5-daagse in de West-Alpen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

In juli kreeg ik 't op mijn heupen van dat strontweer (pardon my French) van mei en juni. Dat en het feit dat ik de bochtjes in mijn buurt een beetje te veel van buiten begin te kennen, deden me voornemen om nog eens een deftig ritje met de motor te doen. Ergens elders dan waar ik altijd ga (Vlaamse Ardennen, Ardennen, Eifel, Luxemburg, ...). En graag alleen, en very basic. Nadruk op rije-rije-rije, niks anders. Geen fancy diners 's avonds, niet 7 keer per dag stoppen om op een terrasje bij een espresso van het zicht te genieten, niet 's avonds na een hete douche van 30 minuten nog even gaan uitrusten in de jacuzzi. Gewoon: ikzelf, m'n motor, een tent en een VISA-kaart voor naft. Klaar.

Met het gouden programmaatje Tyre en tegelijk Google Maps en Streetview open (en enkele websites over bergpassen) begonnen aan het uittekenen van een 5-daagse in de Pyreneeën. Fantastisch roadbook samengesteld maar wel zeer intens: dag 1 was 1.150 km (autoroute), dag 2 was 650 km (enkel bochtige wegen), dag 3 was er 550, dag 4 was er 750 en dag 5 was 1.250 km autoroute. Beetje gulzig. Maar ik zou het doen. Ik had immers voldoende uitwijkmogelijkheden voorzien, ik kon voldoende inkorten mocht het nodig zijn. (Alles was minutieus gepland.)
Ah ja, ik stond mezelf toe om in het jaar waarin ik papa werd, een tweede maal "watje" te zijn (eerste maal was na geboorte, ik heb een traantje moeten laten namelijk toen m'n Elliott op dag 2 van z'n leven mij als hulpeloos wezentje diep in de ogen keek met een blik die enkel maar "Ga je mij goed verzorgen, papa?" schreeuwde). Dus ik zou enkel vertrekken als 't weer perfect (of een klein beetje minder zou zijn).
Voor de zekerheid dus toch maar een 2e roadbook samengesteld, elders. Om meerdere fronten af te dekken. 5 dagen Westalpen, dus. Ook daar met alle leuke passen erin, voldoende uitwijk- of inkortmogelijkheden. Dat tweede roadbook was ook qua doenbaarheid iets beter: dag 1 inclusief 250 km bochten in de Vogezen en in totaal 850 km, dag 2 was 550 km, dag 3 was 600 km, dag 4 was 650 km en dag 4 was 850 km.

Periode vastgepind, een hele nest vervelende vergaderingen uit m'n werkagenda gekieperd en m'n vriendin gemeld dat ik die 5 dagen eventjes moeilijk bereikbaar zou zijn. :D Wachten op de weersvoorspellingen. 3 weken voordien: Kaiserwetter, zowel PYR als ALP. 2 weken voordien: Kaiserwetter, zowel PYR als ALP. 1 week voordien: Kaiserwetter, zowel PYR als ALP. Joy!! 2 dagen voor vertrek: alerte orage pour toute la France. :roll: Nondepipe!!

Het leek er op dat het onweer zich vooral westelijk zou bevinden, de Alpen zouden grotendeels gespaard blijven. OK, beslissing valt: trip ALP wordt het. Trip PYR is voor later.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Dag 1.

Afbeelding

Een stevig ritje, voornamelijk "verbindingsrit" maar om het wat tof te maken heb ik mezelf getrakteerd op een dikke 200 km bochten in de Vogezen, 's namiddags. Daarna doorrijden tot in Dole en daar pitten in een Ibis Budget. Dat laatste vond ik verraad van het thema, maar bon ik vond geen leuke camping (achteraf was ik blij dat ik in een hotel kon slapen).

's Morgens vroeg vertrokken, perfecte baan tot aan de Vogezen. Daar 's middags een hamburgertje verorberd en om 11u30 ging het weer op weg voor bochtjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar het einde van de dag naderde ik het voorspelde onweersfront. Ondertussen was dat aangezwollen tot een massief front dat heel centraal Frankrijk overdekte, met absurde onweders, stortbuien, windvlagen e.d. Ik had nog getwijfeld of ik m'n regenpakje zou meenemen... chance dat ik dat dus mee had. De laatste 150km van de dag waren tot in Dole (staat niet op kaartje hierboven), zuiver autoroute. De hel. Auto's stonden met dubbele pinkers op de pechstrook te wachten op het stoppen van de douche, er stonden cm water op de baan en de hevige regen die neerplenste in die paar cm water spatten zo hoog op dat je 30 cm boven de grond een "mistlaag" had waar je niks door zag (je zag dus ook het wegdek niet). Ik heb er geen foto's van want ik was niet bijster tevreden op dat moment, plezierig een kiekje maken zat ver in m'n gedachten. :mrgreen:

