Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eddybeer
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 aug 2016, 23:14
Woonplaats: Keerbergen

Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door eddybeer »

Ik overweeg de aankoop van een BMW F800 GT. De bedoeling is rustig rond te toeren en wat bagage te kunnen meenemen en af en toe het vrouwke te kunnen meenemen.
Ik had een Pan, maar die was veel te zwaar voor mij. Reed fantastisch, maar voelde mij er niet gerust op. Ik ben 1m70.
Ik zie wel heel veel occasies F 800 GT te koop staan, wat me wat achterdochtig maakt.
Voor- en nadelen van deze motorfiets?
Is er onlangs nog iets veranderd ten opzichte van de occasies van voor 2016? Verbeteringen?
Positieve en/of negatieve ervaringen met Winge Motors?
Andere merken en modellen die voor mij ook eventueel in aanmerking komen?
Alvast bedankt voor alle tips.
Vriendelijke groeten,
Eddy
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door Relax »

Jij vraagt niet veel :shock:

Ga vooral eerst 'ns met zo'n 800 rijden, voor wat langere tijd. Ik kreeg 'm één keer als vervangmotor en 'k heb m'n bekomst. Ben dan ook 1,90m. Kniehoek veel te klein, wind blaast via helm recht m'n jas binnen waardoor ik nóg dikker wordt en m'n kont gaat zeer doen (maar da's op zowat elke motor van BMW zo).
Na die rit kan de helft van de gevraagde info al irrelevant worden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door Walter Gaas »

Een Pan en een F800 GT zijn wel motoren uit een verschillende klasse. Ik ben persoonlijk wat teleurgesteld telkens ik met een F met staande 2 cylinder heb gereden. Qua beleving, geluid, karakter, afwerking is dat voor mij toch wat de budget oplossing van BMW. Nu ja ieder zijn goesting hé. Ik zou ook eens kijken naar een R1200R mocht ik van jou zijn. Als je rustig wil toeren is wellicht de windbescherming minder belangrijk. De luchtgekoelde roadsters zijn behoorlijk licht en lichtvoetig en je zal met jouw lengte snel vertrouwen vinden want voetjes kunnen vlot aan de grond. Qua karakter is dat toch een ander verhaal. Maar anderen zullen dit zeker beamen; zorg eerst en vooral dat je een paar langere proefritten kan doen!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door Dirk Pauwels »

testrit doen. Is het enige waar je op kan afgaan. Kwa betrouwbaarheid en gekende problemen valt het allemaal goed mee.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door edargpu »

Winge motors kennende mag je zeker en vast een testrit doen en wees gerust dat de éénjarige garantie welke je bij de motor krijgt wel degelijk een waterdichte garantie is bij hen.
Edargpu ;-)
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door Michelleke »

Vermits je van Honda komt, al eens aan een CBF1000F gedacht? Serieus onderschatte motor om te toeren, elastische krachtige motor en met originele koffers te krijgen.
R1200GSLC / K1200RS
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door vacaro »

Als je van een Pan komt en lichtere motor wil, met bagagemogelijkheden en toercapaciteiten, waarom probeer je dan niet eens een Honda Deauville NT700V.
Zolang je niet met duo in de bergen moet rijden en geen raceambities hebt zou deze ook in aanmerking komen denk ik.

Van de capaciteiten ben ik zelf overtuigd na 20000km op een 650 en nu ook reeds 23000km op de NT700V.

Al droom ik zelf en plan ook een aankoop van een R1200RT, heb ik ondertussen mijn (reis)plezier op de Deauville.
Dit jaar de Alpen gedaan 3500km op 9dagen, waaron de Stelvio en Timmelsjoch en nog andere cols.
Nooit power te kort gehad en comfort was ook in orde.

Maar zoals de rest hier zegt proberen test te rijdsen en dan oordeel vellen!

Succes in ieder geval met de zoektocht!
Laatst gewijzigd door vacaro op 16 aug 2016, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
eddybeer
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 aug 2016, 23:14
Woonplaats: Keerbergen

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door eddybeer »

Bedankt voor alle reacties tot hiertoe, maar er mogen er natuurlijk nog bijkomen!
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door Bart Vercaemer »

Van een 1300 naar een 800, enkel omwille van het gewicht... Waarom overweeg je dan geen 1200RT?
Rijklaar gewicht van de huidige Pan is 329 kg
Rijklaar gewicht van de huidige RT is 274 kg

Da's el een verschil van 55 kg... Da's niet niks, hé.
R 1200 GS (2006)
eddybeer
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 aug 2016, 23:14
Woonplaats: Keerbergen

Re: Mogelijke aankoop BMW F 800 GT

Bericht door eddybeer »

Dat ben ik inderdaad aan het overwegen, Bart.
Jij kan blijkbaar gedachten raden.
Ga zeker eens een proefrit doen, dan kan ik het verschil voelen met de F 800 GT en de R 1200 RS.
Thanks!
Plaats reactie