Nav V vermeld WP niet

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Nav V vermeld WP niet

Bericht door eiRTee »

op mijn zumo 660 gaf ik een waypoint een naam en bij aankomst spreekt de Z66 deze uit; bvb "dan aanokmst bij middagpauze"
de Nav V doet dit niet....of mis ik iets?
Heb het WP al als "waarschuwen" en "niet waarschuwen" gezet, maakt geen verschil.....of mis ik iets?
Bovenaan in de blauwe balk op de gps wordt het wel vermeld, echter bedoeling si dat ik het hoor
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door aantzeetje »

In Principe als het WP op "alert on arrival" staat zou deze dat moeten afroepen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door KeeS16 »

En hoe gaat dat?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door p@rick »

Hugo,
mijn Navi V verwittigt me wel als ik een hard punt bereik, ik zal morgenvroeg tijdens mijn woonwerkritje eens opletten wat hij dan juist zegt en hoe de Navi ingesteld staat.
Als je een route rijdt zal het er ook van afhangen hoe je daarin je viapunten ingesteld hebt.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door aantzeetje »

in BC routeeigenschappen openen door 2x op de route te klikken. Alle via punten (van 2de tot voorlaatste kiezen. Op 2de klikken, naar beneden gaan dan Shift+voorlaatste klikken. Worden nu allemaal lichtblauw. Rechts klikken en kiezen voor niet afroepen bij aankomst. Je waypoint dan selecteren en daarop rehtsklikken en daar juist wel voor afroepen bij aankomst kiezen. Je route gaat dan 3 waypoints bevatten die je MOET aandoen: begin - WP en einde.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door p@rick »

aantzeetje schreef:in BC routeeigenschappen openen door 2x op de route te klikken. Alle via punten (van 2de tot voorlaatste kiezen. Op 2de klikken, naar beneden gaan dan Shift+voorlaatste klikken. Worden nu allemaal lichtblauw.
Eigenlijk hoef je niet eens alle viapunten van het tweede tot het voorlaatste te selecteren, als je er gewoon één willekeurig aanklikt en dan ctrl-A doet worden ze ook allemaal blauw, daarna rechtsklikken en "niet waarschuwen bij aankomst". Je zal zien dat het eerste en laatste punt niet aangepast worden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door eiRTee »

dank voor alle info hierboven
dat "niet of wel waarschuwen ken ik maar al te goed.
Gisteren tijdens de een ritje heb ik ondervonden dat de nederlandse (Belgische) taal je vanalles vertelt zonder details
Ik heb de taal op nedrlands (Nederland) gezet en deze vertelt al veel meer waronder de straatnaam waar je gaat in rijden
Volgende test zal dus zijn om een WP als waarschuwen te zetten zien dat onze hollandse griet deze naam van het WP letterlijk afleest wat onze vlaamse madam niet doet
Wordt vervolgd......
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door p@rick »

Gisteren een kort ritje “woonwerk” aangemaakt in Basecamp.
De twee eerste waypoints (Esso / Soete Huys) zijn waypoints die standaard in de City Navigator database zijn opgenomen.
De drie andere waypoints (Kennedy in / Kennedy uit / Eandis) heb ik manueel aangemaakt in Basecamp.
Tussen Kennedy uit en Eandis zie je nog vier punten die bewust aangemaakt werden door de route te verslepen, op de plaats waar ik de route “loslaat” werden deze punten gecreëerd. De eerste twee staan op “geen waarschuwing”.
Taal voor spraak in de Navi-V : Nederlands België-Ellen (straatnamen worden uitgesproken).


Afbeelding


Tijdens het rijden vanmorgen resulteerde dit in het met naam en toenaam afroepen van de vijf “echte” waypoints (Esso / Soete Huys / Kennedy in / Kennedy uit / Eandis), de twee eerste met de benaming zoals gekend in de City Navigator database (Esso Express ipv Esso, Soete Huys bvba ipv Soete Huys), de drie laatste met de naam die ik zelf gegeven heb.
Na “Kennedy uit” volgen de twee “zachte” viapunten die dus niet vermeld worden. Daarna worden de twee “harde” viapunten wél afgeroepen, maar niet met de naam die ik ze in Basecamp gegeven heb, wel tweemaal met de neutrale omschrijving “E19”.
Ik zou (voorlopig) durven samenvatten : als er punten zijn die je zeker met naam en toenaam wil laten afroepen tijdens het rijden, maak daar dan vooraf in Basecamp een waypoint van, geef het een duidelijke naam en neem dat punt op in de route. Harde punten die gecreëerd werden door de route te verslepen worden met een weinig of nietszeggende naam aangegeven tijdens het rijden.
Laatst gewijzigd door p@rick op 25 jul 2016, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door Man in Black »

De twee taalbestanden die je vernoemd zijn inderdaad verschillend, de Belgische (of Vlaamse ?) spreekt inderdaad geen straatnamen uit.
Daar zou het best wel eens mee te maken kunnen hebben.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door p@rick »

Man in Black schreef:De twee taalbestanden die je vernoemd zijn inderdaad verschillend, de Belgische (of Vlaamse ?) spreekt inderdaad geen straatnamen uit.
Daar zou het best wel eens mee te maken kunnen hebben.
Dat wilde ik zowiezo morgenvroeg uitproberen, mijn taal installen zodat de straatnamen niét uitgesproken worden en dan eens zien, allé, horen of de waypoints al dan niet met naam genoemd worden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door eiRTee »

Man in Black schreef:De twee taalbestanden die je vernoemd zijn inderdaad verschillend, de Belgische (of Vlaamse ?) spreekt inderdaad geen straatnamen uit.
Daar zou het best wel eens mee te maken kunnen hebben.
Dat was het dus
Deze ochtend met succes uitgetest
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door p@rick »

Aansluitend op mijn posts van gisteren 13:48 u en 13:37 u...

Vanmorgen heb ik hetzelfde woonwerk-ritje gereden maar met de gesproken taal op de Navigator V ingesteld op Nederlands (België) waarbij dus géén straatnamen worden uitgesproken.
De waypoints die gisteren (met gesproken taal = Nederlands België-Ellen > straatnamen worden uitgesproken) wel bij het naderen al werden aangekondigd en bij het bereiken ervan met naam en toenaam werden gemeld worden na de aangepaste taalinstelling niét meer vooraf aangekondigd, en bij het bereiken ervan krijg je enkel de melding "bestemming aan linker-/rechterzijde".
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Nav V vermeld WP niet

Bericht door eiRTee »

p@rick schreef:Aansluitend op mijn posts van gisteren 13:48 u en 13:37 u...

Vanmorgen heb ik hetzelfde woonwerk-ritje gereden maar met de gesproken taal op de Navigator V ingesteld op Nederlands (België) waarbij dus géén straatnamen worden uitgesproken.
De waypoints die gisteren (met gesproken taal = Nederlands België-Ellen > straatnamen worden uitgesproken) wel bij het naderen al werden aangekondigd en bij het bereiken ervan met naam en toenaam werden gemeld worden na de aangepaste taalinstelling niét meer vooraf aangekondigd, en bij het bereiken ervan krijg je enkel de melding "bestemming aan linker-/rechterzijde".
inderdaad Patrick, en zo worden we steeds wat wijzer
Zal binnenkort extra hersencellen moeten activeren :lol:
Plaats reactie