oefenterrein gezocht
Moderator: GVN
oefenterrein gezocht
gegroet collega's,
ik begeef me nu reeds ongeveer 6 maanden met een L op de baan en wil hier stilletjes van af geraken . Heb op 10 maart mijn examen geboekt .Tijdens de voorbije 6 maanden heb ik in verhouding ( en voor de tijd van het jaar ) reeds een 3000 km gereden/geoefend . Nu het dichter bij komt heb ik mijn manoeuvers reeds wat geoefend op een "niet openbaar terrein" zonder specifieke manoeuver-markeringen .Dit zal me zeker nog wel wat helpen , toch zou ik ook nog eens willen oefenen met de officiële markeringen voor de manoeuvers .Waar kan ik in de regio Lier ( en uiteraard wat verder ) een terrein vinden welk je vrij kan betreden ???
ik begeef me nu reeds ongeveer 6 maanden met een L op de baan en wil hier stilletjes van af geraken . Heb op 10 maart mijn examen geboekt .Tijdens de voorbije 6 maanden heb ik in verhouding ( en voor de tijd van het jaar ) reeds een 3000 km gereden/geoefend . Nu het dichter bij komt heb ik mijn manoeuvers reeds wat geoefend op een "niet openbaar terrein" zonder specifieke manoeuver-markeringen .Dit zal me zeker nog wel wat helpen , toch zou ik ook nog eens willen oefenen met de officiële markeringen voor de manoeuvers .Waar kan ik in de regio Lier ( en uiteraard wat verder ) een terrein vinden welk je vrij kan betreden ???
In ekeren Centrum is er een oefenterrein van een rijschool(Metropool) waar je altijd op kunt, de poort is wel toe maar er hangt geen slot op.
Toen ik mijn voorlopig rijbewijs had ging ik daar ook altijd oefenen met nog 2 maten van me.
Daar staan de nodige lijnen en kegels voor het parcours te volgen.
Let wel op, dat oefenterrein is waarschijnlijk nog niet aangepast aan de nieuwe proeven die er nu zijn.
Wat kan je daar oefenen:
- motor achteruit duwen in een U en op poot zetten
- slalom
- 8 maken
- traag tussen 2 lijnen rijden
- remproef
Dit terrein ligt rechts naast de brug die naar de luythaege leidt. ALs je op dit terrein staat, zie je de autostrade voor je
greetz
Toen ik mijn voorlopig rijbewijs had ging ik daar ook altijd oefenen met nog 2 maten van me.
Let wel op, dat oefenterrein is waarschijnlijk nog niet aangepast aan de nieuwe proeven die er nu zijn.
Wat kan je daar oefenen:
- slalom
- 8 maken
- remproef
Dit terrein ligt rechts naast de brug die naar de luythaege leidt. ALs je op dit terrein staat, zie je de autostrade voor je
greetz
-
motorprinsesje
Re: oefenterrein gezocht
Spijtig dat je zover woont, want ik moet ook dringend oefenen voor mijn manoevers om examen af te leggen...Tom S. schreef:gegroet collega's,
denk van nog 2 u rijles te volgen hier in kortrijk...
-
dirk bruijns
- Contacteer:
-
Shulty
Yup, da klopt. Het adres is Groot Hagelkruis in Ekeren.Daxje schreef:In ekeren Centrum is er een oefenterrein van een rijschool(Metropool) waar je altijd op kunt, de poort is wel toe maar er hangt geen slot op.
Wat kan je daar oefenen:
- slalom
- 8 maken
- remproef
greetz
Grtz,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Rijscholen Mercator heeft een oefenterrein in Winge (Rotselaar), naast de BMW Motorrad garage aldaar. Kijk eens op hun site: http://www.rijschoolmercator.be/oefenterrein/index.php
F 650 GS februari 2006
-
hla
- Contacteer:
Ik begrijp hun standpunt natuurlijk volledig, maar ik vind het jammer dat de rijscholen die hierover beschikken hun terrein afsluiten voor "niet-cursus volgens"
Ik kan ook wel oefening gebruiken (zoals zovelen) en als je met de moto zelf dingen moet meenemen om Uw parkoer te maken, dan komt het er niet van.
Maar gewoon oefenen gewoon de zondagvoormiddag op de parking van een grootwarenhuis lukt natuurlijk altijd, maar dan zonder de omlijning van het parkoer.
Ik kan ook wel oefening gebruiken (zoals zovelen) en als je met de moto zelf dingen moet meenemen om Uw parkoer te maken, dan komt het er niet van.
