'Lot mie mor rije langs de stroate'

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

'Lot mie mor rije langs de stroate'

Bericht door GSrijder »

Zo noemde ik het ritje da'k maandagavond om 23u nog beginnen uitzetten ben op de Garmin Basecamp. Doel van de rit, iets wat al langere tijd op mijn lijstje stond. De beeldhouwwerken van Willem Vermandere gaan aanschouwen, vandaar de naam van het ritje.
3 van de 4 belangrijkste vrouwen uit mijn leven, ( moeder-echtgenote en dochter ) besloten om vandaag een lady's dagje te doen en naar een stoffen beurs te gaan. Dus tijd voor een solo mannen dagje. Ik wou de vrienden om middernacht toen de rit klaar was niet storen.
Deze morgen dan de motor op, even opgezocht op het veer van Langerbrugge wel overzet op zo'n dag, bleek geen probleem. Zalig herfstzonnetje, muziekje in de helm en wijle weg. Eenmaal in Vlinderhoute aangekomen maakte de zon plaats voor mist. 'Tes nie woar hé' peisdeken. In Eegen, na 86 km tijd voor een koffie. taverne Torenhof zag er een deftig etablissement uit. Binnen wel even geschrokken. Ruig volk met de pitbull aan de leiband en roken a volonté. Buiten een oud peeke en mezelf leek het meer een rockers kroeg. Enfin na de koffie maakte de mist terug plaats voor de zon en konden we verder genieten van het mooie Vlaanderenland. Ja, ik rij er graag door langsheen de landerijen, boerderijen en velden. De prei teelt gedijt hier volop heb ik gemerkt. En eindelijk daar is Steenkerke, het huis van Willem staat tegenover de kerk, zijn beeldhouwwerken liggen voor, in en naast zijn tuin alsook achter de kerk net voor de militaire begraafplaats. Vermits het middag is besloten om in de lokale horeca een stuute met jonge kaas te verorberen, het smaakt.
Op de terugweg de dodengang aan de Ijzer net voor Diksmuide voorbij gereden, nog zo iets wat op mijn to do lijstje staat om met het vrouwtje te bezoeken. Via een stukje Vlaamse Ardennen ter hoogte van Kruishoutem en Wortegem-Petegem terug gekeerd. Vele drankgelegenheden zijn gesloten vandaag en wat me opvalt, vele zijn over te nemen of gewoon al toe. Geeindigd op een plaats door vele BMW clubleden gekend, het Oud Brughuys bij Sofie en ik was daar niet de enige die vandaag getoerd had, maar wel degene met de meeste kilometers vandaag: 306 km op de teller bij.

Bootje moest voor mij alleen over.
Afbeelding

De Flandrien:
Afbeelding

Een molen: denk ik
Afbeelding

Mijn moeder zei tes een juweelke, mor peisde kik tes mijn gevang
Afbeelding
Afbeelding

Een stuute me koas.
Afbeelding

Afbeelding

Waar men gaat langs Vlaamse wegen
Afbeelding

En toen was de weg...weg.
Afbeelding

Afbeelding
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: 'Lot mie mor rije langs de stroate'

Bericht door Lukas »

:thumbright:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: 'Lot mie mor rije langs de stroate'

Bericht door Gixxer21 »

Deze veerboot heb ik ook al veel genomen. :D
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: 'Lot mie mor rije langs de stroate'

Bericht door eiRTee »

als je dat ritje wil delen mag je me het altijd sturen
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: 'Lot mie mor rije langs de stroate'

Bericht door GSrijder »

Da's geen probleem, bij deze dus te grabbel gegooid :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Plaats reactie