Compleet verzopen toegekomen in Dole. Mijn gifgroen ros mocht slapen naast twee niet zo courante bedpartners:

Afbeelding

Ik heb zeer inventief moeten omspringen met kleerhangers en ingebouwde airco-systemen in de kamer om m'n handschoenen (voelden aan als een propje zwart kleddernat wc-papier) gedroogd te krijgen. Wat niet gelukt is, trouwens, de dag erna ben ik met goed vochtige handschoenen vertrokken... Maar dat was niet zo erg, want...
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

... ook de dag nadien (dag 2) ben ik met nat weer vertrokken. In Dole miezerde het, dus dat gaf hoop. Ik had nochtans iets moois gepland: vanaf Dole nog 1,5 uurtje autostrade en dan de Jura in en daarna de Alpen.

Afbeelding
(het stuk van onderaan de Vogezen tot in Dole had ik dus al op dag 1 gedaan)

Ja miljaar. Al na 10 minuten was het weer prijs. Stortregen. En dan weer zon. En dan weer stortregen. Dat wou ik niet riskeren op kleine Jura-baantjes, dus snel de Waze om laten rekenen rechtstreeks tot in Chambéry. Dat ligt voorbij 1 alpen-nevenkam dus ik hoopte dat de wolken van het onweersfront achter die kam zouden blijven steken zijn.

En dat was toch ongeveer het geval. Kort na Chambéry (de bergen in naar de Hautes Alpes skigebieden) nog een paar vlagen gehad. Soms ook geen neerslag en gewoon vochtige plekken, 't was afwisselend (wat het rijden wel zeer leuk maakt).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geleidelijk aan naderde ik de alpenhoofdkam, waar de wolken absoluut niet aan geraakten, en dat uitte zich in steeds zonniger weer. En droge wegen. Heerlijk! Was aan m'n humeur te merken:

Afbeelding

Afbeelding

Dag 2 was dus eigenlijk de eerste "echte" bochtendag (al waren de Vogezen ook zeker leuk), waarbij ik al enkele bergpassen verslond: Col des Saisies, Col de Méraillet, Cormet de Roseland, Col de l'Iseran, Col de Montgenèvre, en tot slot de Izoard, waar ik in 't wild zou kamperen (ttz op zo'n camping waar je reglementair slaapt, maar in een natuurdomein dus gewoon in 't bos).

De Izoard herinner ik me als fantastisch, maar heel die dag was (op de regenbuien na) subliem. Ik moest de Lautaret en de Galibier links laten liggen, dat paste echt niet meer in de route.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Slapen die nacht deed ik dus op de Izoard, op 1.900m hoogte (net onder de boomgrens), midden in een natuurgebied. Frisjes! ('s nachts regelmatig moeten uit de tent stappen om de blaas te ledigen, oho 't was kleintjes dan, freezy 10 degrees op een lichaam dat 40°C warm in een slaapzak zit, dat laat zich gevoelen).

's Nachts ook heel wat dieren rond m'n tent gehoord. Er wonen evers, vossen, wolven, herten, allerlei klein alpengespuis (marmotten en consoorten) en een hele boel (maar dan ECHT massaal veel) insekten in dat bos. Hoi. De ochtend erna met de campingopzichter staan praten, die kwam de 'droppings' bekijken die rond m'n tent lagen en beweerde dat er zeker vossen en evers aan m'n tent zijn gepasseerd. Dat geronk van evers kan kloppen (ofwel was ik dat zelf, kan ook), zo'n vos denk ik gehoord/gezien te hebben.

Foto's van 's ochtends. Niet zo denderend geslapen, pas als de zon op kwam (vroeg) en de tent wat warmde ben ik diep in slaap gevallen, van 7 tot pakweg 9u30. Gewekt door een massa koeien die op weg waren naar de hogere alpenweides, speciaal!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles wat ik mee had zat dus in m'n tanktas (elektronisch spul, reservebril, zonnebril, paperassen, kabeltjes, enz.), m'n soft topcase (versnaperingen voor onderweg, flessen water, regenpak, sloten, ...) en de bagagerol (klein toilettasje, kleine zak met reservekledij, tent, luchtmatras, slaapzak). Ik had, naast m'n motorkledij, maar 1 short en t-shirt mee, en was thermische onderkledij van m'n wintersportoutfit voor de koude nachten. Was voldoende. Heb - denk ik - zelfs niet alle verse onderbroeken die ik mee had, aangedaan. :mrgreen:

Wel dus heel wat later vertrokken dan gepland. Pas na 10u zat ik op de moto. EN nochtans een grote dag voor de boeg, ai ai. Hop hop met dat tempo!
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Dag 3, behoorlijk stevige dag met heel wat passen, groot en klein.

