Bevestigingspunten aanhangwagen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Bevestigingspunten aanhangwagen

Bericht door TomVT »

Ik weet niet of het hier juist staat, maar indien nodig: verplaats maar.

Ik heb net een aanhangwagen aangeschaft om mijn motor mee te vervoeren (bakwagen).
In de aanhangwagen zijn momenteel geen sjorogen voorzien. Enkel haken aan het frame (buitenzijde).

Nu zou ik graag 4 sjorogen plaatsen in de aanhangwagen; hebben er nog al mensen dit gedaan?
De bodemplaat is 12mm betonplex, als ik hier een sjoroog in plaats met een carrosserierondel lijkt dit mij te zwak als ik hier een spanriem aan bevestig die de motor moet kunnen houden? Ben ik pessimistisch of zien jullie betere mogelijkheden?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Bevestigingspunten aanhangwagen

Bericht door Man in Black »

Die bodemplaat op zich is niet het probleem, hoe zit die plaat vast ? misschien met spaanplaatschroeven ?
Beste is steeds naar het frame zelf te gaan, bv aan de zijkanten (bak)
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Bevestigingspunten aanhangwagen

Bericht door roadster »

in zo een bakwagen is dat niet nodig, daar zijn punten genoeg te vinden om je motor vast te maken.
Die haken aan het frame zijn voldoende. Zo doe ik het steeds en heb er nog nooit een probleem mee gehad.

Als je toch vloerhaken wil, zorg dan dat de bevestiging van uw vloerhaken door de metalen structuur van uw bakwagen gaat. Ga er maar eens onderliggen, je zal zien dat er een aantal dwarsbalken onderzitten. Alleen bevestigen in de betonplex is idd geen goed idee.
R1200GS LC
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Bevestigingspunten aanhangwagen

Bericht door janeman »

een wielklem is al heel gemakkelijk, eens daarin kan je hem los laten en op je gemak vast riemen.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Bevestigingspunten aanhangwagen

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 05 dec 2016, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Bevestigingspunten aanhangwagen

Bericht door TomVT »

Bedankt voor de reacties alvast.

Léon, heb je die ogen gewoon door de voetplaat geboord of zitten deze in het frame?
Mijn aanhangwagen hangt achter een Defender, ik kan nu al bijna op de aanhangwagen rijden ronder oprijplaat, enkel opletten voor wegverhogingen :wink:
Ik heb net een wielklem bij Datona besteld, er moeten wielen van 17" tot 21" inpassen dus dat beperkt de keuze al wat.
Plaats reactie