Maar gewoon oefenen gewoon de zondagvoormiddag op de parking van een grootwarenhuis lukt natuurlijk altijd, maar dan zonder de omlijning van het parkoer.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
-
J-P
- Contacteer:
???? Ga je ook vragen bij een fietsenverkoper of je hun fietsen mag lenen omdat je al een tijd niet gefietst hebt?hla schreef:Ik begrijp hun standpunt natuurlijk volledig, maar ik vind het jammer dat de rijscholen die hierover beschikken hun terrein afsluiten voor "niet-cursus volgens"![]()
Waarom niet gewoon een paar lessen op het parcours nemen? Je rijdt met een dikke BMW, dan kan je ook wel een paar lesjes betalen en zodoende investeren in je eigen rijvaardigheid... laat maar weten als ik te bot ben hoorIk kan ook wel oefening gebruiken (zoals zovelen) en als je met de moto zelf dingen moet meenemen om Uw parkoer te maken, dan komt het er niet van.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
J-P
- Contacteer:
Nee hoor, maar ik val soms pardoes vanmijn stoel bij zoveel vanzelfsprekendheid...Stoffel schreef:Paar dagen ziek geweest J-P?![]()
Stoffel
J-P
-
J-P
- Contacteer:
Maar wees eens eerlijk: vindt je dat ik ongelijk heb? 
J-P
J-P wie ben ik om je tegen te spreken, je beroep is bij sommigen niet echt bekend. Vandaar dat het soms wel eens botst. Iedereen staat open voor een mening. Ik volg je volkomen. Maar je moet ook begrijpen dat er zoals met de rijlessen met de wagen, mensen zijn die wat bijkomende privé-oefeningen willen proberen.J-P schreef:Maar wees eens eerlijk: vindt je dat ik ongelijk heb?
Stoffel
-
J-P
- Contacteer:
Mijn beroep doet er in zoverre denk ik nog niet eens toe. Ik snap gewoon de redenatie van HLA niet als hij zegt dat hij het jammer vindt dat het terrein niet gratis ter beschikking wordt gesteld. Alles moet maar voor niets terwijl er behoorlijke kosten mee gemoeid zijn voor een rijschool om zo`n terrein uit te baten.
Voor wat Tom betreft: je hebt niet gezegd dat je gratis wou oefenen dus volg de link naar de dichtstbijzijnde rijschool met oefenfaciliteiten die gemarkeerd zijn. Succes!
Voor wat Tom betreft: je hebt niet gezegd dat je gratis wou oefenen dus volg de link naar de dichtstbijzijnde rijschool met oefenfaciliteiten die gemarkeerd zijn. Succes!
J-P
sommige dingen raken bij mij een gevoelige snaar, en dit is er één van
niet de vraag op zich maar over het hele concept wil ik toch even wat kwijt. Ik weet dat het behalen van een rijbewijs niet goedkoop is, en ook een verdere motoropleiding heeft zijn prijskaartje.......maar....denk eens even wat een onkosten een rijschool heeft alleen maar om te kunnen bestaan: aankoop/huur terein, verzekeringen, taksen, administratie, voertuigen/motor, instructeurs,........enz. En dan denk ik dat het best te begrijpen is dat deze mensen hun terrein niet ter beschikking stellen voor mensen die geen klant zijn. Als je dan met je eigen kegels naar een parking van een warenhuis gaat, kun je daar gratis je ding doen.
Voor de doorgedreven motoropleidingen zie je het zelfde verhaal, deze mensen huren terreinen, betalen verzekering(ba onderneming), taksen, belastingen, interne opleidingen,......enz. Hoe vaak zie je niet dat dhr x of dhr y een vriend of collega eens even wat motorbeheersing gaat bijbrengen, en dit liefst op een gratis terrein of niet afgesloten parking(lekker veilig). Al de fouten die dhr x of y op die jaren onbewust heeft aangeleerd gaat hij dan vrolijk doorgeven aan zijn vriend (die natuurlijk niet beter weet) en dan schrikken ze ervan dat het vroeg of laat mis gaat. Ook een trend is dat er mensen zijn die prive lessen gaan geven (dan komen er aardig wat euro's binnen hé) terwijl zij geen btw nr hebben, geen verzekering, geen handels register,......enz. Zolang er niets mis gaat is er geen vuiltje aan de lucht, maar als het mis gaat heb je nog maar één klant en dat is de deurwaarder, om maar over de controle op zwartwerkt te zwijgen.
Schoenmaker blijf bij uw leest, en iedereen zal gelukkig zijn.
niet de vraag op zich maar over het hele concept wil ik toch even wat kwijt. Ik weet dat het behalen van een rijbewijs niet goedkoop is, en ook een verdere motoropleiding heeft zijn prijskaartje.......maar....denk eens even wat een onkosten een rijschool heeft alleen maar om te kunnen bestaan: aankoop/huur terein, verzekeringen, taksen, administratie, voertuigen/motor, instructeurs,........enz. En dan denk ik dat het best te begrijpen is dat deze mensen hun terrein niet ter beschikking stellen voor mensen die geen klant zijn. Als je dan met je eigen kegels naar een parking van een warenhuis gaat, kun je daar gratis je ding doen.
Voor de doorgedreven motoropleidingen zie je het zelfde verhaal, deze mensen huren terreinen, betalen verzekering(ba onderneming), taksen, belastingen, interne opleidingen,......enz. Hoe vaak zie je niet dat dhr x of dhr y een vriend of collega eens even wat motorbeheersing gaat bijbrengen, en dit liefst op een gratis terrein of niet afgesloten parking(lekker veilig). Al de fouten die dhr x of y op die jaren onbewust heeft aangeleerd gaat hij dan vrolijk doorgeven aan zijn vriend (die natuurlijk niet beter weet) en dan schrikken ze ervan dat het vroeg of laat mis gaat. Ook een trend is dat er mensen zijn die prive lessen gaan geven (dan komen er aardig wat euro's binnen hé) terwijl zij geen btw nr hebben, geen verzekering, geen handels register,......enz. Zolang er niets mis gaat is er geen vuiltje aan de lucht, maar als het mis gaat heb je nog maar één klant en dat is de deurwaarder, om maar over de controle op zwartwerkt te zwijgen.
Schoenmaker blijf bij uw leest, en iedereen zal gelukkig zijn.
-
J-P
- Contacteer:
Precies, R&M!
J-P
-
hla
- Contacteer:
Ik vind inderdaad dat je veel te gemakkelijk zo over komt.J-P laat maar weten als ik te bot ben hoor
Sommige mensen lezen niet wat er geschreven staat, maar eerder wat ze willen lezen.
De zon gaat voor niets op, en dat is ongeveer het enigste dat je voor niets kunt krijgen.
Ik begrijp volledig dat een priveinstelling hun terreinen niet zomaar vrij geven aan jan en alleman. Daar zijn inderdaad kosten mee verbonden.
Dat heb ik vorige maal geschreven en dat komt volledig met Uw mening overeen, dus ik zie geen reden om zo te reageren.
Dat neemt niet weg dat ik het JAMMER vind dat de wereld zo in elkaar zit.
IKZELF heb reeds betalende behendigheidsopleiding gevolgd, maar anderen kunnen dit inderdaad juist niet betalen. En ik denk dan niet direct aan de BMW rijders (of andere) die zich een nieuw voertuig kunnen permiteren, maar eerder aan mensen die met een tweedehands, en soms als enigste voertuig, de baan op moeten. Sommige van die mensen beseffen evengoed als ikzelf dat ze nog bij kunnen leren, en daar eigenlijk ook nood aan hebben. Maar zij moeten prioriteiten stellen, en dan is dit zeker niet de eerste.
En het op Uw eentje doen zal, zoals reeds gezegd, er niet van komen en het gewenste effect niet geven.
Een beetje meer begrip voor andere en een beetje rustiger reageren tov van andere, zijn misschien de eerste stappen in de goede richting. Meer hulpvaardigheid tov andere zou voor die mensen misschien een oplossing kunnen creeren.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
R1200RT
-
J-P
- Contacteer:
Sorry maar op z`n hollands gezegd vind ik dat je je een slag in de rondte praat.
) maar ik denk wel dat het een kwestie is van je prioriteiten zuiver op een rijtje hebben. Ben je serieus met motorrijden bezig en voel je dat je op bepaalde vlakken hulp kan gebruiken dan INVESTEER je best in je rijvaardigheid. Helaas is de tendens dat mensen liever investeren in gadgets op de motor dan in hun rijvaardigheid...
OK, stel: jij hebt een mooie tuin, met terras. Er zullen wat forumleden zijn die helaas slechts een balkonnetje hebben op het oosten maar graag ook eens in een tuin van de zon genieten. Ik begrijp dat jij volkomen belangeloos deze mensen op zonnige dagen te gast hebt. Zoniet vind ik dat jammer (dat je niet achter je eigen woorden staat)hla schreef:
Sommige mensen lezen niet wat er geschreven staat, maar eerder wat ze willen lezen.
De zon gaat voor niets op, en dat is ongeveer het enigste dat je voor niets kunt krijgen.
Ik begrijp volledig dat een priveinstelling hun terreinen niet zomaar vrij geven aan jan en alleman. Daar zijn inderdaad kosten mee verbonden.
