wil.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: gps routes

Bericht door KeeS16 »

Ff de DVD van Mr GPS kopen en daarna ga je zeggen dat Basecamp het beste is wat er is, en is(was) mapsourse maar kinderkraam.
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: gps routes

Bericht door eiRTee »

een practische handleiding zoals ik geef bij Peter D'Haese kan ik jullie misschien bezorgen.....
Laatst gewijzigd door eiRTee op 03 mei 2016, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: gps routes

Bericht door p@rick »

eiRTee schreef:een pratische handleiding zoals ik geef bij Peter D'Haese kan ik jullie misschien bezorgen.....
Die gaat onze topicstarter m.i. niet nodig hebben als hij liefst van al zou willen blijven werken met het voor hem vertrouwde Mapsource ipv gedwongen te moeten overschakelen naar Basecamp, tenzij jij in je praktische handleiding ook een hoofdstuk hebt voorzien over hoe Mapsource terug te downloaden en te installeren...

Basecamp is - eens dat je 't gewoon bent - best wel een handig programma, maar met zoveel mogelijkheden en tierlantijntjes die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt om een goeie route te maken en op je gps te krijgen. Ikzelf ben een aantal jaren geleden "noodgedwongen" overgeschakeld op Basecamp (omdat er geen Mac-versie bestaat van Mapsource) en heb daar so far nog geen seconde spijt van (mede omdat ik me niet laat ver- of afleiden door het overaanbod aan functies in Basecamp) maar ik kan me wel best voorstellen dat er een aantal misschien al wat oudere gebruikers zijn die hier helemaal geen boodschap aan hebben, en liefst van al gewoon blijven doorwerken met Mapsource. En dat is gelukkig nog steeds mogelijk...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: gps routes

Bericht door Lukas »

eiRTee schreef:een pratische handleiding zoals ik geef bij Peter D'Haese kan ik jullie misschien bezorgen.....
Geef je een seintje wanneer dat nog eens doorgaat.
Ik ben ook al lang vragende partij om zoiets een keer op een onthaalavond te mogen meemaken.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: gps routes

Bericht door aantzeetje »

Ik werk met de 2 door/naast mekaar. BC is even makkelijk, zelfs makkelijker als MS en heeft heel wat meer nuttige functies. Maar indien je graag met MS verder werkt kan je het hier downloaden (zelf gebruik ik versie 6.15.7 omdat dat op een gegeven moment de meest stabiele was)
http://www.gawisp.com/perry/mapsource/
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: gps routes

Bericht door Danny »

Basecamp, pfff eerst dacht ik wat is dat nu weer maar de kneepjes leered ik door de cd van mr GPS en nu is 't gewoon spelen met dat ding.

Eén ding staat vast, net als alle software moet je regelmatig ermee werken anders verdwijnen de kneepjes als sneeuw voor de zon :mrgreen:
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: gps routes

Bericht door eiRTee »

Lukas schreef:
eiRTee schreef:een pratische handleiding zoals ik geef bij Peter D'Haese kan ik jullie misschien bezorgen.....
Geef je een seintje wanneer dat nog eens doorgaat.
Ik ben ook al lang vragende partij om zoiets een keer op een onthaalavond te mogen meemaken.

Dat vraag je best eens aan Peter D'Haese zelf
Hij contacteert me steeds om een dag af te spreken aan de hand van zijn planning
Laatst gewijzigd door eiRTee op 03 mei 2016, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: gps routes

Bericht door GSrijder »

eiRTee schreef:een pratische handleiding zoals ik geef bij Peter D'Haese kan ik jullie misschien bezorgen.....
Ah gij waart da, op 25/2 was ik er bij. Heb je toen op een paar vlakken tegen gesproken :-P
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
rudiger
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2013, 14:39
Woonplaats: eeklo

Re: gps routes

Bericht door rudiger »

hoi rudi hier, ik heb paar dagen met basecamp bezig geweest om te oefenen, en het lukt mij toch de routes in en uit de gps te
te krijgen , het is misschien best om de dvd te kopen en meer mee bezig te zijn .
bedankt voor de tips
gr rudi
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: gps routes

Bericht door aantzeetje »

Hey Rudi, je gaat het zelf ondervinden eens je BC wat gewoon bent gaat het als vanzelf. En ja, de DVD van Hans gaat je heel wat wijzer maken. Heel belangrijk bij BC is dat je van in het begin een goede mappen structuur in je bibliotheek aanbrengt en maak er een goede gewoonte van om van je oude routes die je in BC importeert onmiddellijk een spoor van te maken (standaard staat de kleur op donker grijs. Persoonlijk verkies ik licht blauw omdat dat meer opvalt en je gemakkelijker de verschillen ziet waar je iets moet aanpassen) zo zie je steeds de verschillen met de oorspronkelijke route.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: gps routes

Bericht door wolfrider »

Als je de originele installatie cd van mapsource nog hebt, kan je die probleemloos terug installeren hoor.
Is bij mij ook zo na laptopcrash.
Je hebt dan wel latere updates niet , maar werk zelf met mapsource met de originele kaarten van 2009 en gaat nog altijd goed. :-) .
Mapsource werkt nog altijd, wordt alleen niet meer geupdated.Heb nog de ouwe getrouwe zumo 550 ,werkt met basecamp én mapsource , sommige latere modellen werken enkel met basecamp.
Maak vaak route in mapsource , sla op en open daarna in basecamp voor bvb routes samenvoegen , maken van track van route enz. omdat dit facet in basecamp handiger gaat.
Routes maken zelf in basecamp gaat me niet zo goed ....
Basecamp is nog altijd voor alles niet echt mijn vriend..... 8-) .Ben dan ook al dagje ouder :lol:+
aantzeetje schreef: Maar indien je graag met MS verder werkt kan je het hier downloaden (zelf gebruik ik versie 6.15.7 omdat dat op een gegeven moment de meest stabiele was)
http://www.gawisp.com/perry/mapsource/
Heb je dan ook de kleine baantjes of meer de grotere wegen /overzchtkaarten ?
ik heb de originele cd moeten gebruiken om de kleinste baantjes erop te krijgen.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: gps routes

Bericht door aantzeetje »

oei, beetje late reactie van me.
Mapsource is het routeprogramma en staat los van de Garmin of OSM kaarten e.d. die je gebruikt. Die moet je downloaden op je pc/laptop via bv Garmin Express.Maar aangezien iemand er Baseecamp opgezet heeft (met de bijbehorende kaarten neem ik naam voor je 550) moet je in Mapsource gewoon de kaartversie links boven kiezen. Waarschijnlijk stond die daar nog op v2 versie ipv op de NT kaart van je zumo. Vandaar dat je enkel de grote wegen had.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie