UPS/KIALA verzendingen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

UPS/KIALA verzendingen

Bericht door dejos »

Hallo, heeft er al iemand onlangs nog iets verzonden met de vernieuwde kiala dat nu UPS is en hoeveel kost dit nu bij een verzending in België en een verzending naar Nederland?
De website lijkt mij niet zo duidelijk http://www.ups.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Graag jullie bevindingen hieromtrent.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: UPS/KIALA verzendingen

Bericht door J@n »

Misschien eens op de site van Kiala kijken ipv op die van UPS. Het is niet omdat Kiala door UPS is overgenomen dat je naar UPS moet surfen. :roll:
Verzending België €4.50, Nederland €7.50
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: UPS/KIALA verzendingen

Bericht door alfa »

Kiala heeft een goed Belgisch net dat nu richting Buitenland kan met UPS;
Maar het huidig kiala net blijft hetzelfde.
Kan zijn dat de naam na een tijdje veranderd.
Ook al veel laten overkomen met UPS en werkt correct.
BMW R1100R zonder KFR
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: UPS/KIALA verzendingen

Bericht door John »

Er zijn er nochtans vélen die overschakelen op Bpost wegens klachten.
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: UPS/KIALA verzendingen

Bericht door Gixxer21 »

Met Bpost toch ook al het één en ander mee voorgehad.
Ze kunnen nog veel leren van hun Nederlandse collega's.
Gelukkig is hun overname daar niet doorgegaan of ze konden daar ook alles gaan verkl*ten.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: UPS/KIALA verzendingen

Bericht door Dirk Pauwels »

Kiala binnenland is ok, +/- 3/4 dagen. Buitenland moet je soms wel wat geduld hebben, 5-7dagen is geen uitzondering.
Nog niets kwijtgeraakt (en ik stuur behoorlijk wat op), al was er wel een pakje dat wel bij het onvangstpunt ws aangekomen maar waar zowel afzender als ontvanger geen "aflever" berichtje van hadden gekregen. Na contact met Kiala opgelost.
Heb wel de indruk dat er minder kiala punten overgebleven zijn, paar jaar geleden waren er een pak meer heb ik de indruk.

ook een keertje een zeer kwade mail gekregen van een "ontvanger", dat hij na 14dgn nog altijd niets had ontvangen en dat ik hem bedrogen had enzo... bleek dat hij niet het juiste mail adres had opgegeven, werd dus niet verwittigd dat zijn pakje klaarlag. Ik kreeg wel de status correct in de mail, dus kon snel uitgeklaard worden...

Onlangs een koppelingshefboompje van een 1100 opgestuurd naar NL, gewoon in een "belletjes" envelop, met Bpost, kostte meer dan 8€ incl envelop. Dat vind ik dan wel duur, maar kiala is dan met 7.5 niet veel goedkoper en een pak trager. Pakjes gaan wel altijd met Kiala weg.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: UPS/KIALA verzendingen

Bericht door BéRTke »

.. Nog nooit problemen gehad met Kiala verzendingen...
Wat ik ook nogal gebruikt heb is DPD, die hebben ook een dienst voor particulieren waarbij je, net zoals Kiala een shop hebt waar je pakketjes kan afleveren of ophalen.
Goede (en snelle) ervaring met verzendingen naar Nederland.

Benny
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: UPS/KIALA verzendingen

Bericht door Gixxer21 »

Dpd heb ik ook al gebruikt voor verzendingen naar Denemarken.
Ze waren een pak goedkoper dan de concurrentie, 1 keer heeft het wel een week langer geduurd maar alles is goed gekomen.
Plaats reactie