Afbeelding

O.m.: de Col du Vars, de Col de la Bonette, Isola, Colle dei Morti, Collo Agnello, opnieuw de Izoard (maar in andere richting, nl. noordwaarts), ...

Heerlijke dag. Nauwelijks gestopt (af en toe om wat foto's te nemen), gewoon gassen en rijden en bochten pikken en gassen en rijden.

Bonette (2.800m hoog):

Afbeelding

Afbeelding

e.a.

Afbeelding

Afbeelding

bloedhete pas van Isola naar Italië naar beneden, boordcomputer mat tot 43°C...

Afbeelding

Niettemin: happy face & ik reis alleen dus niemand die mij ruikt stinken, hah!

Afbeelding

Het stopte niet, de ene plaats na de andere was absurd mooi. Heerlijk om te rijden, ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Einde van de dag nadert, 17u. Terug boven op de Izoard na de lange lus. Even stoppen voor wat spijs te nuttigen. Pipi doen daar is in de wilde natuur, met 80 toeschouwers achter je rug. Tof!

Afbeelding

's Avonds behoorlijk laat (omstreeks 20u) eindelijk aangekomen in de camping in de heuvels ten westen van Turijn (uitlopers van de Alpen). Prachtige streek maar ik was stikkapot en 't waren zeer kleine kronkelbaantjes dus geconcentreerd op veiligheid naar "thuis" gereden.

Afbeelding

Tentje gezet, matras opgeblazen en als een blok in slaap gevallen.

De ochtend erna fris uitgeslapen (héééérlijk geslapen) om 6u30 op. Tegen 7u30 (na een basic ontbijt met 4 sterke Italiaanse espresso's) in het zadel.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Dag 4, nogmaals een serieuze poeier qua km en aantal bochten. Klapper op de vuurpijl: de Nivolet! Via de Grand St.Bernard dan naar Zwitserland en daar nog wat passen meepikken: Simplon (up & same way down), Furka, Oberalp, Grimsel, Susten. Slapen zou ik doen in de buurt van het 4-woudstedenmeer, maar deze keer niet in een tent maar als gast van boerin Verena die haar zolderkamer verhuurt. 't Zal me benieuwen. Maar éérst fahren!!

Afbeelding

Vertrokken in een streek die prachtig was.

Afbeelding

Afbeelding

Snel de verbindingsrit richting Nivolet. Maar dat hele verhaal is er eentje in mineur. 1. Het was zondag. Ik had niet opgezocht of de pas soms dicht was - dus wél, in juli en augustus op zondag vanaf 9u. Troppo turisti! Dovete prendere il bus! (Ja 'k zal mijn gaan haasten om in mijn stinkend plunje in een bus te gaan zitten samen met horden nordic walkers.) 2. De weg er naartoe is de hel. Superdruk. Kronkelig maar zonder leuke bochten. Allemaal kleine dorpjes, constant (lage) snelheidslimieten. Onnoemelijk veel politie en ook veel flitskasten. Bijzonder slecht wegdek. Vermits de Nivolet het einde is van een doodlopende straat, moet je daar dus door en nadien helemaal terug. Had ik dat op voorhand geweten... Maar bon, het stuk voorbij het laatste dorpje tot aan de onderste dam is ook OK, dus ik mag niet klagen.

Snel kar gekeerd en in spoed richting Grand St.Bernard. Stukje Italiaanse autostrade, waarbij ik als sparring partners een Zwitserse BMW M6 en Benz A 45 AMG had. Die wisten hun gaspedaal goed staan dus het ging - euhm - bijzonder vlot. :-) Toch af en toe gevreesd voor m'n bagagerol of soft topcase, maar blijkbaar zijn die allebei 250+ proof. Ofwel heb ik gewoon zo'n kathedraal van een lijf met een rug zo breed dat ze helemaal in mijn kielzog zaten te chillen, dat kan ook.

Gd.St.Bernard, heerlijke pas (het oprijden van de zuidkant toch). En daar boven kom je plots CH binnen. Acht regimenten van de infanterie staan daar met volautomatische wapens in de aanslag, precies alsof WO-III uitgebarsten was. Braafjes met het kraantje, dus. :mrgreen:

Hoe dan ook: 't was Zwitserland, dus dB-killer in de uitlaat gestoken en vanaf dan echt heel behoedzaam omgesprongen met de verkeersregels. Zwitsers lachen er niet mee, 't staat vol flitskasten en mobiele 3-pikkels en de boetes zijn absurd hoog.

