HELP!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RopaS
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:20
Woonplaats: Kalken
Locatie: Kalkense Meersen

HELP!

Bericht door RopaS »

Heb zopas een nieuwe PC gekocht op Win 10.Oude draait nog op Vista maar begint kuren te vertonen dus.....!
U voelt hem al komen zeker ?
Wil dus alles van Garmin overzetten maar dat lukt mij langs geen kanten :oops:
En ja via dat simpel ding van JaVaWa ook niet!
Ik ben geen computerkrak want hoe meer ik ook probeer en lees hoe minder ik het snap.
Wie kan(wil) mij hier letterlijk dan een helpende hand op het toetsenbord toesteken ??(via dit forum of e mail zal mij het niet lukken om alles tot een goed einde te brengen)

met eindeloze dank en hoop .....
en vriendelijke groet,


Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: HELP!

Bericht door aantzeetje »

- eerst Basecamp installeren op je nieuwe pc http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4435
- dan pas met dat simpel ding JaVaWa GMTK je kaart(en) over zetten van ene pc naar de andere (back up op de vista, restore op de W10). Uiteraard dient GMTK ook op de W10 geïnstalleerd te zijn.
- je zou je data base met routes ook kunnen copiëren en over zetten maar aangezien je geringe kennis van computers ben je beter dat je de hele bibliotheek exporteert op een usb en importeert in bacecamp op je nieuwe pc. In de Vista de backup gebruiken (File - backup) en op uSB stck zetten(ie dat je voldoende ruimte hebt >2 gyg vrij) en op de W10 in Basecamp dan restore (File - restore) gebruiken. Mocht je bibliotheek overhoop gegooid zijn delete ze dan volledig op de W10, dan de back eerst op de hard drive van je vista, die copiëren naar een USB stick en dan pas op de W10 zetten.

Wat lukt er trouwens niet met JaVaWA GMTK?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: HELP!

Bericht door roadster »

routes overzetten kan toch ook zeer eenvoudig met een backup naar de cloud van Garmin vanuit Basecamp?
R1200GS LC
MrGPS
Berichten: 451
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:57
Woonplaats: 7642nd

Re: HELP!

Bericht door MrGPS »

RopaS schreef: Wil dus alles van Garmin overzetten maar dat lukt mij langs geen kanten :oops:
En ja via dat simpel ding van JaVaWa ook niet!
Als je hulp inroept is het verstandig om duidelijker te zijn dan bovenstaande. Alleen 'het lukt niet' vertelt immers niets over waar het mis gaat.

Ik heb ooit in vorig leven een filmpje gemaakt over GMTK, misschien dat je daar iets aan hebt. Zie https://youtu.be/tLHjIX-RcEc" onclick="window.open(this.href);return false;
RopaS
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:20
Woonplaats: Kalken
Locatie: Kalkense Meersen

Re: HELP!

Bericht door RopaS »

Het is mij inderdaad gelukt met dat simpel programma en vooral door het filmpje van Hans!

Alleszins wreed bedankt aan .......! :grin:

Vriendelijke groet,


Marc L.

.....en nu nog de routes downloaden!!
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Re: HELP!

Bericht door luc gs »

Is er misschien iets veranderd in basecamp???
Ik had voorheen totaal geen problemen met het maken van een route in Basecamp.Door te dubbelklikken op de route kon ik alle viapunten zien die ik gemaakt had.Door de uitleg van MrGPS kon ik daardoor alle sterke punten herleiden tot zwakke viapunten.
Maar vanaf deze middag krijg ik niets meer te zien van de viapunten,ondanks het dubbelklikken!!!
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Re: HELP!

Bericht door luc gs »

Na een kwartiertje wachten is alles terug normaal !
In ieder geval zéér verwonderlijk !???
Plaats reactie