Dat heb ik vorige maal geschreven en dat komt volledig met Uw mening overeen, dus ik zie geen reden om zo te reageren.
Dat neemt niet weg dat ik het JAMMER vind dat de wereld zo in elkaar zit.
Mja, moet je luisteren: ik heb nog NOOIT een nieuwe motor gekocht. Ik rij alle dagen met mijn motor en doe dat al sinds 1995 toen ik m`n voituurken verkocht. Toch heb ik al die jaren elk jaar trouw een voortgezette rij-opleiding gevolgd bij uiteenlopende instanties. Ik kan mij ook geen nieuwe motor permiteren (mede doordat motorrijders bezuinigen op hun eigen veiligheidIKZELF heb reeds betalende behendigheidsopleiding gevolgd, maar anderen kunnen dit inderdaad juist niet betalen. En ik denk dan niet direct aan de BMW rijders (of andere) die zich een nieuw voertuig kunnen permiteren, maar eerder aan mensen die met een tweedehands, en soms als enigste voertuig, de baan op moeten.
Ligt er maar geheel aan hoe belangrijk iemand dat vind! Ik heb altijd m`n oefeningen geoefend, ook op m`n eentje. Ik doe het nog steeds en sterker nog: ik doe nog jaarlijks vervolgcursussen. Maakt mij dat bulletproof? Zeker niet maar aan de inzet zal het niet liggenSommige van die mensen beseffen evengoed als ikzelf dat ze nog bij kunnen leren, en daar eigenlijk ook nood aan hebben. Maar zij moeten prioriteiten stellen, en dan is dit zeker niet de eerste.
En het op Uw eentje doen zal, zoals reeds gezegd, er niet van komen en het gewenste effect niet geven.
Nog meer hulpvaardigheid? Jij kent mij echt niet. Rustiger reageren? Misschien zou ik wat meer "belgische" tact moeten hebben zoals R&M maar ik wens juist mensen wakker te schudden en ik doe dat op mijn eigen manier want ik ben zoals ik ben: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als je daardoor gepikeerd raakt: soit. Er zijn ergere dingen in de wereld.Een beetje meer begrip voor andere en een beetje rustiger reageren tov van andere, zijn misschien de eerste stappen in de goede richting. Meer hulpvaardigheid tov andere zou voor die mensen misschien een oplossing kunnen creeren.
J-P
-
J-P
- Contacteer:
De lucht was toen een stuk schoner! 
J-P
"Misschien zou ik wat meer "belgische" tact moeten hebben zoals R&M "
misschien?
Juist J-P, ik denk dat we hier de zelfde taal spreken......glimmende LOzer uitlaten, Gps, leuke franjes van leer, interkom, kerstverlichting, radio-video-cd player, Amai helm.......als ik dat allemaal heb hoor ik er zeker bij en gaan de mensen op het terras waar ik op een zonnige zomerdag ga naast zitten zeker denken dat ik een goede motard ben....FOUT
Het gaat er niet om hoeveel centen je hebt , maar hoe je ze gebruikt(ook als je er veel hebt).
Beschermende kledij, goed onderhoud(van de motor en banden, remmen enz) en opleiding
zo kun je laten zien dat je een goede motard bent.
misschien?
Juist J-P, ik denk dat we hier de zelfde taal spreken......glimmende LOzer uitlaten, Gps, leuke franjes van leer, interkom, kerstverlichting, radio-video-cd player, Amai helm.......als ik dat allemaal heb hoor ik er zeker bij en gaan de mensen op het terras waar ik op een zonnige zomerdag ga naast zitten zeker denken dat ik een goede motard ben....FOUT
Het gaat er niet om hoeveel centen je hebt , maar hoe je ze gebruikt(ook als je er veel hebt).
Beschermende kledij, goed onderhoud(van de motor en banden, remmen enz) en opleiding
-
J-P
- Contacteer:
In Nederland werkt mijn aanpak erg goed moet ik zeggen maar goed, dat is In Real Life en niet op een forum. Het geschreven woord komt gauw hard over maar so be it. Ik ontbeer de tijd noch het geduld om daar aan te werkenR&m schreef:"Misschien zou ik wat meer "belgische" tact moeten hebben zoals R&M "
misschien?![]()
![]()
J-P
ik doet dat ook, na elke winter opnieuw een aantal avonden. En iedere twee-drie jaren een voortgezette training met een professional.dirk bruijns schreef:Carrefour Lier, daar komt s'avonds na 20u. en s'zondags ook regelmatig wat volk oefenen. Er zijn er bij die hun eigen kegeltjes meehebben.
Veiligheid staat voorop. Je bent nooit uitgeleerd.
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10