Enkele onboard/POV foto's van de GoPro:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb eigenlijk bijna niet gefilmd (slechts uitzonderlijk), de GoPro was er om in timelapse mode continu foto's te nemen, elke 5 seconden één. Video bekijk ik nadien toch nooit, maar toffe pics wou ik wel. Met de remote aan de basis van m'n linker spiegelsteel kon ik makkelijk van modus switchen (timelapse -> video) en af en toe eens filmen ook. Anyway: de 11.160 foto's die ik in timelapse nam (slik) moet ik nog doornemen, de video's bekeek ik al (enkele staan al op YouTube, 'k plaats ze hier straks).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De passen in zwitserland waren simpelweg fantastisch. Supergoed wegdek, breed, ... al wat je wil. Het was er enorm druk (zondag) en er was veel controle, dus toch genieten "met mate", maar dat neemt niet weg dat je je plezier kan hebben. Ik heb lang een Multistrada 1200S als sparring partner gehad, een local, mét duo trouwens (chapeau voor 't madammeke, die bleef stoïcijns zitten als 'ie z'n voetsteunen aan de grond zette of uit een bocht accelerereerde met 't voorwiel in de lucht LOL), die wist wel waar het gas te lossen.

Grimsel:

Afbeelding

Afbeelding

Kom ik daar wel niet nog een K1300R tegen, zeker? <3 Heerlijk om toch een zeldzame bike te ontmoeten, per toeval, op zo'n locatie.

Afbeelding

Afbeelding

Het humeur was top, ondanks de warmte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitzichten waren bij momenten echt weergaloos. Susten, dit:

Afbeelding

Afbeelding

Om dan te gaan slapen in een Zwitsers huisgezin aan het begin van de Klausenpas (de laatste pas die ik zou doen op die trip).
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Einde van dag 4, dus. Geen tent deze keer maar via booking.com snel nog voor vertrek een logietje geboekt bij boerin Verena. Haar chalet ligt in een dorpje in 't begin van de Klausenpas, dat kwam goed uit. Supervriendelijk ontvangen, een babbel gedaan van een uur, mijn savatjes stonden klaar (motobotten moesten beneden blijven, o wee die had zich dat anders voorgenomen als ze geweten had wat voor zweetpatés ik uit m'n motobotten zou halen...), super bed met een typisch Zwitserse dons (75 cm dik en minstens 250 kg zwaar). Daar 's avonds in het restaurant van 't enige hotel nog een Wurst met Rösti verorberd (XXL formaat, inclusief grosses Bier vom Faß ha ja) en daarna geslapen zoals nog nooit tevoren in m'n leven. A-mai. :thumbleft:

Zicht uit de zolderkamer:

Afbeelding

Vreemde humor, die Zwitsers. Dit is een blikje bier:

Afbeelding

Neen, niet gedronken.

Dit was de muziekinstallatie.

Afbeelding

Detailfoto van de voorhanden muziek:

Afbeelding

Heel kort opgezet. (Als je daar dan toch bent en 't kost niks...) Mil. Jaar. :lol: Snel weer afgezet ook.

Zoals gezegd dus wel hemels geslapen. Dag 5 opgestaan te zevenen, ingepakt, wat vers gebakken brood gegeten (Verena was al weg van te vijven, haar koeien bijeen gaan zoeken die op de Alpenweides grazen ... no shit :mrgreen: ) en hop, de motor op.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Dag 5: ik logeerde op de Klausenpas, dus die afwerken en dan zo efficiënt mogelijk naar huis. Ik had geen autostradesticker voor CH dus ik zou moeten autostrades omzeilen (dacht ik). Via Duitsland (vmax ohne Limit!), de Eifel (ik zou een rondje Nordschleife meepikken mocht die open zijn) naar huis.

Afbeelding

De Klausenpas is niet de meest fantastische. Nogal smal en minder uitdagend qua bochten. Maar wel erg mooi. Helaas (bijna) geen foto's van. Wel een video! (één van de weinige)

https://www.youtube.com/watch?v=Cm0IdkkiIII[/video]

Da's een video die genomen is zoals het moest: zonder externe voeding (nodig om de hele dag timelapse foto's te nemen) kon ik de "open case" gebruiken met het achterdeurtje met daarop zo'n windgeruis-eliminerend vossenpelske. En dat levert best behoorlijke resultaten op qua sound, ondanks soms 'es 200+.

