Sena S20 en BMW audio systeem BT koppeling

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Sena S20 en BMW audio systeem BT koppeling

Bericht door MOTOBLOG »

Goeiedag,

Ik heb mijn helm met een Sena S20 gekoppeld aan het BMW audiosysteem via bluetooth.
Dit werkt prima. Als de Navigator 5 in de houder zit, hoor ik ook navigatiebegeleiding als er een route actief is, muziek wordt dan gedempt.
Echter flitspalen worden auditief niet gemeld via het audiosysteem. Die hoor ik niet, kan iemand dit bevestigen of eventueel tegenspreken met een oplossing?

Ik heb het nog niet getest maar ik veronderstel dat een gekoppelde telefoon met de Navigator ook niet gebruikt kan worden als je enkel via het audiosysteem gekoppeld bent?

Mvg.
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Sena S20 en BMW audio systeem BT koppeling

Bericht door MOTOBLOG »

Ondertussen even een update. Héél soms hoor ik ze wel. Het is vreemd. Als ik de Navigator heb opstaan en ik gebruik het audio systeem van de motor, dan heb ik dus radio/mp3 via het systeem maar dan komen de flitspalen bijna nooit door.

Echter, stel ik een route in (er is dan sprake van stembegeleiding), dan komen ze wel mee door (muziek wordt gedempt bij spraak of flitspaal).
Ik vrees voor een bug. Zolang er geen navigatiebegeleiding is, dan lijkt me dat de NAV 5 de palen niet doorgeeft. Ik kan dit uiteraard wel forceren door de NAV 5 direct te koppelen met de Sena S20, alleen, dan wordt het audiosysteem onderbroken als er een flitspaal wordt gemeld en ook navigatiebegeleiding verloopt dan niet meer via het BMW audiosysteem.

Er is dus nog firmware-werk aan de winkel wat mij betreft.
DM
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 jan 2010, 09:50
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge

Re: Sena S20 en BMW audio systeem BT koppeling

Bericht door DM »

Ik heb zelfde combinatie, en lange tijd ook problemen gehad

Ondertussen werkt het.
belangrijk was/is hoe je alles koppelt
Als ik me nog juist herinner :
- eerst 20S pairen met motor (via mobile phone pairing)
- dan 20S pairen met NAV V (via GPS pairing)
- dan telefoon pairen met NAV V

nadien moet je ook altijd alles in de juiste volgorde opstarten
- eerst 20S starten
- dan motor contact aanleggen (je hoort in de Sena "contact gemaakt")
- dan NAV V opstarten
- dan telefoon

niet echt gebruiksvriendelijk, maar ondertussen is het voor mij een routine geworden
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Sena S20 en BMW audio systeem BT koppeling

Bericht door MOTOBLOG »

Hallo DM, tnx voor uw antwoord. Ik hoopte eigenlijk van slechts één BT koppeling te maken, dat is de 20S met de BMW (audio systeem) en voor de rest niks.
Als jij de NAV V met de S20 gepaird hebt in GPS pairing, wat doe de NAV V dan bij een stem of flitspaal, onderbreekt die de muziek van de motor ? Zo ver was ik al geraakt, maar dat wou ik net niet...
DM schreef:Ik heb zelfde combinatie, en lange tijd ook problemen gehad

Ondertussen werkt het.
belangrijk was/is hoe je alles koppelt
Als ik me nog juist herinner :
- eerst 20S pairen met motor (via mobile phone pairing)
- dan 20S pairen met NAV V (via GPS pairing)
- dan telefoon pairen met NAV V

nadien moet je ook altijd alles in de juiste volgorde opstarten
- eerst 20S starten
- dan motor contact aanleggen (je hoort in de Sena "contact gemaakt")
- dan NAV V opstarten
- dan telefoon

niet echt gebruiksvriendelijk, maar ondertussen is het voor mij een routine geworden
Plaats reactie