De video's zijn genomen op 1080p wide, dus niet op de hoogste resolutie die de GoPro Hero 3 Black aan kan. De timelapse foto's zijn genomen op 7 MP wide, dus ook niet maximale kwaliteit. Met die tiny lens is dat toch overkill, vaak heb je bugs op je lens uiteengespat, en bovendien moet je wel waken over je voorhanden zijnde stouwruimte op je geheugenkaartjes. Ik had 3 x 32 GB en 1 x 16 GB mee, ik heb in totaal voor 51 GB beeldmateriaal (11.000+ foto's en een kleine 15 video's).

Over Duitsland naar huis. Daar regelmatig fuel light bingo gespeeld, hoofdzakelijk omdat ik te vaak te veel gas gaf en m'n autonomie daarmee steevast met hele tientallen naar beneden duikelde. :mrgreen: Aan 150 is het verbruik nog OK, aan 170 is het al redelijk wat meer, en 190 en meer is echt de tank leeg draineren. Sjonge!

Nordschleife was dicht op maandag (geen touristenfahrten) dus zonder afrijden doorgestoomd tot in België en thuis.

3.870 km gereden op 5 dagen, ongeveer 780 EUR aan brandstof, péage en logies
It was well worth it. Trip of a lifetime.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Nog wat bewegend beeldmateriaal, helaas deze keer met sub-optimale sound (veel windgeruis).

De Col de la Bonette, van beneden tot boven (22 minuten, wees gewaarschuwd). O.a. op een bepaald moment een leuk speleritje gehad met een stevig gereden R1200GS. Later (al boven de boomgrens) ook even achter een soort van naked Goldwing gehangen met open uitlaten. Ik ben zot van de K1600GT en ik zou er maar wat graag een naked van maken, maar géén K1600 die ik ooit hoorde maakte zo'n zalig lawaai als die Goldwing. Uit zuivere bewondering ben ik er enkele bochten achter blijven hangen. Sublieme sound.

https://www.youtube.com/watch?v=8G7DHRI6zP0[/video]
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Nog een videootje, een kort deze keer. Achter mijn super sparring partner (de lokale Zwitser op een zalige Multistrada 1200S) zijn we aan een waarlijk prachtig tempo de Furka en Grimsel opgeknald. Ik wou dat toch graag eventjes filmen, maar net toen ik begonnen was met filmen kregen we tegenliggers die aanmaanden om 't kalm aan te doen. Alletwee van 't gas af. En ja hoor: enkele km verder stonden 2 snorren-te-paard de pas onder hen af te spieden. Ze hadden al 2 motards bij hun lurven. Helemaal boven in het dorpje stonden 2 combi's en nog 4 of 6 motards van de snorrenbrigade, met daarbij minstens een tiental motards van allerlei pluimage die precies redelijk teneergeslagen hun vonnis stonden af te wachten. De prijzen van de Zwitserse snorren kennende, gaat dat daar kassa-kassa geweest zijn...

Anyway, videootje toont wel wat voor 'n autostrades die alpenpassen daar zijn, héérlijk!

https://www.youtube.com/watch?v=bsFVg6vHOG8[/video]
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

That'll be all for now. Mogelijks komen er nog leuke foto's als ik al die timelapse beelden doorgenomen heb. Vragen? Shoot. GPX'en wil ik ook ter beschikking stellen, indien gewenst.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door Bob »

Mooi ! Roept ook talrijke herinneringen op. :thumbleft:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door dbr »

Tof, tof tof !!!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
R1200RT (2007) / Zumo 350
ikkel
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:42
Woonplaats: Hageland

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door ikkel »

Mooie trip
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door P-man »

well done, al die indrukken en kilometers.

flinke boterham.
En 't zag er een lekkere uit.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door p@rick »

gTa9000 schreef: De uitzichten waren bij momenten echt weergaloos. Susten, dit:

Afbeelding

Inderdaad schilderachtig mooi daar. Same place, weekje later...

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door Koppel!! »

Coole reis, gewoon uw goesting doen, met niks rekening houden, veel km's afmalen en vele indrukken opdoen, tof gedaan :thumbleft:

Ohja, same place, 11j geleden :wink:

Afbeelding
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door gTa9000 »

Zalig, gasten. :grin:
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Flat Twin Power

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door Flat Twin Power »

Mooimooimooi.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door GSrijder »

Thanks om ons te laten mee genieten.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: 5-daagse in de West-Alpen

Bericht door Lukas »

Je ziet dat je er van genoten hebt.
Top!
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Plaats reactie